Rómeó és Júlia - Vígszínház

a témát nyitotta: Lilian5 | 2010. május 3. hétfő, 20:43


új hozzászólás

#256

Lilian | 2013. augusztus 16. péntek, 23:44

csak nagyon halkan merem mondani,de úgy láttam ma visszakerült repertoárra, de jó lenne ! :)

Mercutionk is van a távozó Gyuriska János helyett : Lengyel Tamás :) :) :)

válasz erre

#255

Lilian | 2013. április 27. szombat, 00:40

sajnos utolsó két előadás lesz május 14-én és június 3-án :(

nekem nagyon nagy kedvencem,majdnem mindet láttam :)

 

viszonylag sok részlet van belőle ebben a videóban:

http://www.d1tv.hu/musorok/zsinorpadlas/zsinorpadlas_20111004?page=157

 

nekem nagyon fog hiányozni  :(

válasz erre

#254

Lilian | 2013. február 14. csütörtök, 01:51

február 20-án játsszák,utána április 7-ig biztosan nem

Most akkor már gyanakvó vagyok,ezt is szép csöndben leveszik???

Se Punk rock,se Billy,se Rómeó???!!! Lassan az összes kedvencemet leveszik :((

Az új bemutatók eddig nem tudtak kárpótolni,sajnos.:(

válasz erre

#253

Lilian | 2013. január 17. csütörtök, 22:35
simple forum | Ajánló, Lebeszélő, Néző

a január 22-i előadás után közönségtalálkozó :)

válasz erre

#252

modorator | 2013. január 9. szerda, 00:33
simple forum | Ajánló, Lebeszélő, Néző

Lilian | 2013. január 8. kedd, 22:02

 

Szerenádozzon Veronában!

http://fidelio.hu/szinhaz/jatek/szerenadozzon_veronaban

válasz erre

#251

Lilian | 2012. szeptember 4. kedd, 00:34

Rétfalvi Tamás e.h.-ként játszotta,végzett, a Radnótiba szerződtették,nyilván más irányú elfoglaltsága van :)

válasz erre
előzmény: Aliena #250

#250

Aliena | 2012. szeptember 4. kedd, 00:26

Kitől is? Miért is kellett a csere?

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #249

#249

Lilian | 2012. szeptember 3. hétfő, 23:52
simple forum | Ajánló, Lebeszélő, Néző

októbertől Józan László veszi át Paris szerepét :)))

Nahát ez szuper!!!Én már eredetileg is "neki szántam " ezt a szerepet:,örülök,hogy megkapta!))))

 

válasz erre
1 hozzászólás

#248

Lilian | 2012. május 17. csütörtök, 01:20
simple forum | Ajánló, Lebeszélő, Néző

szerda este utolsó előadás volt ebben az évadban és hatalmas siker volt,vastaps,ováció,füttyögés,sikítozás és persze teltház :))

Tele volt a nézőtér gimnazistákkal akiknek szemmel láthatólag és füllel hallhatóan,nagyon tetszett a darab.:) Eszenyi Enikő elérte a célt ,meg tudta szólítani a fiatal közönséget,én ezt nagyon nagyra értékelem és gratulálok neki!:))

A társulat is nagyon jókedvűen játszott,érzékelhető volt,hogy szeretik ezt a darabot:)

A két címszereplő -Bata Éva és Varju Kálmán - gyönyörűen játszott!Mindkettőjüktől a

tragikus részeket szeretem jobban,vagyis a második részt,most is nagyon jól játszottak,úgyhogy nekem már biztosan ők az ideális Rómeó és Júlia!:))

Kiemelkedően jó volt Börcsök Enikő (Dajka) és Mészáros Máté (Benvolio/Lőrinc barát) is.

Kár,hogy most hónapokig kell várni,hogy újra láthassuk!

válasz erre

#247

Lilian | 2012. március 17. szombat, 01:41

nem tudom átviszik-e jövő évadra,vannak efelől kétségeim....én sajnálnám ha levennék...mindenesetre igyekszem még idén megnézni párszor.

Vallai? nekem sem ő a legnagyobb kedvencem és a nagyszínpadhoz gyenge a hangja is,hát nem egy nagy szerep,ebben még elmegy.

Viszont Mészáros Máté igazán nagyszerű Benvolio/Lőrinc barát,szerintemSmile

válasz erre
előzmény: handi #246

#246

handi | 2012. március 17. szombat, 01:20

Aszondod? Akkor lehet, hogy egyszer megint belógok, de majd a következő évadban, vagy azután. Én is gondoltam arra, hogy a 19.30-as kezdés miatt csúsztak szét, azt mondta a jegyszedő néni, hogy próbálnak még, amiatt kezdenek később.

Igen, Bata Éva jó Juli, de azért látszik néha, hogy nem találja meg adott pillanatban a megfelelő hangot a szövegéhez. Sebaj, előtte az élet, biztos jó színésznő lesz. Szeretem a hangját.

Jaj és Vallai...csak szerintem rossz színész? Mindig úgy érzem, hogy mintha gyerekeknek játszana. Egyszer voltam a Pincében Márai esten, na az jó volt vele, ő volt a narrátor vagy mi.

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #245

#245

Lilian | 2012. március 17. szombat, 00:55

én is úgy éreztem,hogy ma este valahogy kissé indiszponáltabban játszanak,nem tudom,talán a fél órával későbbi kezdés zavarta meg őket.Szerintem ma este is jó volt Börcsök is, Varju is,csak valahogy az egész előadás dinamikájával volt valami gond.Tudom nem vigasz annak aki csak egyszer és pont ma este nézte meg,de sokkal pörgősebb szokott lenni.

Hanggal nekem nem volt problémám,igaz elől ültem,de a Vígnek sajnos annyira rossz az akusztikája,pláne ha televan köhögős,orrfújós nézőkkel,hogy el tudom képzelni,hogy már középtájon sem lehet jól hallani,érteni.

Annak viszont nagyon örültem,hogy Pápai Erika játszotta Lady Capulettet,nagyon szépen,jól kidolgozottan játszott,igazán csak sajnálni tudom,hogy kevés darabban játszik,nagyon jó színésznő!

Bata Éva egészen gyönyörűen játszott,nekem ma este ő tetszett a legjobban!Végülis nagyon jó Júlia lett,gratulálok neki!:))

Díszlet valóban talányos,lehet rajta gondolkozni, de a jelmezek gyönyörűek!:))

Összességében ez egy nagyon fiatalos,nagyon modern, XXI. századi Rómeó és Júlia,én mindenesetre nagyon szeretem!:))

 

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: handi #244

#244

handi | 2012. március 17. szombat, 00:13

Nem emlékszem, mikor volt utoljára, hogy ennyire vártam már a végét egy előadásnak. Sosem jöttem el szünetben semmiről, de most nagyon meg tudtam érteni azt, aki megtette. (Sőt, már az elején meg is történt a 20.perc körül, egy négytagú család hurcolkodott kifelé a sötétben az első sorokból.)

Mondjuk engem nem ért váratlanul a tartalom, olvastam erről a rendezésről eleget, nem is csak azzal volt bajom.

Leginkább a színészek nem győztek meg, unalmas volt az egész és végtelenül hosszúnak tűnt. Szeretem Varjú Kálmánt (miatta kedvencem a Mindent anyámról) és Börcsököt pláne, de most ők sem győztek meg arról, hogy ennyi a maximum. Alig értettem a szövegüket, már amikor egyáltalán a sok beteg köhögős-orrfújós-zizegős szomszédom engedte.

A díszlet szép és igényes, csak nem értem, mi köze van a darabhoz? Mármint a Víg-háttérnek (épületkülső és páholyok).

Szerencsére csak egy állóhelynyi árat invesztáltam bele.

válasz erre
1 hozzászólás

#243

Lilian | 2012. február 19. vasárnap, 22:44

sajnálom Gyurmát,hogy műteni kellett,és mielőbbi jobbulást kívánok neki,de képtelen vagyok eltitkolni afeletti örömömet,hogy Lengyel Tamást láthatom Mercutioként és hogy egyszerre nagy számú kedvencem ,egy darabban lép színre,úgy mint Varju Kálmán,Börcsök Enikő,Molnár Áron,Mészáros Máté,Bata Éva és most még Lengyel Tamás is!Hát nagyszerű!Bár ebben a hónapban már nem terveztem többet megnézni a darabot (12-én láttam)szerdán mégis elmegyek! Smile

 

válasz erre

#242

Lilian | 2012. február 19. vasárnap, 21:52

Gyuriska János operációja miatt Mercutio szerepét Lengyel Tamás veszi át!:))

szerdán már ő ugrik be,nagyon kíváncsi vagyok rá!:))

válasz erre

#241

Lilian | 2011. október 31. hétfő, 14:08
simple forum | Ajánló, Lebeszélő, Néző

Úgy hozta a sors,hogy az elmúlt héten 2x is láttam a Rómeó és Júliát,kedden is az elsőt ebben az évadban, és szombaton is,vendégeimmel, a másodikat.

Nagyon jól sikerült a felújítása,igazán nagyon örültem,hogy a második rész drámaiságát,a tragédiát,sikerült valóban kihozni.A záró kripta jelenetben pedig visszakapták a szöveget a szereplők,ez is sokat lendített a drámaiságon,szerintem.

Összességében a második rész kidolgozottabb,erősebb lett,nagyon örülök neki!:))

válasz erre

#240

Mr.Muppet | 2011. május 21. szombat, 01:57

Igen, tudom, jogos, meg is bántam ezt, elnézést kérek érte.... :S :S :S

 

Régebben lehetett törölni a saját hozzászólásokat , úgy látom hogy az megszünt, különben már töröltem volna ezt - vegyétek úgy, hogy nem írtam. ::S

 

Mellesleg van egy sajátos bája a rendezésnek, nem lehet mondani, hogy nem, ötletesnek is mondható, de engem az erőszakos, durva, olykor hisztis, felesleges (?) jelenetek taszítottak és nem vonzott olyasmi, ami meg hiányzott belőle.

