Recycle

Napjainkban a vizuális kommunikáció természete egyre inkább változik, átalakul. A digitális és hangtechnikai forradalom megjelenésével a társmûvészetek nem csak fedni kezdik egymást de kikerülhetetlenül tágítják egymás határait. Miért is ne lehetne a “hagyományos" színházat, a pörgõs divatbemutatót és a digitális filmet összegyúrni és egy teljesen új mûfajt teremteni?

Nagy Fruzsina és Pater Sparrow:
Recycle
DivatFilmSzínház
Banánhéj abroncsok - filmszalag ruhák - szemetet analizáló nyomozók...

főszereplő: Parti Nóra
és még sokan mások is közreműködnek...
 fénytervező: Pető József
díszlettervező:  Juristovszky Sosa
 zenei rendező: Vajdai Vilmos
 zeneszerző: Schrank Doma
kreatív producer: Turán Eszter
 operatőrök: Győri Márk, Lukács Dávid, Erdély Mátyás, Spáh Károly
animáció Sfeer: Tóth Szilvi és Benedek Gáspár
filmrendező: Pater Sparrow
jelmeztervező és rendező (színpadi rész):  Nagy Fruzsina
táncosok: részben a Bozsik Yvette Társulat tagjai és az Artistaképző Intézet növendékei 

Előadás: TRAFÓ -   2006. április 6.-7.    20 óra
 

Nagy Fruzsina a Trafó-ban megrendezett korábbi divatszínházai -’Átváltozások’ és  ’Álmok a szekrényből’- folytatásaként 2005 novemberében egy "szeméttelepen" játszódó látványszínház jellegű jelmez-showra készül, legalább 70 ruhakölteménnyel, amelynek szerves részét alkotná a bemutatót hol kísérő, hol önálló elemként is megjelenő epizódokra bontott film - Pater Sparrow rendezésében.

Ez a produkció a konvencionális műfaji kategóriákkal nem meghatározható, színház, performance és film, látvány, divat és zene egyenértékű szimbiózisa. Az összekötő attribútum a "recycle" fogalmi köre. Ez a téma jelenik meg az előadás dramaturgiájában, a vetített filmekben, a ruhákban és látványelemekben, mind egyfajta szabad asszociációs teret képezve a hatásmechanizmusokban.

A szereplők a vásznon és a színpadon egyaránt jelen vannak, hol összetartozva, hol eltávolodva egymástól. A történet fő gerincét, egy szemeteszsákba kötözött, amnéziás "chanel-kosztümös nő" ráeszmélése a világra és önmagára adja. A körülötte folyó történések talán valósak, talán csak hallucinációk, de mindenesetre újraértelmezik az egész lényét és létének értelmét.


Bár a "recycle" eredeti jelentése, a hulladék újrahasznosítása a ruhák többsége mégsem szemétből készül, a "recycle" mint asszociációs fogalom jelenik meg, több oldalról is körüljárva. Pl: "recycle" mint újrahasznosítás, körforgás, idő, reinkarnáció (újjászületés), remix, átalakulás, újratervezés, szervátültetés...stb.

A RECYCLE játékteret kíván biztosítani annak a kihívásnak, amely a vetített anyagot szervesen építi bele a színpadi történésbe. Ezért koncepciónk mellőzi a kész rendszerekben való gondolkodást, egy folytathatóra cserélve.

A fikciós kisfilmek főleg dialógusokon épülő rövid "érzetek", amelyek furcsa szereplők segítségével, elemelt térbe és időbe, szürreális helyzetekbe kalauzolják a befogadót.

Olyan formanyelvet használunk, amely vizsgálódása tárgyát képes túlfeszíteni a vizsgálódása eszközén, mert így magasabb kvalitású, vagyis lényegesebb információt közölhetünk a nézővel.

Nagy Fruzsina (jelmeztervező-maszkmester) és Pater Sparrow (filmrendező) együttműködve mégis autonóm kreativitással kezelik a produkciót. Céljuk, hogy a két szféra - színház és film - összeérve és átminősülve egy újabbat teremtsen.

A produkcióban résztvevő többi művész is intenzív kölcsönhatásba kerül egymás területével, így a végeredmény egy igazi összművészeti alkotás lesz.