Menyasszony

Egy 2003-ban megkezdett együttmûködés folytatása a magyar kortárs színház egyik legkísérletezõbb alkotójának, Hudi Lászlónak és a kortárs tánc egyik legtehetségesebb táncosnõjének, Ladjánszki Mártának közös produkciója. Bár Hudi László neve az utóbbi években elsõsorban színházi produkciókhoz és a nemzetközi porondon is komoly sikereket elérõ Mozgó Ház Társulás köthetõ, a rendezõtõl nem áll távol a tánc, sõt! Hudi táncoskénr kezdte pályáját, táncolt M. Kecskés András Corpus Együttesében, a Rókás László és Barátai formációban, és egyik alapítójaként 7 évig tagja volt Nagy József immár világhírû JEL Színházának. Találkozása a magyar kortárs tánc expresszív és a színpadon kíméletlenül õszinte képviselõjével, Ladjánszki Mártával szinte törvényszerû volt.

Ladjánszki Márta és H.U.D.I. produkciója : Menyasszony

"Ladjánszki Márta, meggyőződésem szerint, az egyik legkülönösebb és legeredetibb jelensége a magyar kortárs táncnak. Testéhez való viszonya, és ezzel a koreográfiához való viszonya is, eredendően magában hordozza mindannyiunk elhagyatottságát, kiszolgáltatottságát, esendőségét és komikusságát. Ugyanakkor nőisége csak fokozza a periféria, a perifériára szorult lét jelentőségét, amelynek megtestesítője Ő. A kortárs tánc Hamupipőkéje: aki csúnya, és mégis szép; aki elhagyatott, és mégis odaadó; aki kiszolgáltatott, és mégis erős; aki esendő, és mégis tiszta; aki komikus, és mégis komoly"

Előadásunk a Grimm testvérek "Hamupipőke"című közismert meséjén alapul. Ez a történet azonban a fogyaszthatóság szempontjainak megfelelően rendkívül sokat változott. Emlékeinkben Hamupipőke a jóság jelképeként él, pedig szenvedései talán még hangsúlyosabbak az eredeti irodalmi műben. Édesanyja elvesztése nyomán a gyász magánya csak erősödik, mikor apja új asszonyt hoz a házhoz. A gonosz mostohaanyával érkeznek az álnok mostohatestvérek, és ez még jobban kitaszítja őt a család perifériájára. Állandó megaláztatás és szégyen jut osztályrészéül, ami ellen nincs védelme, csak önmagát és önmaga alteregóját, a galambokat tekintheti szövetségesnek. Nem küzdhet meg a körülötte tornyosuló világgal, hiszen nincsenek "fegyverei", nem "felvértezett" még. Csupán a gyermeki jámborság adatott számára, mint a galamboknak, ezért egyetlen menedéke a galambház. A szűzies ártatlanság és szelídség azonban nem tompíthatja a fájdalmat, melyet ez a különös család okozott, főleg nem egy házasságra érett fiatal lánynak. Előadásunk erről a fájdalomról szól, amit Hamupipőke képe - mint gyűjtőlencse - összegyűjt, és láthatóvá tesz, ami nem más, mint a méltóságától megfosztott lét gyötrelme."

Hudi László



Rendező-koreográfus: Hudi László
Táncolja: Ladjánszki Márta
Zeneszerző: Barna Balázs
Fényterv: Szirtes Attila, Hudi László
Színpadmester: Szirtes Attila
Díszlet: Hudi László, Bartos András, Károlyi Balázs, Szirtes Attila
Jelmez: Pillangó
Szaktanácsadó: Tóth Sándor
Haj: Lime Stúdió (Betti & Ákos)
Fotó: Sipos Dani

forrás: Táncélet.hu