 

 

 

 

válasz erre
előzmény: Lilian #239

#239

Lilian | 2011. május 20. péntek, 00:19

el vagy tévedve jóember!Ez nem az a fórum ahol a művészek magánéletében turkálunk!Arra megvannak a megfelelő fórumok,ahol a helyesírási hibák tömkelege sem szúr szemet senkinek,ajánlom figyelmedbe!

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Mr.Muppet #238

#238

Mr.Muppet | 2011. május 19. csütörtök, 06:42

*** A moderátor a hozzászóló szándékának megfelelően törölte a fórumszabályzat szerint sem ide illő szöveget. ***

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #236

#237

Mr.Muppet | 2011. május 19. csütörtök, 06:31

*** Az üzenet szövegét a moderátor a hozzászóló kérésére törölte. ***

válasz erre
előzmény: Lilian #236

#236

Lilian | 2011. május 19. csütörtök, 01:14

nem kötelező senkinek a rendezését megnézni,gondolom én!Ha annyira nem tetszik EE rendezése,hát ne menj oda!

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: Mr.Muppet #235

#235

Mr.Muppet | 2011. május 19. csütörtök, 01:03

*** Az üzenet szövegét a moderátor a hozzászóló kérésére törölte. ***

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Mr.Muppet #234

#234

Mr.Muppet | 2011. május 19. csütörtök, 00:59

*** Az üzenet szövegét a moderátor a hozzászóló kérésére törölte. ***

válasz erre
1 hozzászólás

#233

Mr.Muppet | 2011. május 19. csütörtök, 00:53

*** Az üzenet szövegét a moderátor a hozzászóló kérésére törölte. ***

válasz erre
előzmény: Lilian #231

#232

Mr.Muppet | 2011. május 19. csütörtök, 00:49

Hsb.

 

Tybalt, Lady Capulet unokaöccse = Molnár Áron.

válasz erre
előzmény: brain #230

#231

Lilian | 2011. május 19. csütörtök, 00:49

vannak azért jó pillanatai is az előadásnak :))

Azt azért én sem tartom túlzottan jó ötletnek,hogy két kerekesszék is szerepeljen az előadásban,sőt egyet is túlzásnak tartok!Paródiát azért nem kell a Rómeó és Júliából csinálni!Ha valamelyik szereplő megsérül beugrót kellene hívni a szerepre,gondolom én!Úgy tudom Debrecenben is játsszák ,akár onnan vagy ne adj isten valamelyik szabadon lévő víges színész is beugorhatna,Tybalt nem olyan nagy szerep,bárki meg tudná tanulni egy nap alatt!:))Remélem a további előadások (jó sok van még hátra) nem fulladnak nevetségességbe,nagyon sajnálnám!

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Mr.Muppet #229

#230

brain | 2011. május 19. csütörtök, 00:46

Ki az a Tibald?

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Mr.Muppet #229

#229

Mr.Muppet | 2011. május 19. csütörtök, 00:11

Szörnyű volt, idegesítő, csapnivaló, agyrém, vízió – megint. Rosszabb, mint az Othello – pedig az sem semmi.

 

A látvány, a technika, a szleng, a durvaság, a fiatalosnak tűnő jópofáskodás oltárán feláldozták a darabot, hitelességét, drámai erejét és tanítását elvesztve. Laza csávók egymás fejéhez vágják, hogy köcsög vagy – ha ezt te, mint néző nem érted, akkor te is.

 

A szereplőket elidegenítették a közönségtől, sőt – egymástól is, szinte ütik-verik egymást.

 

Felesleges zeneszámok, kádak, autók, motorok, kivetítések, tűzgyújtás – talán csak a tűznyelés hiányzott.


És hol a mondanivaló?

 

Rómeó egy Robur tetején hisztizik, Júlia idegesen ül egy szerkényben – de már már nem érdekel, hogy mit csinálnak – csak legyen már végre vége, haljanak már meg!

 

Tibald begipszelt lábbal, mankókkal játszik, mivel megsérült, a valóságban.

 

Hurrá – úgysem vettük volna észre a különbséget, lehet, hogy egyébként nem tolókocsival jött volna be, hanem rollerrel. Nem mindegy?


The show must go on – a sónak mennie kell, Eszenyinél. Sok hűhó – semmiért.

 

Szerintem jól elsózták az egészet, megint elment a kedvem jó időre attól, hogy színházba menjek.

 

Sőt, talán még azzal is egyet fogok érteni, hogy nem kell minden színházt és minden (ilyen) produkciót támogatni az adófizetők pénzéből

válasz erre
2 hozzászólás

#228

Lilian | 2011. május 3. kedd, 19:48

Hát igen,Csáki Juditnak sokmindenben igazat tudok adni,de Varju azért jobb volt annál mint amit ő ír:))Ő egy olyan színész aki abszolut követi a rendezői koncepciót,na és ebben az esetben az lehetett a koncepció,hogy a mai Rómeó egy ilyen átlag tinédzser.:))Tartok is attól Varju esetében,hogy a sok tinédzser szerep miatt nehogy " beragadjon" ebbe a szerepkörbe,mert ugye azt mindenképpen kinövi az ember.Tovább kellene léptetni őt férfias szerepkörökbe, Egy csók-ban már nagyon jól csinálja!:))

A Lilian-féle Víg-Pesti Top 10 pedig így alakul:

1.Mikve

2..Mindent anyámról

3.Dark play

4.Othello

5.Egy csók és más semmi

6.Rómeó és Júlia

7.Period

8.Romlás

9.Kalocsa

10.A léggömb elrepül

Már csak a Tom Jones van hátra,júniusban nézem,de nem hiszem,hogy változtat valamin.:))

válasz erre
előzmény: saltwater #227

#227

saltwater | 2011. május 3. kedd, 18:01

#226

tjakab | 2011. május 3. kedd, 00:50

Szét van esve...főleg az első felvonás... Ahol ugyan sziporkáznak az ötletek, de mégsem kapunk egy egységes, meghatározó hangulatot. Nekem valamiért érdekes volt, talán tetszett is az erkélyjelenet furcsa megoldása. A modernizálással sincs probléma, imádtam a kocsikat, a motort. De most akkor kissé futurisztikus Vígszínház, vagy Olaszország, s a bálon olasz slágereket dúdolunk, miközben folytonos utalást kapunk a  veronai helyszínre szóban és stílusban, míg látványban itt járunk. A Vígszínház-Budapesti-kamerás-vetítős dolog szerintem pazar, egyedi ötlet, ami persze sokszor már túlzás volt, és erőltetett. A második felvonás jobban összeállt. Hosszabb, mélyebb jelenetek voltak, s annak ellenére, hogy nem vártam feszült csöndeket...igenis voltak! Meglepődtem! A 'kádas' jelenetél különösen, s a záróképet is gyönyörűnek találtam, kár hogy a katarzist kisodorták a nem is olyan rég nézőtéren rohangáló színészek, ami itt kissé matinészerűre sikeredett. Börcsök Enikő nekem nagyon tetszett...vitte az egészet a hátán, Mészáros Mátéval egyetemben...amely nem biztos, hogy előnyös, hisz nem ők voltak Júlia és Rómeó. A fordítás számomra nem volt zavaró, kifejezetten tetszett, s most szerintem kifejezetten visszafogta magát...a nemeztis Lear-ben ezerszer több a trágárság, s néhány olyan szó, ami ténylegesen nem illik oda...a fordításon legalább tudtam derülni, és örülni a leleménynek...viszont az első felvonás humora számomra erőltetett volt. Humornak kevés volt, tragédiának túl humoros. Szét volt esve...

válasz erre

#225

judep | 2011. május 2. hétfő, 20:59

köszönöm, kedves Fogolydilemma...úgy látom nagyjából egy a véleményünk. Sajnos nekem a fordítás vagy átfogalmazás? sem tetszett, mint azt már alább is írtam. De lehet hogy nagyon rossz estét fogtam ki, hiszen még Börcsök Enikő sem győzött meg...

A Vígszínházat eddig sem látogattam túl sűrűn, ezután még inkább kerülni fogom...(nem bérletes néző voltam)..

válasz erre

#224

Fogolydilemma | 2011. május 2. hétfő, 17:03

#223

judep | 2011. május 2. hétfő, 13:45

örülök, hogy legalább valakinek szereztem sok bosszúság árán néhány vidám percet :) szeretném tudni fogolydilemma, hogy neked tetszett-e vagy sem?

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Fogolydilemma #220

#222

Áfonyka | 2011. május 2. hétfő, 13:17

Bata-Varju korrekt (bár utóbbinak helyenként alig érteni a szövegét, de ez máskor is problémám vele, egy beszédtanár nagyon elkéne, és sokszor emlékeztettek a Dark Playben látottakra),  Börcsök egészen kiváló, Mészáros Máté Lőrincét nagyon szerettem, Benvolio belefért, Gyuriska elmebeteg Mercutioja nekem nagyon bejött (a leszúrásának módja meg aztán pláne), Molnár és Rétfalvy felejthető. Kentaur látványvilága alapvetően tetszett, bár helyenként sok volt. Varró Dani fordíatása ötletes, de sokszor nagyon varródanis.

nekem

válasz erre

#221

Piros_ | 2011. május 2. hétfő, 01:15

Igen, ez a rendezés egyértelműen a tizenéveseket célozta meg, és teljes sikerrel!

Bérleti este volt, de mégis, több fiatal volt a nézőtéren, mint más előadáson szokott lenni.

Abszolút vették az adást a gyerekek. Kuncogtak, nevettek, tapsoltak. (A színpadon parkírozó kocsitetőn bemutatott lólengés-gyakorlatnál bejött az első nyíltszíni taps.) Nem tudom, változott-e a bemutató óta az erkély-jelenet, de nem volt az az előre beharangozott életveszélyes akrobatika-sorozat. Jó, Varjú Kálmán kiállt az első emeleti páholy szélére, de két kézzel kapaszkodhatott. (Végülis, egy átlag háziasszony ablakpucolás közben is végez ilyen kunsztokat. Igaz, szavalás nélkül.) A látványos nyüzsgés miatt kellett a szerelmeseknek végigmászni a nézői páholysor első során. Igazán humorosak voltak. Bár, ha én ültem volna ott, nem biztos, hogy tetszett volna, hogy megzavarják nézői magányomat!

