Világsztárok balettgálája

Fénynyalábban gyúlt a csillag


Félhomályban moccan egy test. Kéz, láb, csípõ mozdul, torzul, siklik, mint egy kígyó. Aztán elõbújik belõle, a semmibõl egy másik. Két test gabalyodik egymásba mostantól, hogy mégis külön utakon járjanak. Steve Reich zenéjére, mely monoton hangzásával megengedi, hogy Monte koreográfiájában bármit elmesélhessen, ami éppen megmozdította gondolatait, az Alvin Ailey Dance Theater két egyedülállóan pontos technikájú táncosa, Linda Denise Fisher-Harrell és Matthew Rushing katartikus élménnyel ajándékoz meg. Valamidíjával. És nem érdemtelenül landolt a közönségdíj Daniela Severian és Dmitrij Szimkin kezében sem. Francia hévvel dobbanó sanzonokra érkezett a színre Szimkin, öltönyben, lángolón és Van Cauwenbergh klasszikus alapokon nyugvó, szokatlanul modern koreográfiájában mesélte el, miért nem bánhat meg semmit. Hamar érthetõvé is vált vallomása, miként Severian egyszerû szabású szürkében, Piaf vadul elegáns nõiességével tökéletes összhangban libbent, hogy késõbb partnere megérinthesse és különös pas de deux-ben forrjanak össze. Késõbb az Etesd a madarat címû etûdben goát idézõ finn népzenére mutatott be a pár egy egészen szürreális, ám annál szórakoztatóbb jelenetet férfiúi bájakat takaró tütüben és éjfekete nõi ruhácskában.

Világsztárok balettgálája

Fénynyalábban gyúlt a csillag


Félhomályban moccan egy test. Kéz, láb, csípő mozdul, torzul, siklik, mint egy kígyó. Aztán előbújik belőle, a semmiből egy másik. Két test gabalyodik egymásba mostantól, hogy mégis külön utakon járjanak. Steve Reich zenéjére, mely monoton hangzásával megengedi, hogy Monte koreográfiájában bármit elmesélhessen, ami éppen megmozdította gondolatait, az Alvin Ailey Dance Theater két egyedülállóan pontos technikájú táncosa, Linda Denise Fisher-Harrell és Matthew Rushing katartikus élménnyel ajándékoz meg. Valamidíjával. És nem érdemtelenül landolt a közönségdíj Daniela Severian és Dmitrij Szimkin kezében sem. Francia hévvel dobbanó sanzonokra érkezett a színre Szimkin, öltönyben, lángolón és Van Cauwenbergh klasszikus alapokon nyugvó, szokatlanul modern koreográfiájában mesélte el, miért nem bánhat meg semmit. Hamar érthetővé is vált vallomása, miként Severian egyszerű szabású szürkében, Piaf vadul elegáns nőiességével tökéletes összhangban libbent, hogy később partnere megérinthesse és különös pas de deux-ben forrjanak össze. Később az Etesd a madarat című etűdben goát idéző finn népzenére mutatott be a pár egy egészen szürreális, ám annál szórakoztatóbb jelenetet férfiúi bájakat takaró tütüben és éjfekete női ruhácskában.



Matthew Rushing



Linda Denise Fisher-harrel és Matthew Rushing - Fotó: Kanyó Béla


A Magyar Táncművészeti Főiskola néptánc szakának tucatnyi diákja kellemes és hatásos meglepetést okozva ritmusra dobbantott hosszan, majd ritmust váltva tovább és tovább. Jó tudni, hogy van utánpótlás, mintegy megalapozva ezzel a magyar kortárs néptánc jövőjét. Az American Ballet Theatre két kiváló művésze sem okozott csalódást, bár Ethan Stiefel futott már jobb formát is. A Párizs lángjai pas de deux-ben azonban tűéles mozdulataival bocsánatot nyert Wlech, az első felvonásban bemutatott, Tiszta című, modernnek ható, tiszta üres koreográfiájában nyújtott produkciójáért. A Kijevből elszármazott, az Angol Királyi Balettnél táncoló Ivan Putrov és partnere, a Kijevi Nemzeti Balettből érkezett Jelena Filipijeva pontos, kimunkált mozdulatokkal interpretálta a Szilfid kettőst. Ám a két nemtelen kígyó tovább tekergőzik a szűrt fényekben és a gondolatokban, elhomályosítva mindent, mi előtte és utána történt.



Ethan Stiefel és Gillian Murphy



Jelena Filipijeva és Ivan Putrov



Daniela Severian és Dmitrij Szimkin