Túl a harmadik fordulón a Madách musicalpályázata

A második Madách Musical Pályázatra nevezett művek közül az utolsó fordulóban 4 alkotás versenyezhet tovább a bemutatót érő fődíjért.

 

A 2013-as Madách Musical Pályázatra készült művekből a zsűri, Malek Andrea színész, Kocsák Tibor, a színház zenei igazgatója), Müller Péter író, Szirtes Tamás igazgató-rendező és Tihanyi Ákos koreográfus hosszas viták és mérlegelés után négy pályázatot választott ki továbbjutóként a pályázat utolsó fordulójára.

 

A Csoportterápia az első musicalpályázat egyik nyertese

 

„Jó ötletnek tartottuk, amikor útjára indítottuk az első Madách Musical Pályázatot, és azóta be is bizonyosodott, hogy valóban remek kezdeményezés volt, hiszen új lendületet adott a magyar musical műfajának. Bernard Shaw szavaival élve, a dilettánsnak ihlet, a zseninek erő kell- mi rőt, biztatást szeretnének adni a szerzőknek”  - mondta Szirtes Tamás az újabb musicalpályázat kapcsán.

 

Madach-musical-palyazat-Zsuri

A zsűri (fotó: Kaunitz Miklós, artnews.hu)

 

A Madách Színház igazgatója kiemelte, hogy az eddigi pályázatokból sugárzik a hihetetlen alkotókedv, színházi rajongás és minden műben titkos ambíció rejtőzik. Ezért is döntöttek úgy, hogy második lakalommal is meghirdetik a musical pályázatot. Szirtes Tamás hozzátette, bár óhatatlanul várható volt egy csökkenő tendencia az érdeklődők és a jelentkezők számában, a mostani pályázatra is szép számban érkezetek művek, szám szerint 40, amelyből 24 volt érvényes, és 9 jutott tovább, ebből a zsűri, az áprilisi bemutatkozásuk után, négy műnek szavazott további bizalmat.

 

November második felében kerül sor a kiválogatott darabokból készülő félórás keresztmetszetek bemutatóira, melyek előadásaihoz a Madách Színház művészi és technikai hátteret biztosít. A pályázaton kizárólag olyan művek vehettek részt, melyek még nem kerültek nyilvános színpadi előadásra, továbbá az első, 2010-ben meghirdetett Madách musicalpályázatra már beadott alkotásokkal sem lehetett újra részt venni.

 

Az Én, József Attila című musical is a Madách Musical Pályázatnak köszönheti a sikert

 

A harmadik forduló továbbjutói:

 

Fekete György – Munkácsi Miklós: Dögkeselyű

A Dögkeselyű (András Ferenc, 1982) című kultikus filmnek mába átírt zenés változata. (A film annak idején mérföldkövet jelentett a magyar filmtörténetben: felfrissítette a magyar bűnügyi film műfaját.)

Az akciós-krimis elemek ellenére azonban nem csak krimi, hanem keserű társadalomszatíra is a mű, középpontjában az elvei mellett a végsőkig, akár a pusztulásig is kitartó, harcát egyre magányosabban folytató Simon Józseffel, a diplomás taxisofőrrel, aki paradox módon kénytelen a bűn ellen bűnnel harcolni… 

 

Horváth Péter – Fekete György – Gerendás Péter: Aranyborjú
(Ilf és Petrov nyomán)

Osztap Bender milliomos akar lenni Ilf és Petrov híres regényében a 30-as évek Szovjetuniójában, és e cél érdekében mindent megtesz, ami csak kitelik egy magafajta csavaros eszű, ellenállhatatlan kalandortól – erre a történetre találtak rá a musical-változat szerzői. Az adaptációjukban szellemes jelenteket követik egymást, remek szerepek, jó Gerendás-dalok. Az a fajta pikareszk történet, mely mindig szórakoztató.

 

Kiss Judit Ágnes – Fűri Anna: Anzelm és a kígyólány

(E. T. A. Hoffmann: Az aranyvirágcserép regénye nyomán)

A klasszikus Hoffmann-mű történetét a napjainkba helyezték a szerzők. Érdekes szövegkönyv, de főleg a szövegében és dallamvilágában egyaránt igényes, dzsesszes hangzású dalok keltették föl a musical iránti figyelmet.

 

Tóth Tamás (Natureboy): Métisz

Van ebben kémtörténet, környezetvédelem, anarchizmus, szerelem. Aktuális, mai téma. A nagy politikától a kisemberek gondjain keresztül, a fiatalok lázadásáig.   A rockos hangzású zene igényes, eredeti. A fiatal, pályája elején álló zeneszerző-szövegíróra érdemes figyelni.
 
Kodova Michaela/ Színház.hu