Tetszett a két főszereplő és Börcsök Enikő dadája is. Bata Éva jó volt ebben az infantilis, kislányos Júlia-szerepben. Pontosan egy 13 éves, rágózó, mindenre felmászó, tornacipős gyereklány volt, ahogy lennie kellett.

Összességében, tetszett az egész modernizált rendezés. Lendületes, friss, futkosós, minden szereplőtől erős fizikai állóképességet igénylő színpadi mozgás. A rendezés nem lépte túl az idősebb korosztály tűréshatárát, legfeljebb kórusban nevettünk a „szívem GPS-én" fordítási túlburjánzásokon. Kentaur díszlete csodaszép volt! Ötletes volt a klasszikus zene mellett az olasz örökzöld melódiák megszólalása is. A vetített hátteret ugyan felvehették volna eredeti helyszínen is, (jó, drágább lett volna!) A visszatérően felbukkanó, felújítás alatt álló Margit-hidat nem tudtam hová tenni a történetben! (A színpadra be-kiguruló járgányra ugyan már tegyenek egy olasz rendszámtáblát és egy nagy I-t!)

Remélem, minél több középiskolai tanár elhozza diákját az előadásra! Biztosan élvezni fogják.

A klasszikust váró felnőttek pedig kaptak romantikát, kicsit rongyos farmerút, motorozót, de a miénket.

válasz erre

#220

Fogolydilemma | 2011. május 1. vasárnap, 23:56

:-)))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: judep #209

#219

Lilian | 2011. április 27. szerda, 00:26

OFF: rendben,nem éles hanem "kiéleződött" tőr került be a jelenetbe...

 

ON: a mai előadás viszont nagyon jól sikerült.:))A veszélyes jelenetek ugyan benne vannak,de a színészi játék sokat változott.Értem ez alatt,hogy pl. Gyuriska János sem üvöltözik a Mab monológban,egész jól elmondta.:)

Vallai Péter helyett továbbra is Rajhona Ádám játssza Montague-t,jobbulást kívánunk Vallai művész úrnak és várjuk vissza!

Ma este Bata Éva is egész  jó volt,úgy látszik rá kell érezniük a szerepre:))

Varju Kálmán pedig egyenesen csillogó volt,ma különösen nagyon szépen játszott:))

válasz erre
előzmény: juditta #218

#218

juditta | 2011. április 26. kedd, 15:16

Bocsánat, hogy beleszólok.

Kicsit másképpen történt. 1986. februárjában egy szép statikus jelenetben Gálffi László II. Richard-ként térdelt félmeztelenül a színpadon, mögötte a gyilkos (talán féltérden), kirántotta a tudatosan letompított élű tőrt a tokjából és felülről „hátbaszúrta" őt, ahogyan azt sokszor begyakorolták és addig el is játszották. Két tényező okozta a balesetet. Egyrészt a mozdulat nem úgy sikerült, ahogyan kellett volna, másrészt a fémtőr a fémtokból való sok kirántás során kiéleződött. Ezt Pintér Tamás Oroszlán, a betanító kaszkadőr magyarázta el az eset után. Ott voltam azon az előadáson, aztán azon is, amelyen pontosan két hónap múlva Gálffi ugyanebben a szerepben (ugyanúgy végigjátszva) visszatért a színpadra.

Ez kicsit „OFF" volt, nem Rómeó és Júlia, de legalább Shakespeare. :)

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #214

#217

judep | 2011. április 26. kedd, 13:25

pardon: kollégája fölé...még mindig dühít a dolog figyelmetlenül, indulatból írok...

válasz erre
előzmény: judep #216

#216

judep | 2011. április 26. kedd, 13:20

Bízzunk,de akár abban is bízhatunk hogy az illetékesek olvassák talán a fórumot és eszükbe jut hogy mindaz amiről itt beszélünk tényleg veszélyes.Nem bírtam volna ki még egy felvonást, és erről nem Varju Kálmán tehet. Én ezt megelőző munkáit nem ismertem szégyen vagy nem szégyen, de itt meglepett mennyire intelligensen emelkedik a sok, rossz értelemben ripacskodó kollégái fölé. Ő volt az egyetlen aki nem volt útszéli, közönséges és ordenáré, sem játékstílusában, sem máshogyan. A többiek: epic fail sajnos,....

A kripta jelenetet nem először változtatják meg: pedig a végső búcsú szövege gyönyörű és megrendítő is egyben. Ezt kihagyni. Bár már az elején kivették a darab szívét, úgyhogy ezen nem is csodálkozom...

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #215

#215

Lilian | 2011. április 25. hétfő, 23:52

Bízzunk benne,hogy a kalap égésbiztos anyagból van!:))

Azért kár,hogy nem vártad meg a második felvonást,annyira azért nem volt rossz,hogy ott kelljen hagyni!:))

Ha meg kedvelted Varju Kálmán játékát,akkor különösen kár,hogy nem nézted meg,ugyanis van néhány nagyon szépen megoldott jelenete és monológja a második részben.Valóban ő közelíti meg legjobban a -szerintem- shakespearei Rómeót.Lágy, szelíd,álmodozó,érzékeny,komoly fiú,aki végzetszerűen sodródik a tragikus végig.

Bata Éva is jobb a második részben,neki igazándiból a tragikus részek mennek jól,ő inkább egy drámai alkat,tragikus hősnő,szerintem.

Azon megint csak csodálkoztam,hogy az utolsó ,a ravatal jelenetben, egy szót sem szólnak a főszereplők,hanem némán elpantomímezik az öngyilkosságot.De könyörgöm miért?Hiszen Shakespeare írt ide szöveget,azzal mi a baj,miért kellett kihúzni?Az egyik előadáson ,éretlen tinédzser lányok, hangosan kuncogtak  ezen a jeleneten,na az nagyon rosszul esett nekem,de lehet,hogy őbennük ill. a neveltetésükkel van a baj.Minden bizonnyal.

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: judep #213

#214

Lilian | 2011. április 25. hétfő, 23:12

igazi tőr került be egy jelenetbe a kellék helyett...

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: csehonte #212

#213

judep | 2011. április 25. hétfő, 20:39

Jó veled beszélgetni a darabról még akkor is ha minket a nagy várakozás majd az ezt követő csalódás "hozott össze." Nem parázol, nem pánikolsz, nem látsz rémeket: amit  "jó poén még ha veszélyes is" ötletként elsütnek a tollas kalappal  meg az erkélymászással az nem jópofa, és nagyon veszélyes. Említetted Gálffi László esetét, akinek centimétereken múlott az élete, és felépülése is csoda volt. Meg az, hogy ilyen trauma után újból színpadra tudott állni. Láttam én már színpadra begördülő tűzkereket is ott a függöny kapott lángra, de valahol olvastam hogy pl. az Operett szh-ban is gond volt az akasztásos jelenetben a színészeket tartó karabínerrel, a Rómeó és Júliában, de estek ott le már hídszerű építményről is. Varju Kálmánnak nincs semmiféle „védőhálója" egyik veszélyes jelenetben sem. A sapkát csak úgy gyújthatnák  meg ha valami speciális égésbiztos anyagból készült volna és Kálmán  haja is valami hasonló anyaggal lenne lekötve a sapka alatt, mint a Forma 1 versenyzőknél-ki ne emlékezne Niki Lauda rettenetes sérüléseire?  L Ha viselne valami kötelet nem tudná a színházat körberohangálni szemvillanások alatt, és akkor mi van? Az erkélyjelenet is meghittebb lett volna ha a színpadra (esetleg egyetlen külön erre fenntartott páholyra korlátozódik) és akkor nem érezte volna néhány idősebb néző nagyon kellemetlenül magát a betoppanó szerelmesek láttán. Szemből láttam a ledöbbent középkorú házaspár arcát a jelenet alatt-hát nem díjazták az ötletet.

Hallottak már a Vígben a munkahelyi biztonságról és egészségvédelemről?! Ezt ugyanis törvény szabályozza, és már csak ennek megszegése okán is ki lehetne vetetni a jeleneteket a darabból. Úgyhogy nem Te tudod rosszul és nem te vagy a fölöslegesen rikoltozó vészmadár...!

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #211

#212

csehonte | 2011. április 25. hétfő, 20:14

Mi volt Gálffival?

 

Az akrobata mutatványokhoz: láttam a kolozsváriak Ványa bácsiját az eredeti helyszínén, Kolozsváron, végig akrobatikázzák az egészet (szalagdálnak a nézőtéri székek háttámláján, a több méternyi magasságban lévő erkély peremén, rohangálnak fel-alá a csaknem 90 fokos szögben elhelyezett tűzlétrán, stb.), mindeközben egy pillanatra sem zökkennek ki Csehovból (ami ott tényleg Csehov), az egész produkció úgy összességében lenyűgöző és zseniális. Tűz azért nincs, és a nézők szándékos ijesztgetése sem olyasmivel, hogy megjátszott véletlenséggel elcsúsznának, stb. (Ez azért elég olcsó, kétes értékű poén.)

