A Trafóban októberben újra látható Végtelenbe zárva című előadás, melynek kapcsán Góbi Ritát kérdezte a Fidelio. Lapszemle.
"A balett azért fontos számomra, mert egy alapvető és meghatározó bázisnak tartom a testem karbantartása, technikája miatt. Nálam ez határozza meg az alapokat, amihez sok más stílus keveredik. Sokszor elfelejtem, majd újra előjön, játszom vele. Igaz, amikor gyerekként elkezdtem táncolni, nem a klasszikus balett volt az első, hanem a szabad improvizatív tánc, és csak utána kezdtem a balett kötött rendszerében dolgozni" - mesélte Góbi Rita koreográfus, annak kapcsán, hogy jelenleg klasszikus balett mesterszakot végez a Táncművéseti Főiskolán. "Sokat dolgoztam azon, hogy a baletten keresztül átalakuljon a testem, az izomzatom, hogy táncos testet faragjak, mint egy szobrász. Mindez sok-sok év munkája volt" - tette hozzá. A táncos-koreográfus szerint a balett rengeteg dologra megtanít: kitartást, önfegyelmet, tudatosságot, koncentrációt ad.
Saját együtteséről, a GoBe Társulatról is beszélt: "Amit én próbálok képviselni, az inkább egy összművészeti munka, amit absztrakt módon, a tánc nyelvén fejezek ki. Akikkel dolgozom, fontos, hogy merjék vállalni saját magukat. Mindenki egész életén át változik, és én arra igyekszem rávezetni az alkotókat, hogy merjék önmagukat kutatni és önmagukat adni. Legyenek bátrak, titokzatosak, kommunikáljanak a tánc nyelvén, merjék odaadni élményeiket, gondolataikat, önmagukat a közönségnek. A tánc nem egy öncélú mozgás, hanem erősen közvetít, kommunikál. Internacionális nyelv, amivel az egész lényünk beszél. Zseniális és egyben ijesztő is, hogy a legapróbb porcikádon is látszik, ha nem őszinte a megmozdulásod" - fogalmazott Góbi Rita.
A Természetes Vészek Kollektívával létrehozott Végtelenbe zárva című előadás kapcsán úelmondta, a darabban sokkal többről van szó, mint a test manipulációjáról. Egy lény teljes fejlődési folyamatán mennek végig, ahol minden jelenet más és más stádiumot mutat be, ehhez pedig precízen kidolgozott vetítés, zene, mozgás és látvány kapcsolódik. Mindez miniatűr szerkezetekből áll össze. Egy erős kommunikáció folyik a színpadon interaktív játékkal és látvánnyal.
Góbi Rita az előadásban végig egy üvegdobozva van zárva, erről így mesélt: "Én jól éreztem magam ebben a korlátozott térben, az első pillanattól fogva tudtam hozzá alkalmazkodni. Az elején egy teljesen szűz, tiszta személyiséget látunk, aki most fedezi fel önmagát, a testét, a hangját, most tanítják meg enni, inni. Egy pozitív állapotból jutunk el a kitörésig és agresszióig, addig a pillanatig, amikor ez a hibernált lény huszonöt év után találkozik a világgal, amiből egész addig nem látott semmit. Egy nagy dózisú információhalmazt kap, ekkor vált egy más energiaszintre, ekkor akar kiszabadulni, de mégsem elmenekülni" - árulta el Góbi Rita.
A Végtelenbe zárva október 18-tól 20-ig látható a Trafóban!