Xavier Le Roy: Self-Unfinished

Xavier Le Roy, Berlinben élõ francia táncos-koreográfus, az ízeire szedett test, a torzítások, metamorfózisok mestere. Az elmúlt három évben többen vették át a leginkább szólómûveket alkotó táncmûvész ihlette mozdulatokat, de sohasem vele egyenlõ sikerrel.

A kortárs tánc gyakorló filozófusa és virtuóza először Budapesten a Francia Intézet és a Goethe Intézet és a MU Színház közös szervezésében

február 21., 22. 20 óra MU Színház


Xavier Le Roy: Self-Unfinished

kortárs tánc - magyarországi bemutató


fotó: Katrin Schoof

Ötlet / koreográfia Laurent Goldring / Xavier Le Roy
Tánc Xavier Le Roy
Zene Diana Ross: Upside down
Producer in situ productions / Le Kwatt
Koproducer Substanz-Cottbus, TIF Staatsschauspiel Dresden,
Fonds Darstellende Künste e.v. / Bundesministerium des Innern
Támogatók TanzWerkstatt-Berlin, Podewil-Berlin,
Senatsverwaltung für Wissenschaft, Forschung und Kultur

Xavier Le Roy, a konceptuális kortárs tánc kiemelkedő képviselője eredeti foglalkozását tekintve mikrobiológus. A tudomány világától doktori értekezésének megvédésével búcsúzott 1990-ben, azóta a gének viselkedése helyett az emberi test fizikai határait, az előadó és a befogadó szerepét és viszonyát valamint érzékelésünk korlátait kutatja, megkérdőjelezve vagy idézőjelbe téve a színházi alkotói és befogadói folyamat szinte valamennyi ismérvét. Az 1992 óta Kelet-Berlinben élő és alkotó francia koreográfus előadásai egyetlen ismert esztétikai kategóriába vagy stílusba sem sorolhatók be.

Xavier Le Roy, Berlinben élő francia táncos-koreográfus, az ízeire szedett test, a torzítások, metamorfózisok mestere. Az elmúlt három évben többen vették át a leginkább szólóműveket alkotó táncművész ihlette mozdulatokat, de sohasem vele egyenlő sikerrel.

Budapesti bemutatkozásakor egyik világhírű darabját mutatja be. A Self-Unfinished című produkcióban, amely bejárta a világot, a táncoló test valós időben, a közönség szeme láttára alakul át idegtépő, embertelen ritmusra egy sor eltorzult alakzattá, ismeretlen törvények szerint képződő organizmussá. Sohasem világos, hogy ami látunk az éppen a comb vagy szárny, nyak vagy térd. Xavier Le Roy a „testbűvészet” zseniális mestere.

Korunk egyik legjelentősebb koreográfusa, William Forsythe, "az emberi test izomorfikus lehetőségeinek virtuóz szimfóniájá" nak nevezte az előadást.