 

Szóval szerintem az akrobatikázás magában nem baj, de ha a nézőnek közben az jár a fejében, hogy jajistenem, nehogy igazi baleset legyen, akkor nem a nézőben van a hiba, hanem az előadásban. Már bocs. :)

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #211

#211

Lilian | 2011. április 25. hétfő, 17:03

Örülök,hogy Te is úgy látod bizonyos jelenetek a színész testi épségét ,mondhatni az életét veszélyeztetik.Egész eddig azt hittem csak én vagyok extra módon parázós és bennem van a hiba,túlzott aggodalom és féltés,de egyszerűen rosszul voltam amikor az első alkalommal (márc. 26-án) azt láttam,hogy felgyullad a tollas kalap.Azt hittem véletlen volt,csak az utána következő előadásokon jöttem rá,hogy nem,nem véletlen volt,ez bele van rakva a darabba.Ez enyhén szólva felháborító,hogy egy előadás kedvéért, a semmiért, veszélyeztetik egy színész életét de legalábbis a testi épségét!Sajnos én még elég jól emlékszem ahhoz Gálffi László esetére ugyanezen a színpadon,hogy minden ilyen veszélyes jelenetet komolyan vegyek és aggodalommal töltsön el!Mert mi van ha egyszer -véletlenül- nem víz kerül abba az oltásra szánt kancsóba?!De nem akarok senkinek ötletet adni. A másik az erkély jelenet.Attól is állandóan görcsben van a gyomrom,az első előadáson föl is síkítottam amikor megjátszotta Kálmán,hogy megcsúszott a lába.Lehet,hogy ez a cél,hogy a nézők sikongassanak,ijedezzenek?De könyörgöm miért?Azon az első előadáson nekem a teljes erkély jelenet szövege kiesett,egyszerűen nem tudtam rá figyelni a rettegéstől!Ha meggondolom,hogy az átlag néző 1x nézi meg az előadást,vajon mit ért és mit jegyez meg abból a jelenetből ?!Gyanítom,hogy semmit.:((Akkor meg megint csak azt mondom,hogy miért is kockáztatja a testi épségét és az életét Varju Kálmán????A nagyérdemű szórakoztatásáért?Nem lesz ez egy kicsit túl nagy ár ,egy ilyen még csak igazándiból nem is túl jó előadásért?!Tudtommal ő nem artista képzőt végzett és nem is kaszkadőr,úgyhogy senki nem várja el tőle ilyen akrobatikus jelenetek bemutatását!Ha belegondolok,hogy tavaly nyáron egy komplikált térdműtéte volt,amely miatt az évad első felében végig sántikálta az előadásokat,és talán a március volt amikorra éppenhogy helyreállt az izület mozgása,hát valóban eszement ötlet őt felküldeni az erkélyre akrobatikázni!Még akkor is ha netán ez a színész ötlete volt!Nem akarom elhinni,hogy nincs a színházban egy felelősen gondolkodó vezető,aki megtiltaná az ilyen szükségtelenül életveszélyes jelenetek bemutatását! Panem et circenses!na de ennyire talán nem!!!

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: judep #209

#210

judep | 2011. április 25. hétfő, 01:12

bocs: arról, ugrasztják...késő van már...ne szomorkodj!

válasz erre
előzmény: judep #209

#209

judep | 2011. április 25. hétfő, 00:55

Jaj, nem akartalak én elszomorítani-ezzel csak azt akartam megmutatni hogy miért szomorított el az előadás. Ritkán jutok el színházba, és ez a darab "örök szerelem" amit nagyon vártam. De amit írtam nemcsak a csalódás íratta velem, hanem az is hogy ez egyszerűen így  rossz, függetlenül attó hogy bérlettel vagy anélkül meddig sikerül teltházakat produkálni.Nem méltó Shakespeare-hez, nem méltó az egykori és szebb napokat (is) látott patinás Vígszínházhoz-de nem méltó Eszenyi Enikőhöz sem, aki számomra a Különórában és a Kaméliás hölgy Tv-változatában például feledhetetlen nekem. Kiváló színésznő akinek rendezései egyéniek, öntörvényűek és extravagánsak. Vannak feladatok amiket mind színészként, mind rendezőként remekül oldott meg, vannak kevésbé sikerültek és vannak nagyon rosszak.

Nem tudom mennyiben változtat a modern Shakespeare rendezésein, a műfaj, hiszen hasonló rendezői koncepcióval a vígjáték sem működne szerintem. Shakespeare-ben számomra a letűnt korok varázslatosak (itt élek a mában, akkor viszont nem éltem-tehát legalább a színház és a film varázsa által szeretném átélni) azt hiszem ez nem túl nagy kérés....persze lehet hogy az alkotóknak most az is siker, ahogy Bóta Gábor is írja hogy egymásnak ugrasszák a közönséget és a szakmát is pro és kontra. Ezt mindenesetre már el is érték, de nem ártana azért arra odafigyelni hogy egy olyan jó értelemben vett tisztelő-rajongó mint Te is fenntartásokkal nézted az előadást...ez azért jelez valamit ami nem éppen pozitív az alkotógárda számára...én nagyon kíváncsi vagyok ebben a formában hány előadást ér meg a darab.

Varju Kálmánt pedig hívja meg valaki aki ebben kompetens Rómeónak egy másik színházba, egy más stílusú előahttp://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=412573dásba, ha létezik még a "mint vendég" státus.Mert ennél amit itt kapott  mind szövegben, mind partnerek terén mindenképpen jobbat érdemel. Ha ő nem lett volna, meg se várom az első felvonás végét. Micsoda eszement és veszélyes ötlet hogy meggyullad a tollas kalapja, a bálon, aztán meg ide oda rohangál, kúszik mászik az oszlopokon a páholyokban. Remélem kap ezért a különszámért némi veszélyességi pótlékot...Szerintem a Tévedések vígjátéka és tragikomédiája már bemutatódott, ebben az évadban Rómeó és Júlia címen.

válasz erre
3 hozzászólás | előzmény: Lilian #208

#208

Lilian | 2011. április 25. hétfő, 00:01

Nagyon kemény kritikát fogalmaztál meg,de sajnos nagyon sok mindenben egyet kell Veled értenem!:((Elég szomorú is vagyok emiatt,mert egész évadban ezt a bemutatót vártam a legjobban és ez lett a legnagyobb csalódás!:((

Remélem jövőre Shakespeare valamelyik vígjátékát rendezi Eszenyi Enikő,abban sikeresebbnek tűnik,a Tévedések vígjátéka évek óta telt házzal megy:))

Talán egy Makrancos hölgy,vagy Szentivánéji álom ,esetleg egy Vízkereszt kapcsán valóban és igazán "elszabadulhatna" és jól ülne Varró Dani fordítása és Eszenyi Enikő vígjátéki vénája is jobban érvényesülhetne!:))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: judep #206

#207

judep | 2011. április 24. vasárnap, 22:50

bocsánat: nem Vallai Péter hanem Valló Péter, elnézést Vallai Pétertől aki az általam említett estén betegség miatt nem léphetett színpadra, jobbulást kívánok neki, helyette Rajhona Ádám ugrott be...

válasz erre
előzmény: judep #206

#206

judep | 2011. április 24. vasárnap, 21:13

Szóval a lehet hogy a technika ördöge büntet negatív véleményemért, de csakazértis megpróbálom 3x is, remélve, hogy most sikerül, végre részletezni azt, amit az első sokk után nem is próbáltam meg.

Eszembe sincs kétségbe vonni Eszenyi Enikő színésznői-rendezői- igazgatói képességeit, eredményeit, csupán azt mondtam, hogy az elgondolása, és a rendezői elképzelése engem őszintén meg és ledöbbentett, és mindaz amit láttam olyannyira távol állt tőlem és az általam megismert és szeretett darabtól is, hogy sajnos ott kellett hagynom az előadást. Én megértem hogy a színházak ma nehéz (anyagi) helyzetben vannak, de valóban attól mai valami ha erőszakkal kiragadjuk az eredeti környezetéből és csak akkor érthető ha mai nyelven szólal meg? Ez lehet hogy egy adott generációra talán és részben igaz, de nem hiszem hogy a színházakat kizárólag ez a generáció tölti meg. Az már más kérdés, hogy ezzel az előadással kifejezetten őket célozták meg, nyilván (nagy) többségüknek tetszik is amit látnak.

Kezdeném talán azzal, amit a legnagyobb hibának tartok és ez a darab átírása, átköltése. Ez nem fordítás, a grapefruit-ra valóban nem rímel a Rómeó de sajnos a pomelo-val vagyis a citrus maximaval párosítva (ami nem azonos a grapefruit-tal)  is kínrím. Ezzel mindjárt három szereplőt is alázott, gúnyolt  az átírás mestere:  a Dadát, Júliát, és Rómeót. Varró Dániel maszatoljon a Maszat hegyen, de ne Shakespeare szövegével, sok tintának le kell még folynia ahhoz a Maszat hegyen, hogy ő Kosztolányi Dezső vagy Mészöly Dezső nyomába léphessen. Megölte Shakespeare semmihez sem hasonlítható szépséges költészetét, és ezáltal kiölte a darabból a drámát, a tragédiát-nem véletlen hogy nincs mindent elsöprő halálos szerelem, halálos gyűlölet és nincs katarzis sem.Bár a sok trágárság és (kín) rím egy idő után már inkább fárasztó és unalmas, mint humoros. Thanks, but no thanks...

Ebben a változatban varrói nyelven Mercutio a „büdös pizsamázó", hihetetlenül ocsmány, drogtól, alkoholtól s mindenféle egyéb  kórtól lepukkant  figurát hoz Gyuriska János mind külsőre, mind belsőre. A legundorítóbb kreáció felsliccelt női ruhában, neccharisnyában,  amit színpadon valaha  láttam, egyszerűen rémes, horror-paródiába illő.Mercutio nemes ember,  költő akinek tragédiája abban rejlik, hogy rosszkor volt rossz helyen és ezért kellett meghalnia, az ő halála indítja el a két főszereplő tragédiáját is, tehát szarvashiba volt egy fontos és értelmes kulcsfigurát, még ha fiktív is, ilyen visszataszító módon megformálni. Normális esetben már az elején sajnáljuk Mercutiót aki halála pillanatában mellékszereplőből néhány pillanatra tragikus hőssé válik, és a Veronát mardosó gyűlölet fölé emelkedik, megmutatva annak totális értelmetlenségét. Gyuriska Mercutiója láttán-hallatán egy szemernyi sajnálat sincs bennünk: a híres Mab monológból mindössze a „Mab" és „volt veled ma éjjel" szavak voltak kivehetők, a többi fába szorult férget megszégyenítő üvöltözésbe torkollott. Azt kívántam, nyugtatgatás helyett inkább ütnék már le társai csak ne kelljen már látni-hallani többet.  Rémálmába  minden gonosz embernek ilyen figurát kívánok, és ez persze nem azt jelenti, hogy Gyuriska jó színész mert nem az, ebben a szerepben biztos nem.

