Múló Rúzs

Hevesi Sándor rendezõ bölcs tanácsa szerint, ha választhatsz egy szép nõ és egy színésznõ közt – mindig a színésznõt válaszd. A színpadon a tehetség megszépít. A Baltazár Színház színészei hétköznapi értelemben mindaddig nem szépek, amíg játszani nem kezdenek. Könnyedén fölmutatják a bennük lévõ emberi szépséget, összetartozást, szeretetet, szerelmet, szomorúságot, elsöprõ kedélyt, gyászt, magányosságot, csábítókészséget, és a kitûnni vágyó megmutatkozást, a szerepelni óhajtást. Odaadják nyíltságukat a nézõknek, a tetszéstõl megtáltosodva láthatóvá teszik vonzó szépségüket.
szerzõ: MGP forrás:mgp.szinhaz.hu
Kapcsolódó fórum >>

Hevesi Sándor rendező bölcs tanácsa szerint, ha választhatsz egy szép nő és egy színésznő közt – mindig a színésznőt válaszd. A színpadon a tehetség megszépít. A Baltazár Színház színészei hétköznapi értelemben mindaddig nem szépek, amíg játszani nem kezdenek. Könnyedén fölmutatják a bennük lévő emberi szépséget, összetartozást, szeretetet, szerelmet, szomorúságot, elsöprő kedélyt, gyászt, magányosságot, csábítókészséget, és a kitűnni vágyó megmutatkozást, a szerepelni óhajtást. Odaadják nyíltságukat a nézőknek, a tetszéstől megtáltosodva láthatóvá teszik vonzó szépségüket.

Down-kórosok, epilepsziásak, sokszorosan sérült emberek játszanak, de teljes értékű művészek. Mélyről szomorúak, mélyről vidámak. Tudatosan alkalmazzák eszközeiket. Tudatosan összpontosítanak énjük halált is közelről ismerő és gyermeki jókedvtől sem távoli rétegeit. Megrendítő ismereteiket az egyedüllétről közösségben is tudják működtetni. Őszinteségük elragadó. Lefegyverző szakmai felkészültségük: a gyászfeketétől az örömpirosig másodperc leforgása alatt átváltanak. Majd visszakapcsolnak. Elborul tekintetük, vagy fölragyog szemük, a nézők engedelmesen követik villámsebes képzeletük táltos ugrándozásait.

Magabiztos előkelőség, finom frivolitás, életörömteli erotika, egészséges kacérság, elbájolóan kihívó tekintetek működtetik a Múló Rúzs című kabarérevüt. A Baltazár Színház sérült szereplőinek, és Elek Dóra rendezőnek választékos ízléssel, magas szaktudással sikerült valamit létrehozniuk, amire áhítoznak évtizedek óta színészi tömegek, kacérkodnak vele színházak is. Rendszerint naftalinszagú tréfák, szavatosság lejárta fordulatok, izzadt rutin kerül szórakoztatóipari értékesítésre. Vicc-múzeum. Vitrin-varieték. Dunsztolt életérzés, tetején szalicillal.



Hangfelvételről itt Mistinguette énekel Párizsról. Csajkovszkijt, Chopint, John Kandert, népdalfeldolgozás követ. Ma Darvas Ferenc írja a legjobb Nádor Mihály sanzonokat. Ő a zongorakísérő is. Tóth Krisztina dalszövegei negédmentesek. Értelmesek. Csípős fordulataik Szép Ernő, Gábor Andor kabarékupléit idézik fel. Belekomponálják az előadók személyiségét. Kellő üres helyett kínálnak alkotói részvételre.

Tíz különlegesen szép Thonett-karosszék a díszlet. A férfiak frakkja, mintha Bécsben készült volna. Kifogástalanul viselik. A színésznők jelmezei testre-jellemre szabottak. Tökéletesen bánnak kellékkel, kalappal, partnerrel, saját maguk eladásával. Vass Lajos szellemes, lehetőségekre szabott koreográfiája tündöklő alkalmat ad a szereplőknek. Erdős Balázs, Horváth Szilvia, Janzsó Cecília, Keresztes Anna, Kántor Nóra, Kozma Bognár Sándor, Kovács Veronika, Kudari Réka, Ócsai András, Szilvásy Márton, Vörös Ferenc, Fehér Dániel, Medetz Attila, Rafael Erzsébet, Taligás Anna, Szini Gergely egy Ziegfeld-revü színpadi óraműveként mozognak a színpadon.

Testükben ott a tánc, a repülés. Mozgásuk nem izombravúr, hanem költészeti attrakció. Pontosan végzik színpadi feladatukat, akárha hónapokig próbáltak volna, és évek óta játszanák sorozatba sikerdarabjukat, valamint, mintha évtizedeket nyomtak volna le a kabarérevü műfajában a világ híres színpadain. Marlene Dietrich, Chevalier, Mickey Rooney, Medgyaszay Vilma, Sólyom Janka színpadi bája, erotikája, könnyed szellemessége, könnyes szellemisége lebeg a Baltazár Színház színészei fölött.

szerző: MGP forrás:mgp.szinhaz.hu
Kapcsolódó fórum >>