SZISZÜPHOSZ - kaposvári egyetemisták az R16 Pódiumon

2016, Magyarország. Valahol, egy eldugott helyen, hatvanhat plusz rezsiért – csak úgy suttyomban – működik egy társulat.

2011. november 5., 15:00 és 19:00

Az produkcióról:

Három fekete Moira fonja a sors fonalát, halálos küldetésük helyszínén kíváncsian feledkeznek bele a darab próbájába. Dionüszosz éppen lebeszélni próbálja a megszállott kőgörgetőt, hagyja már abba kilátástalan küzdelmét, Jerger Balázs gúnykacaja, de még dühkitörése is hiábavaló, érvei visszapattannak a kőizomzatú Rózsa Krisztián állhatatos makacsságán. Gyűlnek a fenyegető árnyak a társulat felett: a szimpatizáló főbérlő, Benkó Bence vakon is tisztán látja a veszélyt, egy színészfeleség, akit már be is szervezett a titkosszolgálat, már csak a külföldre menekülésben reménykedik. Kiss Emma, az együttérző moira-lány empatikus figyelemmel kíséri a cselekményt, (Kussoljatok! Műélvezek!), majd félelmetes monológban festi fel a közeljövő vízióját.

Kritikus szemmel:

"A megvalósítás a remek textus minden lehetőségét kiaknázza, de ki is a rendező?!? Bizonyára kollektív a munka, de a háttérben két meghatározó egyéniséget sejtünk. Jerger Balázs nemcsak a darabbéli társulatban képviseli a minden akadályt legyűrő akaratot, Rózsa Krisztián karizmatikus lénye pedig az első pillanattól a gyújtópontban áll. Halk töprengése éppen olyan hiteles, mint vagdalkozó vitatkozása, dikciója emelkedett, mozgása muzikális dinamikusságában is fegyelmezett, Sziszüphoszában a céljait soha fel nem adó Ember gyönyörűséges idolját formálja meg. De honnan tudhatják ezek az ifjú emberek, ennyire csalhatatlan intuícióval, hogy hogyan is állunk? A kaposvári színház társadalmi érzékenysége izzik tovább bennük? Honnan ez a tudatosság, honnan ez a pontos ítéletalkotás? - Mindig is érdemes lesz színházba menni, vagy inkább osonni, a kőfejtőbe, a kazamatákba is: "Hátha." S ha már nem lesz VI. és nem lesz semmilyen kategória, ez az osztály, ez a nemzedék lesz a Hetedik! - Márpedig: A Hetedik Te Magad Légy!" (Folytatás Fehér Elephant oldalán. )

"A pénzügyi nehézségek mellett már csak azért sem lehet elmenni szó nélkül, mert a kaposvári harmadévesek metszően aktuális előadása, a fesztivál slusszpoénja ezt nem engedi. Hiszen az ambiciózus, tehetséges fiatalok – a pályázati pénzek kifizetését zároló kormányhatározatra rímelő – előadó-művészeti törvényről kezdenek beszélni, és a világot jelentő deszkák kényszerű gyalulásáról, egy humorral és ötletekkel teli tehetetlenséggel átszőtt időtlen remeklésben, hogy az előadás az egyetlen, államosított kőszínház víziójával el-, egyúttal Sziszüphosz értelmetlennek tűnő erőfeszítésére rájátszva tehesse fel a kérdést: kő-e színház egyáltalán? Hátha. A Sziszüphosz elévülhetetlen érdeme, hogy a kaposvári színészhallgatók nem csupán játsszák az előadást, de ők maguk írták és rendezték is azt". (Jászay Tamás a Revizoronline-nak írt a darabról)

sziszuphosz

A k2 bemutatja:

SZISZÜPHOSZ

(nyílt próba egy felvonásban)

Egy fiktív (?) jövőben - egy sorstalan országban - egy fiatal társulat próbál... életben maradni. Követ görgetnek egy olyan világban, ahol kő kövön nem marad. Szorgos Sziszüphoszokként küzdenek, dacolva a hiábavalósággal…
… mert ebben a fiktív jövőben – melynek természetesen semmi köze sincs jelenünk valóságához – miért is lenne szükség színházra? Vagy kő színház? De kő?

A darabról "részletesebben":

És most próbálnak… életben maradni.

Jerger Balázs

Horváth Szabolcs

Ki tudja, milyen jövőt szül nekik a sors?

Kiss Emma

Kopek Janka

Dobó Enikő

Érdemes tovább csinálni?

Rózsa Krisztián

Szakács Hajnalka

Kátai Kinga

Ha már eldőlt minden, mi értelme?

Benkó Bence

Ez élet-halál kérdése.

Fábián Péter

Kő színház? De kő?

Máté Anett

Bende Kinga

A Kaposvári Egyetem harmadéves színészhallgatóinak előadása.

Belépő: 2000 Ft, diák, nyugdíjad, csoportos: 1500 Ft, Bálint Kártyával: 1200 Ft, Állójegy: 800 Ft