KARCSI FÜR ELIZE

minimalista műsor gazdag értelmiségieknek (máj. 23,19.00, Városi Színház) drMáriás felolvasó estje és Tudósok koncert

A Tudósok a legjobb - mondjuk nem úgy, ahogy a többi zene a legjobb, hanem úgy, hogy ha nem hallottad még, akkor voltaképpen igazából nem lehet egyéb támaszok alapján elképzelni, vagy elképzeltetni (és attól nehéz most ezt írni, sírjanak nyugodtan). Bár bebaszással megközelíthető, igazából ez abból is egy olyan mintha Koti doktor is mellettünk ülne, és olyanokat mondana, hogy "csontváz" meg "delfin". (Razzia Cattani, Index.hu)

19,00 drMáriás bőrkötésű kötetből felolvassa legfrissebb gondolatait, melyek a magyar ugaron, egy biedermeier fotelben fogantak.

20,30 A Tudósok Filharmóniai Társaság bemutatja Karcsi für Elize című minimalista operáját.

Városi Színház
1089 Budapest, Kálvária tér 6.
jegyrendelés: 210 9351, 0620 437 2125, e-mail: varosiszinhaz@varosiszinhaz.hu
jegyár: 1000Ft


dr Máriásban az a nagyszerű, hogy soha sincs szabadságon, tehát ha lejön a színpadról, pontosan olyan komplett hülye, mint amikor felmegy, nem játszik szerepet, élete és hétköznapjai, beszélgetései, járása, minden megnyilvánulása művészet, nem kell csinálnia semmit, csak lenni, és máris kész az alkotás, mintegy létezése melléktermékeként. A sok vesztes meg izzad, míg a mester művészetet szarik, eszik, beszél, van. A rakendroll az nem egy tánc, nem is kettő. Amikor reggel nem kell felpakolni a sminket, rakendrollra ébredünk, és arra alszunk el.(Para-Kovács Imre, Sziget.hu)

A Tudósok arról szól, amiben élünk. drMáriás írásai engem Kafka és Henry Micheaux történeteire emlékeztetnek. A szövegeket mindig ugyanaz a karakter mondja el, aki a választott szavakból, logikából, észjárásból rekonstruálható. Egy olajjal és kénsavval átitatott gyárudvaron nitrohígítótól, vagy fagyállótól részeg, élete során kizárólag avas disznózsírral táplálkozó szaki, ugyancsak részeg és testük minden sejtjében mérgezett haverjait szórakoztatja rémtörténetekkel ebédszünetben. Hol kurjongat, hol gajdol, hol zsolozsmázik, mint egy misebortól részeg pap, hol ordít, hol suttog, s amikor kifogy a szavakból, belefúj egy marmonkannába. Ő az, akit a dalok előadása során drMáriás testileg is megjelenít. Az író az emberalatti létet járja, a zenész a csillagokat célozza meg, a festő fest, a tudós találmányokon töpreng, mindez egyszemélyben.

(Najmányi László, Élet ÉS Irodalom)