Kiráz a hideg nagyon rossz értelemben ahogy írom ezeket a sorokat és nem is taglalom tovább a tengernyi baklövést van abból több színházat megtöltő mennyiségű is. A darab eredeti koncepcióra hivatkozik de abból én a víges háttéren kívül semmit nem láttam (az ilyen mozgófilm díszlet jól bevált már különböző musical előadásokban: miért ne válhatna be itt is? Baz Luhrmann-os képi világ, (ugye Budapest lett itt most Verona Beach) a 90-es évek nagy slágerei helyett olasz spagetti pop (legyen már némi olasz fíling is) és itt ott a Pesti színház  Vallai Péter féle Rómeó és Júlia rendezése is visszaköszön (bőrszerkó helyett most farmer a menő, de a motorozós Rómeó egy az egyben ugyanúgy ott van).Persze értem én, az előbb említett modern változatok inspirálták a jelenlegi alkotókat, egyetlen saját ötletük nem lévén. Az eredmény katasztrófa: sikerrel ötvözték a Szeszélyes Évszakok és a Fásy mulató színvonalát. Nagy lenne a baj ha Shakespeare-t mindenütt a világon csak így játszanák, s mindezt a közönséghiány és a modernizálás nevében. De szerencsére ez nincs mindenütt így...

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: Lilian #196

#205

neska | 2011. április 23. szombat, 22:40

Jaj, dehogyis lenézendők! Én nem így értettem! Éppen, hogy arra gondoltam, hogy mennyire értékelem, hogy ilyen sok ember megszavazza a bizalmat a Vígnek, viszont sajnos mostanában nem azt kapják, amire vágynak, a klasszikus előadások sem klasszikus formában vannak bemutatva, amire igazándiból megválltják a bérletet. Visszaélnek a bizalmukkal mostanában :( A saját ismeretségemben is vannak többen, akiknek nagyon régóta van bérletük a Vígbe, de már a tavalyi Otellónál "kiakadtak", majd ezután jött az Öldöklés istene, meg a Rómeó és Júlia. A Vígszínházba a klasszikus előadásokat kedvelők váltanak bérletet leginkább, én úgy gondolom. Ezzel semmi baj sincsen! Ha modern előadást szeretnének látni, azt 10 évvvel ezelőtt is megtehették volna,de a Víget választották. De így sokan nem fognak közülük bérletet venni, így nem lesz meg eleve  fixen a biztos nézőszám abban a nagy színházban esténként. Sokan nem azért vesznek bérletet a Vígbe, mert úgy 20 %-kal olcsóbb a jegy,hanem mert le van a gond év közben, nem kell figyelni havonta a jegyárusítást, nem kell elmenni a jegyért, biztosan megvan arra a helyre a jegyük, ahova szeretnének jegyet váltani.Ha olyan előadások vannak, amik nem tetszenek, hiába a 20 % kedvezmény, hiszen kidobott pénz, ha szünetben meg elmennek..Inkább majd megvárják a bemutatót, és csak arra vesznek jegyet, amiről már tudni lehet, hogy milyenre sikeredett az eőadás. El fognak menni inkább másik színházba. is.

Lilian, azért Te nem egy hétköznapi színházbajáró vagy, nem Rólad beszéllünk most! :)))

válasz erre
előzmény: Lilian #200

#204

Lilian | 2011. április 23. szombat, 22:26

OFF: sajnálom!:(

Szóval: amikor kész a szöveg akkor kijelölöd az egészet,majd ctrl+c és utána küldés:))További szép napokat!:))

válasz erre
előzmény: judep #203

#203

judep | 2011. április 23. szombat, 22:12

off: így is elszállt :) nap lesz holnap is, mára feladom...

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #196

#202

judep | 2011. április 23. szombat, 21:35

megint tanultam valamit! :) Mindjárt neki kezdek és meglátjuk sikerül-e...

válasz erre
előzmény: Lilian #201

#201

Lilian | 2011. április 23. szombat, 21:18

én mindig megnyomom a küldés előtt a ctrl+c -t és akkor nem vész el :))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: judep #199

#200

Lilian | 2011. április 23. szombat, 21:17

Nem tudom miért olyan lenézendőek a "bérletesek"?Miért olyan nagy bűn az ha valaki 20%-kal kedvezőbb áron akarja látni az új bemutatókat?A mai világban örülni kell ha valaki egy évadban háromszor el akar menni egy színházba és erre hajlandó pénzt áldozni.Nagyon sokan vannak akik mennének,de nem engedhetik meg maguknak.Éppen a bérleti rendszere a Vígnek az egyik fő előnye,mert elérhetővé teszi a kultúrát a kevésbé módos rétegeknek is.Én ezt is nagyon szeretem a Vígben!Nekem is van egy csomó bérletem is,mégis akarok modernet is nézni,még a Vígben is!:)))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: neska #197

#199

judep | 2011. április 23. szombat, 10:36

Minden elszállt, amit írtam válaszul. Este vagy a napokban újra mgpróbálom.

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #196

#198

csehonte | 2011. április 23. szombat, 10:11

A Katonában kézenfekvő lenne a Keresztes Tamás-Jordán Adél páros, már amikor Jordán Adél éppen "színpadképes" :) Szerintem ragyogóak lennének. Ha ténylegesen megrendezné valaki a Katonában, sztem Nagy Ervin lenne Rómeó, azt nem tudom, ki lenne a párja.

 

Egyébként ez egy lehetetlen darab, mindenki, aki a színészi pályán van, túlkoros a két főszerephez. :) Júliának 14-nek kéne lennie, Júlia anyjának (!) kb. 28-nak (hisz benne van a szövegben, hogy Júlia korában már anya volt). Vannak olyan színészóriások, akiknél persze mit sem számít az életkor  - pl. a már említett Latinovits-Ruttkai páros, én is a CD-felvételt ismerem -, de azért ez ritkaság, kivétel.

 

A Víg-beli előadást még nem láttam, de ha még a lelkesek is azt mondják, hogy bulvárosított, akkor, ajjaj... lehet, hogy jobb nem megnézni, inkább csak elképzelni.

válasz erre
előzmény: saltwater #188

#197

neska | 2011. április 23. szombat, 00:37

"naponta meg kell tölteni azt a hatalmas nagy színházat" 

Csakhogy a bérletesekkel van túlnyomórészt megtöltve minden új előadás! De akik a Vígbe vesznek bérletet, nem ilyen előadásokra vágynak. Ha valami modernet szeretnének nézni, nem a Vígbe vennének bérletet. De nem is fognak annyian, az biztos!

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #196

#196

Lilian | 2011. április 22. péntek, 23:45

Sajnálom,hogy ennyire nem tetszett,azért ennyire nem elviselhetetlen.:((

Igen ,én nagy rajongója vagyok a Vígszínháznak és főleg Eszenyi Enikőnek.Próbálom megérteni,hogy mi indította őt arra,hogy ilyen módon értelmezze és állítsa színpadra Shakespeare Rómeó és Júliáját.Azt gondolom ,nagy nyomás alatt van ,úgy is mint igazgató,úgy is mint rendező,arról nem is beszélve,hogy majd minden este színpadon van.Óriási felelősség lehet,hogy a romló körülmények között (minden színháznak levettek a támogatásából) mégis naponta meg kell tölteni azt a hatalmas nagy színházat,különben még tovább apad a pénz.:( Csak ez indíthatta arra Eszenyi Enikőt,hogy erősen búlvárosított változatot csináljon a Rómeó és Júliából.Hidd el én is sajnálom nagyon,hogy ilyen látványcirkusz lett ez ,és szó sincs arról,hogy nekem annyira tetszene,de tudomásul kell vennünk,hogy csak efféle módon lehet becsalogatni a fiatalokat a színházba.:( Ha nem maradtál ott végig nem hallhattad mekkora ováció,sikítozás,füttyögés,kiabálás volt a végén!:))Vagyis a "célközönségnél" nagy siker a darab:)

Nagyon erős versenyben kell helytállnia manapság a színházaknak,az internet,a facebook,a film és a tévé a riválisok,mindenki a nézettségre hajt.Én úgy látom eszeveszett hajsza megy a nézőért,ebbe a versenybe próbálnak beszállni a színházak is,aztán néha túllőnek a célon,mint ahogy ez most történt ezzel a Rómeó és Júliával.

Igen,én is tudnám hosszan sorolni az előadás és a szereplők hibáit,de nem teszem,mert az a véleményem,hogy ha a fiatalságnak az a töredéknyi része amelyik eljut színházba,csak annyit megjegyez,hogy volt egyszer egy Shakespeare nevű drámaíró,aki írt egy szép,de szomorú történetet,már előrébb vagyunk!:))Olyan országban ahol a népesség 2/3-a funkcionális analfabéta ,én óriási eredménynek tartom,és nagyra becsülöm,ha valaki egy ezerfős színházban estéről-estére telt házat csinál  Shakespeare-rel!Ez elvitathatatlan Eszenyi Enikőtől!:))

Amúgy nekem is Varju Kálmán játéka tetszik legjobban,de ez nem újdonság,én firkálom tele a topikját a lelkendezéseimmel szinte naponta:))

válasz erre
4 hozzászólás | előzmény: judep #193

#195

judep | 2011. április 22. péntek, 14:29

bocs, klasszikus, kicsit sietve írtam

válasz erre
előzmény: judep #193

#194

judep | 2011. április 22. péntek, 10:02

pardon: aztán nem is bírtam végignézni.

válasz erre
előzmény: judep #193

#193

judep | 2011. április 22. péntek, 10:00

Én is ott voltam. Tudom, hogy nagy rajongója vagy a Vígnek, és ezt tiszteletben tartom, remélem úgy írom le a saját véleményemet hogy nem sértelek meg. Nem tudom, hol kezdjem, a jóval vagy a rosszal?  Kezdem inkább a jóval, akit Varju Kálmánnak hívnak. Számomra az egyetlen szereplő aki telitalálat a szerepben. Érzékeny, kedves, töprengő, lelkes és szerethető "kortalan" időt és teret átlépő fiatalember aki klaszikus előadásban is épp úgy szólna a mához ahogy ezt a modern változatban is teszi. Köszönet neki érte, hogy az ő alakításában maradt valami abból, amit a szerző eredetileg megalkotott. Ő volt az egyedüli aki próbálta tiszteletben tartani a mű eredeti jellegét és szellemét, még akkor is,ha Shakespeare már szabad préda-nem védett szerző, az alkotói szabadság határa a csilagos ég és a véges emberi fantázia, amire végül is ez az átirat, skicc  zenés-táncos,káromkodós hipermodern  mindent bele paródia alapul, mert az eredeti műhöz nem sok köze van,ezért korrektebb lett volna az előadást Rómeó és Júlia modern átirat néven meghirdetni. Varró Dániel fordítása nem fordítás, hanem átköltés, az eredeti szöveggel szinte köszönö viszonyban sincs mindaz, amit a szereplők szájába adott. Lehet hogy Romhányi Józsefnek egyes rajzfilmekben jól állt a rímhányás, itt viszont kifejezetten a dráma és a cselekmény rovására megy a dolog és egy idő után már inkább kínos mint vicces.Az alkotók elfelejtették, hogy a kevesebb néha több.

