Fédra Fitness - KoMa Társulat*

Tasnádi István: Fédra Fitness (r. Tasnádi István)



A mostohaanya beleszeret férje fiába, felajánlkozik neki, majd mikor a fiú visszautasítja, megvádolja férjénél, hogy az megerőszakolta - az ókori görög szöveggyűjteményt felütve rengeteg hasonlóan kellemes hangulatú történetet találunk, de persze elég mondjuk a görög istenek zavaros családi viszonyaira gondolni, ha valami másra vágyunk.

Most mi is valami másra vágytunk, ezért muszáj volt jegyet foglalni a Fédra Fitnessre, ami épphogy csak második lett az év eleje legizgalmasabb premierje címért folyó versenyben. Döntésünkben az alábbi okok játszottak szerepet:

- egy konditerem, mint helyszín
- Tasnádi István, mint író-rendező
- volt krétakörös színészek egy elég erőteljes csoportja, élükön az örök kedvenc Csákányi Eszterrel és Katona Lászlóval
- a Koma társulat szintén erős csoportja, név szerint Lass Bea, Jelinek Erzsébet, Jaskó Bálint, Zrínyi-Gál Vince (a Plazma ugye
alapmű)

Rövid kalkuláció után előzetesen valószínűsíthető volt, hogy egy ilyen mixnél nagyobb a pozitív eredmény esélye, mint egy pofára esésé. És valóban.

A helyszin adta magas labdát nagyon jól használja ki Tasnádi, jó húzás az elején a görög panteont megtestesítő cameozó haverok gyúrás közbeni megtekintése, a mi esténken éppen pl Kovács Lehel, Mucsi és Gyabronka izzad a gépekben. Ezután persze alap a spinningbringák, súlyok, fekpadok és egyéb cuccok beépítése a jelenetekbe, nagyon jó, hogy soha nem lesz ez túl sok vagy öncélú (csúcspont a személyi tréner mániákus agymenése).

Ami a színészeket illeti, tízpontos előadást láthattunk, a régről ismert arcok hozzák a szokásos színvonalat, és ami még jobb, nagyon jól működnek a komásokkal. A fiatal fiúk-lányok abszolút felveszik a tempót Bánki Gergőékkel, összeszokott csapat benyomását keltve; itt nincs a zavar az erőben, amit a Bérháztörténetek zínészeiben lehetett érezni a két eltérő korosztály között. Itt kell megemlíteni, hogy a Plazma Után Zrínyi-Gál Vince megint nagyon ott van, a pesterzsébeti kültelki gymben pont ilyen arcok pont így adják elő magukat, ugyanakkor a karikatúra mögött érezhető egy (szó szerint) súlyos fenyegetés. A csajok is ismét nagyon jók, nálam Jaskó Bálint szorul kicsit háttérbe.

A színészi játék mellett az alapanyag is kiváló, Tasnádi szövegében rengeteg a zseniális fordulat és zéró a felesleges töltelék. Összességében nekem működik az előadás, ugyanakkor valamiért nincs az az érzésem, hogy hű, megint egy nagy durranás, nem fogok feliratkozni a minden bizonnyal megszülető várólistákra. És hirtelen lett vége.

(* A KoMa Társulat és az ALKA.T produkciója)
(fotó: [origo], Gebauer Hanga)