Modern klasszikus – Bemutatták A mosoly országát az Operettszínházban

A hétvégén az évad utolsó bemutatóját tartották a Budapesti Operettszínházban. Lehár Ferenc, A mosoly országa című nagyoperettjét az alkotók a színház hagyományaihoz híven úgy állították színpadra, hogy a darab klasszikus vázából és zenei világából építkezve, modern, a mai közönség számára befogadható előadás szülessen.

 

 EDV6540

 

Többször is taps szakította meg a péntek esti A mosoly országa bemutatót a Budapesti Operettszínházban.

„Vannak rendezők, akik nem szeretik, ha előadás közben tapsolnak a nézők, mert úgy vélik, az „megöli" a drámai szálat a darabban. Vannak rendezők, akik kifejezetten kedvelik. A mai előadásnak az egyik csúcspontja, volt, amikor a „Vágyom egy nő után"-t követően a közönség úgy tapsolt, hogy Boncsér Gergely nem tehetett mást, mint visszajött meghajolni. A zenés színház egyfajta szertartásszínház, a közönséggel szimbiózisban működik, ezért lehetséges, hogy a történet egy pillanatra megálljon, majd anélkül folytatódjon, hogy ez megzavarná a drámai cselekményt" – mondta a bemutatót követően Kerényi Miklós Gábor, a darab rendezője.

 

 EDV6941  

A Budapesti Operettszínház direktora kiemelte azt is, hogy A mosoly országa átdolgozást a magyar operett-játszás doyenjével, Kállai Istvánnal készítették, a munkájuk során pedig arra törekedtek,, hogy az eredeti Lehár mű értékeit megtartva, megpróbálják XXI. századivá, a mai közönség számára befogadhatóvá tenni a darabot. „Kiemeltünk néhány olyan szálat, mondanivalót, amely itt, ma mindannyiunk számára fontos" - mondta KERO®.

 

 EDV7511  

A Budapesti Operettszínház tíz év után állította újra színpadra Lehár Ferenc nagyoperettjét, a klasszikus és a modern, a kelet és a nyugat, a hagyományok és a reformok összhangjának jegyében.

„Minden színháznak vannak egyfajta szimbolikus darabjai, mint estünkben A Csárdáskirálynő, és vannak olyan színdarabok, amelyeket csak akkor vehet elő, amikor megvan hozzá a megfelelő társulata. Ilyen volt számunkra A mosoly országa, amely az opera és az operett illetve a drámai és a könnyed hangvétel határán egyensúlyoz. Boldog vagyok, hogy a Budapesti Operettszínházban jelenleg olyan színészek játszanak, akikkel ezt a darabot hármas szereposztásban tudjuk műsorra tűzni" – hangsúlyozta Kerényi Miklós Gábor, aki szerint Lehár Ferenc kiváló zenedrámája, a zenés színház egyik csúcspontjának is tekinthető.

 

 EDV8512  

A látványos produkcióban színpadra lép Szu Csong szerepében Boncsér Gergely és Vadász Zsolt, Lizaként Frankó Tünde, Bordás Barbara és Lukács Anita, Mi-t Dancs Annamari és Szendy Szilvi, Hadfaludy Ferit pedig Kerényi Miklós Máté és Szabó Dávid játssza. További szereplők: Földes Tamás, Németh Attila, Jantyik Csaba, Dézsy Szabó Gábor, Vásári Mónika, Kolti Helga, Peller Károly, Józsa Imre, Kristóf István, Balogh Bodor Attila és Péter Richárd. Az előadás karmesterei: Makláry László valamint Balassa Krisztián, a díszlettervező Gyarmathy Ágnes, a jelmezek Horváth Kata munkái. A koreográfiákat Lőcsei Jenő készítette.

 

A bemutató képekben:

 

 EDV5415
1.

 EDV5758

2.

 EDV6754

3.

 EDV8462

4.

 EDV7148

5.

 EDV7317

6.

 EDV7665

7.

 EDV8058

8.

 EDV8109

9.

 EDV8198

10.

 EDV8364

11.

 

Színház.hu, Fotó: Éder Vera