1 nő hétszer, vagy 7 nő egyszer? - Poligamy bemutató a Madách Színházban

Bemutatóra készül október 26-án a Madách Színház. A Csoportterápia és az Én, József Attila után ismét saját szerzeménnyel, a Poligamy című film történetének feldolgozásával született musicallel várják a nézőket.

 

Poligamy hosszú

 

 

Az előadásról: 

 

Egy nő hétszer, vagy hét nő egyszer? Ami biztos, az az egy pasi – sok nővel. Vagy mégsem?! Igen, igen ez az a Poligamy, csak mégis más!

 

Orosz Dénes azonos című filmjéből készült ezúttal önálló, magyar musical, melynek Bolba Tamás jegyzi a zenéjét. A darab szövegkönyvén még tavaly kezdett el dolgozni Szente Vajk és Galambos Attila, majd szerzőtársként csatlakozott hozzájuk a Madách Színház igazgatója, Szirtes Tamás - aki egyben a darab rendezője is. A végeredmény egy vadiúj szövegkönyv lett új karakterekkel, új történetekkel, kifejezetten színpadra írt jelenetekkel, és a főhős András történetét kiegészítő izgalmas mellékszálakkal.

 

Aki látta a filmet kicsit „bennfentesnek” érezheti magát, ám a történet Madáchbéli változata tartogat meglepetéseket és slágergyanús dallamokat.

 

Az előadást kettős szereposztással játszák majd, a főszereplő Andrást Nagy Balázs, és Nagy Sándor, Lillát pedig Kovalik Ági és Balla Eszter fogja alakítani. A főszereplők legjobb barátait Kornélt, Sánta László és Szente Vajk, Adélt Gallusz Nikolett és Oroszlán Szonja játssza.

A Lillák szerepében Trecskó Zsófiát, Molnár Gyöngyit, Kiss Ramónát, Bartha Alexandrát, Sári Évát, Lapis Erikát és Wégner Juditot láthatjuk majd. Sok más színművész feltűnik a darabban, többek között Feke Pál, és Détár Enikő is.

 


Az alkotók szavaival: 

 

Feke Pál apaszerepbe bújik:

"A Poligamy című musicalben játszom az egyik lány apját, valójában meghatározhatatlan etnikumú személy, de nagyon mulatságos - mondta lelkesen Feke. - Mindig a legrosszabb pillanatban szólal meg, és a legnagyobb sületlenségeket mondja, tehát rendkívül hálás feladat. Mindössze nyolc percet tartózkodom a színpadon, ám ehhez nagyjából 45 perc a felkészülés, a smink, a paróka és a kitömött ruha felhúzása."

Oroszlán Szonja lesz Adél:

"Most egy olyan darabon dolgozunk, amelyen még alig száradt meg a tinta, a próbák alatt is alakulnak a dialógusok, születőben van a koreografia és a dal is. Velünk, színészekkel próbálják ki az írók a szöveget, ez az, ami mindennapos izgalmat ad a dolognak. Szóval üdítő érzés részt venni egy folyton alakuló produkcióban, persze az állandó változás fárasztó és kényelmetlen is tud lenni, hiszen az, ami esetleg a tegnapi próbán működött, másnap már nem biztos, hogy illik az előadásba. Az én szerepem, Adél egy nagyon összetett karakter. Én sem vagyok egyszerű eset, de ő még rajtam is túltesz. Független, szabad, okos nő, mégsem tudja eldönteni, hogy mit akar igazán és azt kitől is akarja. Egyelőre vívódunk egymással, de remélem jó kimenetele lesz a küzdelemnek!" Folytatást itt talál.

 

 

Nagy Sándor főszerepet kapott:

"Én azt vallom, hogy a realitás talaján kell játszanunk a figurákat, ez azonban csak akkor lehetséges, ha a történetben van valamiféle igazság. András együtt van valakivel évek óta, és egy adott ponton egyszer csak úgy érzi, nem biztos, hogy ez az, amire vágyott, ráadásul olyan hírt kap a barátnőjétől, amitől megrémül. Aztán elkezdődik egy furcsa eseménysor, megjelennek az újabb lányok – az újabb Lillák –, akik mindannyian András eredeti barátnőjének vallják magukat. Tehát a darab igazából azzal a ténnyel játszik el, hogy mindnyájunkban rengeteg féle karakter – ha úgy tetszik, ember – rejlik". Folytatást itt talál.


Galambos Attila szerint elmélyül a történet:

"Elhatároztunk, hogy bővebb kifejtést érdemel András elveszett szerelem utáni lázas kutatása. Ezen kívül hangsúlyosabbá tettük Kornél karakterét, méghozzá úgy, hogy ő is kapott egy határozott szerelmi szálat; egy liezont Adéllal. A film 90 percéhez képest egy színházi előadás nagyjából egy órával hosszabb; ez az időtöbblet teszi lehetővé a zene beemelését, ami képes arra, hogy elmélyítse a történet érzelmi síkját". Folytatást itt talál.

 

 

Kiss Ramóna egy Lillát fog alakítani:

 

"Amellett, hogy remek vígjáték, ez egy gyönyörű és mélyen igaz darab. Én hiszek abban, hogy mindenkinek csak egy olyan szerelme van, aki mindent megtestesít. A férfiak életében jönnek nők, a nők életében jönnek férfiak, a legtöbbünk mégis egy adott személynél érzi csupán a „robbanást”, ami aztán meghatározza a kapcsolatát". Folytatást itt talál.

 

Szente Vajk élvezetes próbafolyamatról számolt be:

 

"Elemezve a filmet úgy éreztük Szirtes tanár úrral, hogy benne van egy jó első felvonás, nagyon jó az alapötlete, az elköteleződésre képtelen fiatalember belső utazása. A megfejtés a film líraiságával elfedhető, de nekünk a színpadon konkrét válaszokat kell adnunk, így tudtuk, hogy kell egy erős második felvonás. Végül vadonatúj szövegkönyv született. A darabon ugyanaz a csapat dolgozott, mint a Csoportterápián, sőt szerencsére társszerzőként végül a tanár úr is beszállt. A dalszövegeket Galambos Attilával írtuk. Nagyon élvezetes volt az alkotói folyamat, úgy képzelem, ilyen szabadságban dolgozva, nyitott gondolkodással jönnek létre a West End vagy Broadway produkciói is." Folytatást itt talál.


 

 

Forrás: Madách Színház, Színház.hu, Vivalamusical, ványabácsi blog, Imedia