Ivo Dimcsev: Lili Handel

Az 1976-ban született Ivo Dimcsev a bolgár kortárs tánc egyik legígéretesebb tehetsége, egy kivételesen szuggesztív elõadó. 2005 nyarán a szegedi MASZK fesztiválon játszotta Lili Handel címû darabját, melyet 2004-ben Stockholmban a House of Dance-ben rendezett.  Szegeden megkapta a legjobb színész díját, méltán nyerve el a szakma és a közönség elismerését. A fesztivált követõ egyöntetû pozitív visszhang nyomán határozta el a Trafó és a MU Színház, hogy újra meghívja az elõadást Magyarországra.

A Trafó és a MU Színház bemutatja:
Ivo Dimcsev: LILI HANDEL (BG)
 - fizikai színház - 

Szöveg, koreográfia, zene: Ivo Dimcsev

Időpont: 2006. május 8. hétfő és 10. szerda 20 h
Helyszín: MU Színház, XI. ker. Kőrösy J. u. 17.

Dimcsev a színházi tanulmányait követően 2001 óta számos nemzetközi tánckurzuson vett részt. Folyamatosan készít saját koreográfiákat hazai és külföldi partnerekkel, Európa-szerte játszik fesztiválokon, valamint zenét szerez, kísérleti filmekben játszik és fotózik.

Az előadás létrehozásának legfőbb mozgatórugója az emberi test, mint a fizikai és esztétikai fogyasztás kiemelt tárgya. 

"Az előadás - mely az a meztelenséget és a szemérmetlenséget tűzi ki zászlajára - az elejétől kezdve felülmúl minden előzetes várakozást. Minden mozdulat transzszerű, mechanikusan ritmusos. Az alig érthető beszéd, a furcsa hajlítások egy olyan nem-emberi lény érzetét keltik, aki már átlépte önnön határait. Lili Handel folyamatosan próbálja megtalálni az állandóságot valahol a személyiség összeomlása és a méltóság között. Egy szalaggal játszó tornászt személyesít meg, de valami mindig elromlik. Amikor csillogó nyaklánccal díszíti fel magát, úgy néz ki, mint egy kantárt viselő ló. Elénekel egy dalt, de a lemez állandóan ugrik. Kísérlet, kudarc, kísérlet, kudarc... állandó tétovázás vágyai és bizonytalanságai között."

/Ana Vaszeva: Ivo Dimcsev Lili Handel budoárjában
 Literaturen Vesztnik/


"(...) Lili Handel színpadi jelenléte azt sugallja, hogy fénykorában férfiak és nők egyaránt csodálhatták és epekedhettek utána. Hihetetlenül expresszív szépsége a félelem, csodálat és vágy összetett érzését kelthette a nézőkben. Tündöklése és fénye mára megkopott, isteni dicsfényének vége. Szépsége ugyan nem múlt el, inkább egy arctalan és szexualitás nélküli lénnyé változott, fantommá, mely régi önnön mivoltát igyekszik mindenáron feléleszteni. Képtelen beismerni, hogy lejárt az ideje, kétségbeesetten igyekszik magányos életét színházi előadásba önteni, melyben egyszerű mozdulatokból és tárgyakból dicsőséges napjainak szimbólumait alkotja. Lili Handel története az egyén az idő múlása feletti aggodalmát és lelassítására való kétségbeesett törekvését példázza. Lili esetében a törekvés nem hiábavaló, mivel az előadás legjobb jeleneteiben megcsillantja egykori dicsfényét, amit a közönség tisztelettel és csodálattal fogad.(...)"


/Jászay Tamás/

fotó: Katkó Tamás
forrás: Trafó