Holnap lesz a 2. Trafó-Hálózatba kötve Konferencia

A szervezők közleményét olvashatják arról, hogy milyen kérdésekre várnak választ a Trafó új vezetőségétől.

A konferencia szervezőit nagy örömmel tölti el, hogy széles körű szakmai támogatást sikerült nyerniük holnapi rendezvényük megtartásához. Az eredeti szervezőgárda tagjain (György Péter, Szemerey Samu, Fuchs Lívia, Gáspár Máté, Mélyi József, Inkei Péter, Gulyás Márton) túlmenően Mihályi Gábort, a Magyar Táncművészek Szövetségének alelnökét, Magács Lászlót az Atrium igazgatóját, Juhász Kata táncművészt-koreográfust, Pándi Balázs zenészt-zenei kritikust, Erőss Nikolettet a Ludwig Múzeum kurátorát és Dessy Gavrilovát a The Red House Center for culture and Debate alapító-igazgatóját is a felszólalók között köszönthetjük. A hazai sajtónyilvánosság tudósításán túlmenően az eseményen az Arte stábja is forgatni fog. A rendezvényt teljes egészében dokumentáljuk: a felszólalások mindegyikét az esemény Facebook-event oldalán tesszük majd elérhetővé.

PONTOS HELYSZÍN, IDŐPONT: LUDWIG MÚZEUM, KONFERENCIA TEREM

2012. FEBRUÁR 21. (KEDD) 12.00-16.00

A szervezők a felkészülést megkönnyítendő – Bozsik Yvette kreatív producerének, Iványi Marcell kérésére – múlt hét pénteken a következő kérdéseket küldték meg az intézmény új vezetőségének. Többek között ezekről fogunk a konstruktivitás és a szakmaiság igényével értekezni kedd délután:

INTÉZMÉNY/PROFIL

Milyen stratégiát kíván követni az új vezetés a megváltozott előadóművészeti szabályozás következtében előállt helyzetben?

Tervezik-e, és ha igen, milyen formában a jelenlegi stáb tagjainak további alkalmazását az intézményben? Ha jönnek új stábtagok, úgy kik lesznek ők? Mik voltak a kiválasztás legfontosabb szempontjai?

NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK

A Trafó szerepel messze a legsikeresebben az unió Kultúra Programjának kiírásain, a nyertes pályázati konzorciumokban való részvételek számát illetően. Tervezi-e az új vezetés a sikersorozat folytatását, és ha igen, úgy hogyan?

A Műhely Alapítvány a Trafóval szimbiózisban működik, őket dícsérik a nemzetközi kapcsolatok és együttműködések jelentős hányada. Mik az új vezetés tervei rájuk nézve?

Milyen stratégia mentén képzeli el az új vezetés a Trafó networkjének (úgy a hazai, mint a nemzetközi) megőrzését? Milyen folyamatokat lát, amelyek ezt a közjavat veszélyeztethetik?

Tervezi-e az új vezetés a dunaPart platform folytatását, vagy más formában a független előadóművészeti szcéna show-case jellegű prezentálását a nemzetközi szcéna számára?

KÉPZŐMŰVÉSZET

Az új vezetés a pályázatának képzőművészetre utaló részével milyen üzenetet kívánt megfogalmazni a magyar képzőművészeti szcéna számára?

Akar-e az új vezetés 2012 júliusától autonóm képzőművészeti profillal bíró Trafó Galériát működtetni, illetve amennyiben változásokat tervez, úgy milyen koncepció mentén tervezi azt?

Miként gondolja el az új vezetés a Galéria nemzetközi kapcsolatainak megőrzését, illetve beágyazottságának elmélyítését a magyar/internacionális artworld szerkezetében?

TÁNCMŰVÉSZET

Az új vezetés célja, hogy az általa „bemerevedettnek” tartott Trafóban friss művészeti irányzatok jelenjenek meg. Leírása alapján az utóbbi években sok olyan fiatal kortárs táncalkotó jelent meg, akik olyan „új utakat találtak (…) amely utak bemutatásra várnak.” Mely művészeti irányokra, csoportokra, alkotóközösség(ek)re gondol az új vezetés? A későbbiekben felsorolt „háttérbe szorult hazai alkotók” listája azonos lenne a korábban említett fiatal tehetségekkel? Az utóbbi felsorolásban több olyan társulat is szerepel, amely közel harminc éve jelen van a hazai kortárs szcénában. Ennek ismeretében mennyiben tud eltérni a Trafó műsorszerkezete a Nemzeti Táncszínházétól?

Az új vezetés nagy hangsúlyt fektet a tervezett csapatmunkára és a minél szélesebb körű együttműködésre. Milyen együttműködést képzel el a különböző funkciójú, de egyaránt kiemelkedő jelentőségű budapesti kortárs tánc központokkal (MU Színház, Műhely Alapítvány és a Budapest Kortárstánc Főiskola)?

SZÍNHÁZMŰVÉSZET

A befogadó színházi profilból a rezidens modell felé való elmozdulás milyen finanszírozási, műsorszerkesztési illetve infrastrukturális következményekkel fog járni?

Az új vezetés milyen elveket kíván érvényesíteni a válogatás illetve a műsorszerkesztés során? Hogyan kívánja a továbbiakban a terület top-intézményeként azt a kanonizáló szerepkört betölteni, aminek a betöltésére eredetileg hivatott?

Milyen befogadáspolitikai elveket kíván érvényesíteni a független színházi társulatokkal folytatandó együttműködések során? Milyen gyakorlati megoldásokkal kívánja a két társulat (Forte, Bozsik Yvette Társulat) rezidens pozícióit és a befogadott társulatok igényeit összeegyeztetni?

A Trafóban a színház – arányaiban – egyre masszívabb jelenlétet kapott a tánccal szemben. Tervezik-e az arányok korrigálását? Szán-e arculatmeghatározó szerepet a színháznak a Trafó új vezetése, avagy inkább a táncos programon keresztül kívánja újradefiniálni az intézményt?

ZENEMŰVÉSZET

Kik azok az előadók, akik az elmúlt egy évben inspirálták az új vezetést, és milyen formában szeretné/tervezi őket a Trafó zenei programjában viszontlátni?

Ki lesz felelős júniustól a Trafó zenei programjáért? Miért rá esett épp a választás? Milyen alapvető megkötések/elvásárok lesznek támasztva vele szemben?