Megint Mammut Színház

A Mammut Színház kezdeményezés annak a koncepciónak a része, amely célul tûzte ki, hogy a Mammut egyfajta "minõségi közösségi tér", olyan találkozási pont legyen, ahol a hagyományos vásárlási lehetõségeken túl sokszínûbb szórakozási- és kulturális szolgáltatások várják a látogatókat.

A városlakók részéről egyre összetettebb elvárások fogalmazódnak meg a kerületben domináló üzletközponttal szemben, s ezen elvárás szellemében a Mammut részt kíván venni a budai oldal közösségi életének alakításában, formálásában.

Ez a misszió olyan űrt tölt be, amely a hagyományos közösségi terek beszűkülésével, eltűnésével párhuzamosan alakult ki a városi lakosságban, s amelyek kialakítására ma egyértelmű igény mutatkozik.

 

- 2005. június 28. kedd, 20h:

S. Ö. R. avagy Shakespeare Összes Rövidítve  nem komplett Shakespeare-művek

 (a Vidám Színpad előadása)

Csak főbb szerepekben:  
Kálid Artúr
Kálloy Molnár Péter
Gáspár András
 írta:
Videofilm:
Jelmez:
Konzultáns:
Nyelvi lektor: Shakespeare, Borgesson, Long, Singer
Payer Róbert
Ruttka Andrea
Kern András
Domonyi Rita

Aki szereti Shakespeare műveit, s ellenállhatatlan vágyat érez arra, hogy valamennyit megismerje, ám úgy ítéli meg, hogy élete hátralévő része valószínűleg nem lesz elegendő ehhez, cseppet se búslakodjon. Bízza rekeszizmai működtetését a "nem komplett Shakespeare-művek" három jókedvű, vagány színészére, akik bravúrosan végrehajtják a már-már reménytelennek tűnő feladatot: bemutatják a "komplett Shakespeare"-t.


- 2005. július 5., kedd, 20h:

Pad
tragikomédia 

(a Kakukk Színház és a Komédium előadása)

Nő:
Férfi: Dér Denisa
Őze Áron A színművet írta:
Zene:
Munkatárs:
Rendezte: A. Gelman
Viszockij, Nyikitin
Palicz Kati
Dér András

Az egyfelvonásos színhelye egy park. Még pontosabban: egy pad a parkban. Találkák, kapcsolatok intim szövődésének és felbomlásának tanúja.  Mire is vágyik egy kiküldetésben lévő, családját a messzi távolban tudó férfi? Mit remél egy gyermekét egyedül nevelő nő egy férfitől? Szándékolt  és a belső görcsöktől is vezérelt  félreértések komikus vígjátéka ez a történet. Hím és nőstény örök vadászatának szatírája, Gelman megértő és szeretetteljes ábrázolásában.
 

----------------------

- 2005. július 12., kedd, 20h:

Füveskönyv  
részletek három életből

Szereplők: Fullajtár Andrea
Kaszás Attila
Széles László
 Márai Sándor művének felhasználásával a színpadi szövegváltozatot készítette:
Zene:
Rendezte: 

Meskó Zsolt
Lengyel Zoltán
Salamon Suba László

Egy nő és két férfi: három élet útkeresései és útkereszteződései.
Van-e gyógyír az egymásnak és saját magunknak okozott sérülésekre?
Márai Sándor Füveskönyvének gondolatai, életbölcsességei lélekmelengető és lélekemelő orvosságok hétköznapi botlásainkra.


 2005. július 19., kedd, 20h: Szép jó estét, Mr. Green!   vígjáték

(az IBS Színpad előadása)

Vámos Miklós ötlete alapján az előadást létrehozta: 

Hajdú István
Magyar Attila A színművet írta: J. Baron

 Ross majdnem elgázolja a nyolcvanéves New York-i zsidóembert, Mr. Green-t.  A bíróság társadalmi munkára ítéli őt: ezután minden csütörtökön látogasson el az öregúrhoz és gondoskodjon róla. Hamarosan kiderül, hogy mindketten zsidók. Egymásnak feszül a hagyománytisztelő, kicsit túlzottan is konzervatív öregúr makacssága és a fiatalember hajlékonysága, aki megpróbál egyensúlyt teremteni hite és a mindennapi modern élethelyzetek között. Számos konfliktus adódik köztük az együtt töltött napok során, azonban hamar kiderül, mindkettőnek van mit tanulnia a másiktól.
Humoros, szívszorító darab két férfi barátságáról, kapcsolatáról.
 

