"Minden igényt ki kell elégíteni" - Kezdődik a bérletárusítás a Szegedi Nemzetiben

A város egyetlen színházaként minden igényt ki kell elégítenie a Szegedi Nemzeti Színháznak. Az elsődleges elv tehát a sokszínűség – vallja Gyüdi Sándor, az intézmény főigazgatója. Augusztus 8-ától kezdődik a bérletezés.

szegedi

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az előző évadban – szemben országos tendenciákkal – ismét emelkedett a nézőszámunk. Ez különösen azért nagy öröm, mert a megelőző két évben egy nagyarányú, harmincszázalékos növekedést tudtuk produkálni, és nem voltunk benne biztosak, hogy innen lehet még továbblépni. A tavalyi évad 104 ezer fizető nézője viszont rácáfolt erre a vélekedésünkre. Ez nemcsak büszkeséggel tölt el minket, hanem a megszerzett közönség megtartására feladatot és kötelességet is jelent számunkra” – hangsúlyozza a direktor.

„A budapesti néző a maga ízlése szerint választhat az Operettszínháztól a Katona József Színházig, az egyéni igényeknek, daraboknak és játékstílusoknak megfelelően. Nálunk mindenki számára adni kell valamit. A közös mérce: a minőség. Bemutatóink művészeti ágak szerinti megoszlása nem változik, ezeken belül is hasonló műfaji elrendeződést mutat az új repertoár” – vázolja a műsorrend alapkoncepcióját Gyüdi Sándor.

juronics_barta_mandarin

Barta Dóra és Juronics Tamás a Mandarinban

Három operapremierrel jelentkezik majd az új évad, melyből kettő ritkaság. Októberben kerül sorra Zandonai Francesca da Riminije a Kossuth-díjas Juronics Tamás rendezésében, amelyet Magyarországon keveset játszanak, de Olaszországban nagy népszerűségnek örvend. Egyébként pedig a művészettörténet egyik legsokszínűbben feldolgozott szerelmi tragédiája – Dantét is már megihlette a történetet, de Rodin Csók című alkotása is Francesca és Paulo alakját idézi meg. A 19. századi Itáliában több mint harminc opera született erre a témára. Ugyanígy ritkaság a bicentenáriumi Liszt-dömpingben, hogy a szerző egyetlen operáját, a Don Sanche-t is előveszik, amit Anger Ferenc állít Szegeden színpadra, aki a közönségnek három egymás követő év operarendezéséből már ismerős. A produkció sikert aratott a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, szegedi premierjére most ősszel kerül sor.

szegedinemzeti

A mű azért is érdekes, mert nem tipikus Liszt-darab, nem a romantikus-patetikus szerző mutatkozik meg benne, inkább egy Rossini-vígoperára hasonlít. Nem is csoda, hiszen 14 évesen komponálta Liszt – fogalmazott Gyüdi Sándortól. A harmadik operapremier a tavasszal műsorra tűzendő Pillangókisasszony Puccinitől, melyet Bozsik Yvette Kossuth-díjas táncművész rendez.

 

forrás: Promenad.hu

süti beállítások módosítása