Fisherman's Friends

Unversitas, Kassák Ház Stúdió, lakásszínház, Squat Theatre, Love Theatre, újságszínház: csak a legjelentõsebb formációk, melyek Halász Péterhez (is) kapcsolódnak. Performansz, happening, szószínházi rögtönzésen alapuló elõadás: csak a meghatározó formanyelvi kísérletek, melyek Budapesten, Franciaországban, New Yorkban a nevéhez (is) köthetõek.
E színházi pálya szinte megköveteli, hogy a TÁP Színház és Katona József Színház "Halász Péter emlékére" szerkesztett elõadása egy kicsit más legyen. A FISHERMAN’S FRIENDS címû "Halász Péter írásokból, rádió- illetve tévéinterjúkból, elõadás- és filmrészletekbõl álló rendhagyó színházi estét a közönség saját maga szerkeszti.


Halász Péter

A több, párhuzamosan futó játék, kép és hang halmazából mindenki maga állíthatja össze a saját Halász Péter-mozaikját dokumentumok, emlékek és álmok közül szemezgetve. Válogathat, megszakíthat és újrakezdhet mindent."

Az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet szervezésében a bemutató utáni beszélgetés nem csak Halász Péter sajátos színházi kísérleteivel, a multimediális eszközök és színház kapcsolatával, a kortárs színház útkereséseivel foglalkozik, hanem lehetőséget ad arra is, hogy a nézők meséljenek az ő előadásukról.

Bemutató: 2008. április 15. Kamra; az előadás utáni beszélgetés helyszíne a büfé.

A TÁP Színház és a KATONA közös előadása
FISHERMAN'S FRIENDS
(Halász Péter emlékére)
Az előadást szerkesztette: Kovács Kriszta, Veress Panka, Vajdai Vilmos

Közreműködők:
Dankó István e.h.
Juristovszky Sosa
Krasznahorkai Ági
Takátsy Péter
Tenki Réka e.h.
Adorjáni Bálint e.h.
Bánki Gergő
Gosztonyi Csaba

Zene: Váradi Gábor
Videó: Juhász András

Rendező: Vajdai Vilmos

Külön köszönet Vajda Rozinak és az Eventstudionak

Halász Péter (1944-2006) színész, rendező, író, a magyar színháztörténet emblematikus alakja, a legendás Universitasban kezdte pályafutását színészként, majd a társulattól egy rendezéssel búcsúzott, 1969-ben. A Koós Annával közösen alapított Kassák Ház Stúdió előadásait, noha direkt politikai utalásokat nem tartalmaztak, rendre betiltották, ezért 1972-től a házaspár Dohány utcai lakásán mutatták be a korabeli performanszok és happeningek esztétikájára épülő előadásaikat. A társulatot 1976-ban kiutasítják Magyarországról; némi vándorlás után New Yorkban telepednek le, és Squat Theatre néven csinálnak színházat egészen 1985-ig. A rendszerváltás után Halász Péter visszatér Budapestre, első hazai rendezése a Katona József Színház színészeivel bemutatott A kínai volt. Több produkcióval is szerepelt a Kamrában, így az Önbizalom vagy a  Hatalom, Pénz, Hírnév, Szépség, Szeretetcímű 33 különböző színdarabból álló újságszínház-sorozat, amelyet írt is, rendezett is.
Utolsó performanszát 2006-ban, a halálra készülődve mutatta be: a Műcsarnok apszisában felállított ravatalon hallgatta végig (és kommentálta) a barátok búcsúbeszédeit.

A Halász Péter írásokból, rádió- illetve tévéinterjúkból, előadás- és filmrészletekből álló rendhagyó színházi estét a közönség saját maga szerkeszti. A több, párhuzamosan futó játék, kép és hang halmazából mindenki maga állíthatja össze a saját Halász Péter-mozaikját dokumentumok, emlékek és álmok közül szemezgetve.
Válogathat, megszakíthat és újrakezdhet mindent.