Gothár-trió a Katonában

2016. február 16. kedd, 09:04

Március elején Gothár Péter jelenleg futó rendezéseit játsszák három egymást követő napon a Kamrában.

 

gothar trio

Fotó: katonajozsefszinhaz.hu

 

Március 5-én este 7-kor az Oszlopos Simeont, március 6-án délután 3 órától a decemberben bemutatott Részegeket, március 7-én este 7-kor pedig az Ahol a farkas is jót játsszák, a legutóbbit utolsó alkalommal.


Az előadásokra jegyek válthatók a Katona weboldalán, illetve személyesen a Közönségszolgálati Irodában. (V. kerület Petőfi Sándor utca 6.)

 

Kritkus szemmel az előadásokról:

 

"(...) Az Oszlopos Simeon a maga korában tartalmával számított forradalminak; ma sem csillogtat avantgárd vonásokat. A hagyományos dráma ma is rugalmasnak tetsző, tágítható-megújítható potenciáljával válik ki, nem fukarkodva úgynevezett klasszikus nagyjelenetekkel, és szövetébe csehovi árnyalatok is illeszkednek: Kis János és Platonov sorsa és halála például megdöbbentő egybeesést mutat. Tihanyi Ildi jelmezei a hatvanas évek viseletéből indulnak ki, helyesen, mivel Gothár sem törekszik külsőleges aktualizálásra. Legföljebb a példabeszéd erejével hat. Az ember s jelesül az értelmiség sok mindenre hajlandó, hogy fenntartsa magát, mégsem szabad a túlságig ingerelni, mert netán válogatás nélkül áll bosszút. (...)" (Szántó Judit: Egy piknikus oszlopszent, szinhaz.net)

 

 

"(...) A Katona színészei – mára már evidencia, mégis hangsúlyozni kell – egészen kivételes színvonalat képviselnek, s az is természetes, hogyViripajev részegeivel, a dráma részeg-egyhangúságával is bátran terhelhetők. Ami igazán bravúr, hogy kivétel nélkül rendelkeznek azzal a játékintelligenciával, amely megóvja őket a túljátszástól, vagyis ellen tudnak állni a részeg-szerepekben előre kódolt komikum-csábításának. Így előáll az a helyzet, hogy a részegség mint létállapot minden tragikumával és komikumával már-már vallásos révületnek tetszik, nem pedig egy ember kivételes - visszataszító/együttérzést/kárörvendést keltő -, múló élethelyzetének. (...)" Tragikus részegség a Kamrában, Ványa bácsi blog

 

"(...) A töredezettség az igazságról is szól, hiszen végtére is senki nem tudja meg, mi és főleg miért történt valójában, akár a cselekvésen túl. Kapunk rekonstrukciót, feltételezést, hallunk vallomást és találgatást, meg a bírósági ítéletet is. Noha az előadás nem erőlteti a metafizikai értelmezést, Piroska ebben a történetben maga a farkas, desőt ő a nagymama is, nincs tiszta jó és tiszta rossz. Hiszen ő maga is erőszak áldozatából lett bűnös (már ha egyáltalán, ugye), amely erőszakot a múltról való kollektív hallgatás gyakorlatilag meg nem történtté tette. (...)"  Ugrai István: Az élő múlt 7óra7.hu

 

 

Figyelem! Az alábbi, a cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a Színház.hu nézeteit tükrözik. Mi a hírt / eseményt közöljük le, a kommenteket nem tudjuk befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.