booty Looting - Ismét látható a Trafóban az Ultima Vez

Folytatódik a Trafó Ultima Vez sorozata: Wim Vandekeybus világhírű flamand koreográfus csapata idén második alkalommal lép a Trafó színpadára május 23-án és 24-én, a booty Looting című produkcióval.

A Trafó Kortárs Művészetek Háza 2014. január 31-én indította a belga társulat köré rendeződő előadássorozatát. A sorozatban három olyan produkciót mutatnak be, melyek szorosan kötődnek az Ultima Vez társulathoz. A programok célja, hogy átfogó képet nyújtsanak egy meghatározó társulat és koreográfus alkotómunkájáról, s megmutassák a belga társulat által képviselt filozófiát. Emellett a három produkció megtekintésével az Ultima Vezben bekövetkezett változások is megfoghatóak: az első darab 1987-ben készült, a második 2012-ben, a harmadik előadáson pedig jelenleg dolgozik a belga társulat magyar tagja, a táncos-koreográfus Mészáros Máté.

 

 Booty-Looting

 

A januári előadáson Wim Vandekeybus világhírű flamand koreográfus és filmrendező Amire a test nem emlékszik című emblematikus produkcióját tekinthette meg a közönség. A magyarországi bemutató kivételes szakmai- és közönségsikernek örvendett.

 

Május 23-án és 24-én érkezik el a sorozat második állomása, amikor is a bootyLooting című produkciót láthatják a nézők. A különleges előadás fő témája az emlékezés, és az emlékezet rekonstruálhatóságának kérdése. A fizikai tánchoz kötött koreográfus, Wim Vandekeybus ezúttal a teatralitás felé mozdul el, s több színházi elemet és szöveget is használ. A darabban szerepel az egyik legismertebb belga rockfotós, Danny Willems, aki Arno fotósaként vált híressé és Jerry Killick is, a legendás Forced Entertainment brit színházi társulat alapító tagja.

 

booty

 

Az előadásban négy táncos, két színész, egy zenész és egy fotós lép színpadra, így a zene, a mozgás, a beszéd és a fényképezés azonos jelentőséggel bír. Az előadásban Vandekeybus a fotográfián keresztül beszél az emlékezésről: "Az emlékeink sokszor fotókon alapulnak, ugyanakkor le is rombolhatják azokat. Proust úgy tartotta, hogy a vizuális memória kitörli az emlékeket. Érzékeink közül az ízlelés és a tapintás építi fel a legérzékenyebb kapcsolatot, mégis a vizualitás a domináns. Ezért képes bárki arra, hogy olyasmit idézzen fel emlékként, amit sohasem élt át, de látott róla képet."

 

Az előadás alkotófolyamatában mozgás asszisztensként vett részt Mészáros Máté, akinek saját koreográfiáját mutatja be a Trafó 2014 októberében. A társulatra fókuszáló sorozat felmutatja így Wim Vandekeybus és az Ultima Vez társulat kiindulópontját, jelenlegi helyzetét, és felmutatja az általuk képviselt elvek továbbgondolási lehetőségeit. A május 23-án és 24-én látható bootyLooting napjaink Ultima Vezére enged rálátást.

 

 

 

BESZÉLGETÉS / KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ

 

Május 23-án, pénteken az előadás után Wim Vandekeybus-szal, az előadás koreográfusával és Mészáros Mátéval, a produkció mozgás asszisztensével beszélget Artner Szilvia Sisso újságíró, kritikus és Szabó György, a Trafó managerigazgatója. Szó lesz az Ultima Vez múltjáról, arról az útról, ami a What the body does not remember előadástól egész a booty Looting-ig elvezetett, illetve az oktatásról, a jövőről és Mészáros Máté készülő produkciójáról. Angol nyelven, magyar tolmácsolással.