---------------------------

- 2005. július 26., kedd, 20h:

Rózsát terem  
Bácskai Júlia pszichoszínháza

Színészek:  Csákányi Eszter, Lukáts Andor 

Író, szerkesztő, rendező, casting, titkárság,
kellékes és szakértő:  Bácskai Júlia
pszichológus, "szabadszóműves"

Közbehegedül:  Bóna János

“Na és mit kezdjek én a rózsáddal?! Tele van a kiskertem a lökött virágaiddal meg az ötleteiddel!"


A pszichoszínház originális színházi forma, új műfaj: elképzelt hétköznapi szituációk, emberi kapcsolatok, lelki folyamatok, ismert karakterek színpadi megjelenítése. A két profi színész az előadás teljes időtartama alatt improvizál. Az előadás adott pillanatában a néző is megszólalhat, hozzászólhat - de csak, ha akar.


"Nem a te életedet boncolgatjuk - de beletrafálhatunk! Nem a miénket teregetjük - de nagyon ott leszünk!"


Bácskai Júlia pszichológus kitalálja a témát, majd megtervezi a szereplők karakterét és konfliktusaikat. A gyors személyiség-cseréket, átváltozásokat praktikus kellékek és ruhadarabok jelzik. Mindez persze nagyon hasonlít gyerekkorunk játékaira: az ősi, belefeledkezős művészetre.


Legfőbb cél, hogy az adott problémakör mindenki számára ismerős legyen - de soha ne közhelyes! Könnyen általánosítható - de nem átlagos; humoros - de nem olcsó és nem bántó.


Az előadás adott pillanatában a néző is elmondhatja, mit gondol az adott helyzetről, kapcsolatról vagy egy-egy személyes élményét is elmesélheti. A színen játszódó eseményeket azonban nem a közönség határozza meg és egyetlen nézőnek sem kell felmennie a színpadra.


A pszichoszínház olyan tükör, amiben a legtöbb ember (néha az egész műsort végignevetve) magára ismer. Vagy a szomszédjára, az édesanyjára, a főnökére, a gyerekére, a szerelmére...

-----------------------

- 2005. augusztus 2., kedd, 20h:

A pisztoly  
életrajzi rapszódia

(a Gyulai Várszínház előadása)

Előadják: Helyey László
Horgas Eszter
Papp Zoltán Összeállította:
A Napló részleteit válogatta:
Rendezte: Papp Zoltán
Simon László
Árkosi Árpád

Megrendítően szép előadás idézi elénk a halállal viaskodó Márai Sándort, aki döbbenetes őszinteséggel beszél az elmúlásról, verseiben felidézve teljes életét, maga elé és elénk álmodva az örök társat, az örök szerelmet.


A darab, műfaját tekintve életrajzi rapszódia, vagy ha úgy tetszik drámamontázs: válogatás az író naplóiból és verseiből. Az egyedülálló színházi kísérlet keretéül a Napló utolsó kötete szolgál, vagyis Márai élete utolsó öt évének története, amikor már szinte kizárólag a halál foglalkoztatja. Ebben az időszakban drámai erejű őszinteséggel beszél a hitről, hitetlenségről, illetve mindennek tagadásáról.


Az előadást Helyey László jelenléte (a Napló megszemélyesítője), valamint Horgas Eszter személye (az író álmaiban visszaidézett valamikori és mindenkori Lola) és bizarr szépségű fuvolajátéka teszi még különlegesebbé.

Tollár Mónika
produkciós vezető