A többi szereplő közül Bata Éva és Gyuriska János mérhetetlenül idegesítettek.

Előbbi folyamatos nyafogásával, kellemetlen tónusú hangjával affektálásval,

utóbbi egész lényével, legalábbis azzal a drogos, látens homokos transzvesztita,üvöltöző figurával amivé Mercutiót degradálta,leginkább a Moulin Rouge Toulouse-Lautrec-jére hajazott.Nagyon rosszul.

Mészáros Máté és Börcsök Enikő épp az elviselhetőség határán mozgott. A darab képi, zenei világa Baz Luhrmann filmejeit idézte. Számomra csalódás volt az egész. Ebből az előadásból nem az jött le, hogy ez a világirodalom egyik remeke. Így az nem is bírtam végignézni. Sajnálom.

válasz erre
3 hozzászólás | előzmény: Lilian #192

#192

Lilian | 2011. április 22. péntek, 00:18

Én ott voltam a Vígszínházban és Te?:))

Most tartunk kb a 10. előadásnál, azt mondják ilyenkorra áll be egy darab.Teltház volt,rengeteg középiskolás fiatal, akiknek nagyon tetszett az előadás.:))Volt a végén nagy sikongatás,füttyögés,végülis nem a színikritikusoknak készült az előadás, nem ők fogják estéről estére megtölteni azt a bazinagy ezerfős nézőteret.Elismerem,hogy ez egy kicsit cinikus hozzáállás részemről,de fogalmam sincs hogyan kellene egy Rómeó és Júliát úgy megcsinálni, hogy mai is legyen,de általános érvényű is,látványos is legyen de tragikus is,hogy megismertesse a fiatalokkal a szerelem "igaz természetét" de ne legyen nyálasan csöpögő!

Ebben az előadásban a látványos szórakoztatás megvalósult,egyébként meg se szerelem,se tragédia,de legalább nem megterhelő.:))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: judep #163

#191

neska | 2011. április 17. vasárnap, 20:21

Lilian, vannak ám jó előadások az Új Színházban is! Szonya, Bethlen, Édentől keletre, Grönholm-módszer, Virágos kert...Rögtön megjegyeznéd az említett színészek nevét!

Látod, hogy a Bp. Kamaraszínház is hogy bejött Neked, amint elkezdtél oda is járni! :))

válasz erre
előzmény: Lilian #189

#190

saltwater | 2011. április 17. vasárnap, 19:45

Tompos tényleg kimaradt, véletlenül-

Vígben pedig nekem is inkább Tornyi Ildikó.

Petrik pedig épp a különlegessége miatt érdekelne mint Júlia.  

 

a főiskolai darabokat nem érdemes kihagyni, már ott lehet kiszúrni kedvenceket :)

ajánlom nyitásnak az Ágyjeleneteket :) 

válasz erre
előzmény: Lilian #189

#189

Lilian | 2011. április 17. vasárnap, 19:37

A Katonából akiket említettél én el nem tudnám képzelni.

Az Örkényben egyforma a véleményünk.:)

Új Színház:nem nagyon ismerem őket

Radnóti: még Rómeó csak-csak,akiket említettél, de Petrik mint Júlia???Nekem nagyon nem!!

Nemzeti:teljes mértékben egyetértek veled, de kihagytad Tompos Kátyát,aki nekem az 1. számú Júlia lenne!!Azt hiszem egyszer még tavaly tavasszal azt is leírtam,hogy nekem az ideális Rómeó és Júlia a Varju Kálmán - Tompos Kátya páros lenne,és tudom,hogy nem egy színházban vannak, de akkor is!Nekem ők az "álompáros"!:))

Vígből: Varju - Tornyi páros lett volna az ideális,nekem :)),de végülis Batát is elfogadom,Kálmánt meg imádom mint Rómeót,pont ilyennek képzeltem el,hogy így fogja játszani!:))

Végzősök közül csak Tasnádi Bencét ismerem ( Vígben van gyakorlaton) a Tom Jones-t csak júniusban nézem,majd meglátjuk!:))

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: saltwater #188

#188

saltwater | 2011. április 17. vasárnap, 18:57

nem Téged akartalak felbosszantani :)

 

valóban a Nemzetiből lehetne a legtöbb jelöltet kiállítani:  Radnay Csilla, Bánfalvi Eszter, Martinovics Dorina  és Mátyássy Bence, Farkas Dénes, Földi Ádám, Fehér Tibor, Szabó Kimmel Tamás, Makranczi Zalán

 

katonából: Pálmai Anna, Kovács Lehel  (vki már említette ezt a párost)

örkényből:  csak Rómeó van -  Polgár Csaba :)

radnóti: Klem vagy Adorjáni és Petrik Andrea

új színház: jó a pár évvel ezelőtti Alföldi rendezésből: Pálfi Kata és Huszár Zsolt, csak a rendezés volt rossz.  de ott van még Száraz Dénes, Fodor Annamária, Földes Eszter

 

végzős főiskolai osztály:  Borbély Alexandra, Pálos Hanna, Rétfalvi Tamás, Tasnádi Bence, Kovács Gergely....

 

bocs, az OFFért

ON

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: Lilian #181

#187

judep | 2011. április 17. vasárnap, 11:13

Én látok a Radnótiban egy párost: Petrik Andrea-Klem Viktor....

De ez valóban a vígszinházi ea topikja, úgyhogy én bátorkodom nyitni egy "Ideális Rómeók és Júliák topikot, ott lehet folytatni a korábbi és a jövőbeni, vagy képzeletbeli eak, és előadók megvitatását...

válasz erre
előzmény: Lilian #184

#186

nola rice | 2011. április 16. szombat, 09:42

Talán több színházból összevegyítve lehetne párosokat alakítani, és nem is érdemes ragaszkodni ahhoz, hogy 1színházban legyenek...

 

no de ez az ő topikjuk, illik- e itt más párokat keresni?:-)

 

válasz erre
előzmény: nola rice #185

#185

nola rice | 2011. április 16. szombat, 09:38

Hogy a potenciális jelölteket egy picit konkretizáljuk:

A Katonában igenis lenne ilyen páros:

- Pálmai Anna- Kovács Lehel duó - mindenképpen!!

-Ónódi Eszer- Fekete Ernő- ők inkább a Mizantróp -párosának ideálisak, de annak nagyon

- a Nemzetiben meg nem is kell sokat gondolkodni, ott rögtön el is kezdhetnék játszani kettős szereposztásban is akár,annyi tehetséges fiatal van...

- a Radnótiban én sem találok most párjelölteket, ahogy az Örkényben sem.

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #184

#184

Lilian | 2011. április 16. szombat, 00:10

Katonában?Ott én nagyon sok  fiatal(harmincas)színészt szeretek ,többeknek kifejezetten rajongója is vagyok,de egyetlen egy Rómeót sem látok köztük,talán Hajduk,ha nagyon akarom.Júlia pedig még nehezebb,talán Ónodi(Ruttkai korosztály),talán Tenki...

Örkényben Rómeó?Hacsak nem Polgár Csabára gondolsz,de Júlia??Legfeljebb Hámori Gabi,de ő is Ruttkai korosztály.

Radnótiban én egyáltalán nem látok se Rómeót se Júliát.:(

Hoppart-ban csak a nemzetis fiatalokat látom ,mint potenciális jelöltek.:)

 

Mindent összevetve,nekem tetszik és ezért nekem ideális a Varju Kálmán-Bata Éva páros :)) (31 és 24 évesek,ami ideálisnak mondható,különösen,hogy Varju az idősebb:))

Remélem lesz alkalmuk eljátszani egy Makrancos hölgy-et is!:))

 

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: gerinctúra #182

#183

Fogolydilemma | 2011. április 15. péntek, 22:35

Számból a szót...

válasz erre
előzmény: gerinctúra #182

#182

gerinctúra | 2011. április 15. péntek, 18:09

 

"a Nemzetiben látok még 2 olyan párost akiket el tudnék képzelni,de a többi színházban ....sehol senki..."

 

Csak szórakoztatásul (bosszantásul?), én képzelődöm tovább: pl: Katona, Örkény, Radnóti, Hoppart + a mostani Máté-osztályból.  És más ötletek is lehetnek.(Nem másokhoz akarom hasonlítani a Ruttkai-Latinovits párost, de ők a bemutatójuk idején 36, 32 évesek voltak)

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: Lilian #181

#181

Lilian | 2011. április 14. csütörtök, 00:00

Miért lenne nekünk "régen rossz"??Nagyon szép és jól játszó páros a Varju-Bata páros.Azt,hogy "majd minden színházban van ilyen vagy még jobb páros",na azt erősen kétlem!Ismerem a többi színházat is,egyedül a Nemzetiben látok még 2 olyan párost akiket el tudnék képzelni,de a többi színházban ....sehol senki...

 

válasz erre
2 hozzászólás | előzmény: saltwater #180

#180

saltwater | 2011. április 12. kedd, 22:16

egyetértek.  régen rossz lenne nekünk, ha pl. Budapesten a Bata-Varju páros lenne az ideális Rómeo és Júlia kettős.

ettől azért majd minden színház tud jobbat, de legalább ilyen párost kiállítani.

Börcsök pedig magasan a Víg legjobb színésznője, de ez már évek óta így van :)

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Fogolydilemma #178

#179

kiscsacsi | 2011. április 12. kedd, 19:34

Ajánlom a Latinovits-Ruttkai változatot. Nekem CD-n van meg, amennyire istenkáromlás "meghallgatni" egy színházi előadást, annyira megdöbbentően élnek ők ketten (és mellesleg a többi ragyogó szereplő) még hanghordozón keresztül is. Engem a hideg kiráz. A Zeffirelli változat nekem is tetszik, bár helyenként kétségtelenül "nyálas", dehát, legyünk őszinték a legnagyobb szerelmek is:))

válasz erre
előzmény: Lilian #177

#178

Fogolydilemma | 2011. április 12. kedd, 16:51

#177

Lilian | 2011. április 12. kedd, 00:10

http://www.es.hu/2011-04-06_a-romeora-nem-rimel-a-grapefruit

Igen, nagyon jól szórakoztam Koltai Tamás írásán:)) Igen,ilyen is Eszenyi Enikő Rómeó és Júliája, meg még másmilyen is, egész egyszerűen sokszínű :))

De a tragédia az tényleg hiányzik belőle, pedig de szerettem volna egy jó nagyot bőgni rajta!:)) Kénytelen leszek továbbra is a Zeffirelli filmen sírni,amely szerintem a legjobb feldolgozás!Még a Luhrman filmen is tudok sírdogálni,pedig ott a végén az a pisztolyos öngyilkosság,na az hátborzongatóan gyagya!:))

Színházban, ezideig még nem hatott meg Rómeó és Júlia, pedig jó alany lennék hozzá,jó bőgős,szentimentális vagyok :))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: kiscsacsi #164

#176

judep | 2011. április 10. vasárnap, 11:38

szerintem nem baj hogy itt van, mert így legalább ütközik a két vélemény a tied és a kritikusé.  Meg lehet győzni mindenkit hogy szerinted miért nem helyes a kritika sok mindenben. Szerintem ez is sokakat ösztökél arra, hogy elmenjenek, megnézzék a darabot, és eldöntsék hogy szerintük kinek van igaza :)

válasz erre
előzmény: Lilian #175

#175

Lilian | 2011. április 10. vasárnap, 00:03

Igen,olvastam ezt is,de sokmindennel nem értek egyet,ezért nem tettem be:))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: judep #174

#174

judep | 2011. április 9. szombat, 23:23

akkor én is belinkelek egy újabb kritikát:

 

http://7ora7.hu/programok/romeo-es-julia-8

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #173

#173

Lilian | 2011. április 9. szombat, 14:55
simple forum | Ajánló, Lebeszélő, Néző

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=412573

 

Bóta Gábor kritikájával nagyon egyet tudok érteni :)) Már a Ványa bácsinál is közel volt a véleményünk egymáshoz

válasz erre
1 hozzászólás

#172

gerinctúra | 2011. április 9. szombat, 01:21

Amit írsz, ebből mindent elfogadok. :)

 

válasz erre
előzmény: Lilian #171

#171

Lilian | 2011. április 9. szombat, 00:38

Ez viszont a Vígszínház produkciója és itt nekem Varju Kálmán az ideális Rómeó:))

 

Abszolut pályakezdőkre inkább nem bíznám,nem vagyok annyira merész :))

Igen,a Nemzetiben én is látok két alkalmas párost is.:))

 

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: gerinctúra #170

#170

gerinctúra | 2011. április 9. szombat, 00:16

Az álompárost nem vitatom (neki ők, hát ők), de, hogy az évtizedé, mindjárt az elején?

De ez nem is lényeges. 

Inkább ez: "Vitathatatlan, hogy jelenleg a fővárosi társulatokban nincs hozzájuk hasonló páros" Én itt látom a csöpp túlzást.

 

Szerintem jobb színész Bata, de ebben a felfogásban Varjuhoz jobban passzolt a szerep. Az idézett lekendezővel szemben úgy vélem, pl. a Nemzetiben több jó párost is össze lehetne állítani, és lennének még elvetemült ötleteim Rómeókból és Júliákból.

Állítom, hogy a most végzős pesti osztályból legalább hárman vannak, akik ilyenek, vagy jobbak lehetnének. Ehhez tényleg kéne egy kis merészség.

Bár volt merészség (másfajta) ebben az előadásban is. Hatott rám, de nem tartom fontosnak.

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #167

#169

Lilian | 2011. április 9. szombat, 00:01
simple forum | Ajánló, Lebeszélő, Néző

az a bizonyos megismerkedés :))

válasz erre

#168

Lilian | 2011. április 8. péntek, 23:45

premier előtt egy héttel Varju Kálmán az m1 stúdiójában :))

 

http://premier.mtv.hu/Hirek/2011/03/26/09/A_Romeo_es_Julia_premierjere_keszul_a_Vigszinhaz.aspx

válasz erre

#167

Lilian | 2011. április 8. péntek, 23:26

A cikk írója nyilván úgy gondolta,hogy ők az ideális álompáros:))

Nekem Varju Kálmán ideális Rómeó, de egészen más Júliát tudtam volna elképzelni mellé, de most már ez a Júlia van,ezt kell szeretni!:))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: gerinctúra #166

#166

gerinctúra | 2011. április 8. péntek, 22:18

 

 

"A két címszereplő, Varju Kálmán és Bata Éva az évtized álompárosa. Vitathatatlan, hogy jelenleg a fővárosi társulatokban nincs hozzájuk hasonló páros." /terasz.hu/

 

Én csak most láttam, nem tartom elszúrt időnek azt a néhány órát a darabbal, de azért e két mondatot egy csöppet túlzónak tartom.

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #155

#165

Lilian | 2011. április 8. péntek, 21:05

http://tv2.hu/mokka/video/romeo-es-julia-a-vigszinhazban

 

Eszenyi Enikő,Gyuriska János és Mészáros Máté a Mokkában :))

válasz erre

#164

kiscsacsi | 2011. április 8. péntek, 12:28

Ajánlom Koltai Tamás kritikáját az ÉS-ben, már ha valakinek, mint nekem is tetszik finoman gyilkos irónia.

válasz erre
1 hozzászólás

#163

judep | 2011. április 6. szerda, 13:29

 Akkor 21-én "találkozunk", mint az ezerfejű cézár egy része a színházban, és majd itt összevetjük élményeinket...Ha találok újabb kritikákat igyekszem majd belinkelni ide.

Én örülök hogy két fiatal színész lehetőséget kapott a világ leghíresebb szerelmespárjának eljátszására, és teljesen nyitott vagyok mindkettőjük alakítása iránt. Nincs sok összehasonlítási alapom, de nem is szeretek teljesen más adaptációkat és színészeket összehasonlítani, nincs sok értelme-hiszem ahány színész annyiféle szerepértelmezés, ami aztán vagy tetszik vagy nem. Láttam néhány film és tv változatot, a francia musicalt az eredeti francia szereposztással dvd-n, valamint régebben a Pesti színházban az Alföldi Róbertes-Murányi Tündés változatot, ők akkor szintén pályakezdők voltak, de bevallom akkor az az előadás összességében nem tetszett. A legkiemelkedőbb Kútvölgyi Erzsébet volt a Dada, illetve Tordy Géza Capulet szerepében.  Az az előadás teljesen megosztotta a közönséget, ahogy a legutóbbi Új Színházas változat is, ezt nem láttam...

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #161

#162

FeHér Elefánt | 2011. április 6. szerda, 13:28

  FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál   www.toptipp.hu

ROMEÓ ÉS JÚLIA                           Eszenyi Enikő                             Vígszínház

  Mozgalmas varieté-színház, humorral, tánccal, olyan, amelyre az Y Generation is szívesen eljön: Eszenyi Enikő álma  felerészben már megvalósul, az első felvonás lendületesen remek.  Varró Dániel  újfordítása  fiatalosan invenciózus, ötletes, pergő és szellemes, - bár az utóbbi igyekezet néha túlzásokra ragadja,  /pl. Romeó  öngyilkossági előkészületeinél az apatikus - a patikus szógiccs/. Kicsit többet vesz el a szerelem poéziséből is, így a két veronai légüres térben rajong - jajong, (hogy a varrói stílnél maradjunk). Az is kérdés, lehet-e ennyire eltérni a shakespeari soroktól, ( például a záró jambusoknál...)
De őrülten erős a látvány,  egekig turbózott a mozgások dinamizmusa, nagyszerűen működik együtt a színész-, táncos- és kaszkadőr-csapat. A rendkívül eredeti háttérvetités előtt robog Romeó, kereng az esküvői mikrobusz, közelednek a párok, menekülnek a gyilkosok.
Lólengés az autó tetején, kés-párbaj,  Kentaur ragyogó díszlete, amely a Vígszínházat mutatja különböző állapotokban:   pompás és rendkívül szórakoztató! A küzdőtéren legifjabb színészeink  tűnnek fel, így  Géczy Zoltán, a kaposvári  Lábodi Ádám,  a fenekedő Tybalt Molnár Áron, vérfagyasztóak a szembenálló gangek életveszélyes kötözködései. Capuleték bálján forró a hangulat, táncolnak is derekasan  Duda Éva  koreográfiájára.
A lenyűgöző forgatagban nem jut energia a főszerepek kidolgozására. A szegény szerelmesek elhagyottan téblábolnak. Jó, hogy  Varjú Kálmán félszegebb a szokványos Romeónál,- ebben a duóban Júlia viseli a kalapot. A tragikai vénákkal áldott  Bata Éva, külső korrekció híján, túl keményre, túl határozottra veszi a figurát, karizmatikus erő és hevesség jellemzi, de teljesen elvesznek az érzelmi vonások. Ketten bejátsszák az egész nézőteret, a proszcéniumtól az erkélyig, kergetőzésüket fürge kamera követi, így legkisebb rezdülésüket is láthatja a néző, - kedves humor, pajkos játékosság, de hová lett a tavalyi hó...?!?
Paris grófjaként   Rétfalvi Tamás színiegyetemi növendéknek gáláns udvarlás mellett szép éneklésre is futja,  Gyuriska János széttördeli a Mab-monológot, Mercutiójának nem igazán éles a nyelve, de tragikus halálában katartikusan megrendítő. Börcsök Enikő lubickol parádés dajka-szerepében, pazar dinamika, briliáns karakterformálás,  komikai csúcsteljesítmény - az est fejedelmi ajándéka! Kettős szerepében  Mészáros Máté  fenomenális alakításokkal lep meg. Benvolió-ként messze kiemelkedik a Montague-bandából, érzékenyen
rezonál a kaotikus eseményekre, de vagány legény azért a javából, - pillanatokon belül a bölcs  Lőrinc barát  képében tér vissza, ámul, szurkol, megtalálja a megoldást, békés külseje céltudatos aktivitást takar.  Extrém személyisége nagy nyeresége a színháznak!
A második rész visszatöpped  a régi-rossz,  patetikus vígszínházi stílbe, elszürkül, megdermed a tüzes vulkáni láva, de ez nem feledteti a félig tele pohár tündéri élményét. Örömmel állapíthatjuk meg,  hogy a  Eszenyi Enikő  újító ideái  szép lassan csak megtalálják a helyes utat és előbb-utóbb kialakul a népszerűen komoly, élvezetesen értékes, a régi és az új nézőket egyaránt csábító játékmód.

válasz erre

#161

Lilian | 2011. április 5. kedd, 22:13

Köszönöm a linket,én is olvastam már :))

Én is csak 21-én látom újra ( Latinovits bérlet :)))

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: judep #159

#160

Lilian | 2011. április 5. kedd, 22:04

A bemutatót nem láttam, de előtte a négy elő előadásból hármat igen.Óriási változáson ment át az előadás az első és a negyedik között,és gondolom még tovább fog alakulni a bemutató után.

Sokminden ben egyetértek veled.A Varró Dániel-féle fordítás szellemessége,rendkívüli élvezhetősége sokszor elfeledteti az otromba szlenget,a néhol trágáran erős kifejezéseket.

A díszletek és jelmezek vonatkozásában is osztom nézetedet,miszerint Kentaur díszletei és jelmezei gyönyörűek.A vetítés nekem kicsit soknak tűnik,nehezen értelmezhető,hogy mikor hol is vagyunk,amikor pl. olasz autóval száguldozunk Budapest utcáin.

A zene már nem egyértelműen pozitív nekem.A szirupos olasz slágereket még csak csak értem,jó poén tud lenni.A rap jelenetben és a Montague család hip-hopos stílusában,ellentétben a Capuletek elegánsabb megjelenésével,vajon  a magyar-roma ellentétet kell látnom?Erre utal a folytonos tesózás is.Lehet,hogy ez volt a rendezői szándék,végül is ez is lehet a két család ádáz ellentétének oka.Valahogy mégsincs ez egyértelműsítve,valahogy lebeg a levegőben.

Szerintem is az első felvonás a jobb,pergő,poénos, szellemes,kreatív.:))Még akkor is,ha pl. a kerekesszékes Mercutio nekem egyáltalán nem tetszik.Tudom,hogy Gyuriska Jánost baleset érte,valószínűleg a kényszer szülte poén volt a kerekesszék szerepeltetése,de rendkívüli módon tönkreteszi a Tybalttal vívott csatát.Annulálja,súlytalanítja,paródiáva sűllyeszti.Ennek nem örültem,mert Mercutio jóllehet ironikus figura, de semmiképpen nem bohóc,még ha hajlamos mások kifigurázásra,akkor sem.Gyuriskára osztani ezt a nagyon fontos szerepet,én melléfogásnak tartom.Nagyon gyengén hozza a figurát Gyuriska,sajnos.:(

Bata Évát én nem látom olyan gyengének,a második-tragikus- felvonás különösen jól megy neki.Valóban nem a megszokott,naív,törékeny Júliát hozza,kicsit darabos,kicsit trampli,a hangja túl erős és éles,de végülis a második ,a tragikus részben,nagyon jó tud lenni.

Az előadásnak különben is gyenge pontja a romantika,vagyis annak hiánya.A báli, a megismerkedési jelenetnek kellene a legütősebbnek lennie,különben egyszerűen nem érti az ember,hogy egy ilyen kis felszínes,"fészbúkos-szerű" megismerkedés után,vajon miért is jut eszükbe hirtelen összeházasodni?!!Meg miért is olyan nagy tragédia ha Rómeót száműzik?Elvégre Paris legalább olyan jóképű,gazdagabb is...Én inkább azt a megismerkedési jelenetet tartom a leggyengébb láncszemnek,mert nem jön át eléggé a mindent elsöprő,nagy szerelem,és ez baj,mert hitelteleníti a tragédiát.Hozzáteszem ez nem a főszereplők hibája.

A Rómeót alakító Varju Kálmán a legerősebb szereplő,érzékeny,romantikus,a szerelmi jelenetekben is ő az "olvadósabb",az őszintébb,neki el tudom hinni,hogy első látásra végzetesen beleszeretett Júliába.Fájdalmas örjöngését,és halálát is hitelesebbnek érzem.Valószínűleg egy klasszikus feldolgozásban is kitűnően megállná a helyét,de 2011-ben,itt és most, a Vígszínház produkciójában,minden kétséget kizáróan ő a lehető legjobb Rómeó!

Mészáros Máté is nagyon jó Benvolio és nagyon jó Lőrinc barát is.Mégis valahogy  zavaróan hat rám a kettős szerep.Azt viszont nem tudom melyikben látnám szívesebben,nem tudnék választani.:)

Börcsök Enikő tökéletesen hozza a dajkát,ő a másik kiemelkedően jó szereplő ebben az előadásban.

Molnár Áron Tybalt-ja is telitalálat,nagyon erős,nagyon jól csinálja az ifjú színművész!Gratuláció neki!:))

Összességében egy szórakoztató,látványos,nem nagyon megterhelő,nem nagyon katartikus előadás ez,de a látvány, a szöveg és a sok kitűnő színészi játék miatt,mindenképpen érdemes megnézni!:)

válasz erre
előzmény: kiscsacsi #157

#159

judep | 2011. április 5. kedd, 20:59

szia

 

köszönöm újabb rálátásaidat Már nagyon várom az előadást (21-e kicsit messze van még) addig egy újabb kritika:

 

http://kultura.hu/main.php?folderID=1174&articleID=311795&ctag=articlelist&iid=1

válasz erre
1 hozzászólás | előzmény: Lilian #154

#158

kiscsacsi | 2011. április 5. kedd, 15:46

A kerekesszék közben "leesett". bocs

válasz erre
előzmény: kiscsacsi #157

#157

kiscsacsi | 2011. április 5. kedd, 11:23

Rómeó és Júlia bemutató. Kezdem a legjobbakkal. A nyelv. A Varró Dániel változat humoros, laza, modern, helyenként azt hittem Parti Nagyot hallom. A kacska-kecske rímek is ülnek, a látszólag olcsó poénok is beleférnek. Nem feledteti a klasszikus nyelv romantikáját, egyszerűen másfelé megy, másik oldalt erősít, jó munka volt „tesó". A látvány. Vizuális csemegekosár. Nagyon szép, Kentaur-os díszletek, ötletes megjelenítések, erős képek. A rendezés már vegyesebb. Az első pillanatban nagyon megijedtem a kinagyított weboldalak miatt. Megfogadtam, ha ezek a Facebookon jönnek öszze, hazamegyek. Hálistennek ez kimaradt. Öszzességében nagyon dinamikus, kreatív, interaktív, fiatalos változat, aprócska fucsaságokkal. A zene és jelmez, néha a megjelenés is ellentmodásos. Pl. Az újlipótvárosi háttérvideóról és a rohamrendőrséget ábrázoló képbevágásokról együtt az embernek nem a lázadó veronai ifjúság jut eszébe, hanem az hogy „Monnyonle". Ezt is lehetne, mármint Pestre helyezni a történetet, de akkor minek a sok kis olasz utalás, a keresztek, az olasz zenék, az olasz országjel a kocsin, stb. A Capulet család aránytalan jelenléte a Montague-k ellenében. Mercutio kerekes széke és a 96-os Luhrmann filmváltozatra hajazó transzvesztita szerkója, stb. Apróságok és mégis zavart okoznak. Az előadásból két másik dolog hiányzik igazán, a romantika és Júlia. Kezdjük a romantikával. Ehhez a „cool" nyelvezethez tulajdonképpen nem is igazán paszzolna egy mindent elsöprő, naív nagy lángolás. Egy Rómeó és Júliát ki lehet hegyezni a lázadásra is vagy az ostoba, öldöklő családi-társadalmi gyűlölködésre is. Az első felvonás annyira erős, hogy el is feledteti a vad szerelem hiányát. A második felvonás ehhez képest teljes kanyar, mintha két különböző darab részeit látnánk, hiteltelen a szenvedés egy olyan fel nem épített szenvedély miatt, amelyet az első felvonásban bátran elengedtünk. A másik Júlia, a leggyengébb láncszem. Bata Éva alakítása az első felvonásban hamis és unalmas, a másodikra már kifejezetten idegesítő, műkörmöslány-paródia. Nyafogós, tramplis, teljesen hiteltelen. Sajnálom, nem keménykedésből mondom, megdöbbenésből. Varjú Kálmán sokkal izgalmasabb, szívesen megnézném egy klasszikus feldolgozásban, szerintem neki jobban állna egy melankólikus, romantikusabb Rómeó, ahogy az ki is csillan a lazacsávó figura mögül.Börcsök Enikő remek dadus, hosszú percekre övé az egész színház. Mészáros Máté Benvóliója tetszett, aggódó, tesze-tosza Lőrinc barátja érdekes. Mercutio más szereposztásban gyakran főszereppé alakítható, Gyuriska János ehhez gyenge. Molnár Áron viszont jól hozza a „genyó" Tybalt figurát, más kérdés, hogy utána nehéz is siratni.

Összeségében még kiforratlannak tűnő, de reményt keltő előadás. A nyelvért és a látványért mindenképp megéri elmenni.

válasz erre
2 hozzászólás