Két szakmai elismeréssel is díjazták a Szegedi Szabadtérit

Két elismerést is kapott a napokban a Szegedi Szabadtéri Játékok: a Magyar Marketing Szövetség a városmarketingért tett erőfeszítésekért jutalmazta, míg az Európai Fesztiválszövetség beválasztotta a legjobb európai fesztiválok sorába. Herczeg Tamás igazgató szerint a Szabadtéri sikere Szeged sikere is.

A Szegedi Szabadtéri Játékoknak már alapításától fogva sem csupán a szórakoztató népszínházi előadások létrehozása és a kultúrmisszió teljesítése a kiemelt célja. A fesztivál 1931. óta fontos szerepet játszik a város turisztikai életében és a városmarketing erősítésében. Ezt most két szervezet is figyelemre méltónak találta.

 

szegedi szabadteri

 

Egyrészt a Magyar Marketing Szövetség városmarketing díjának gyémánt fokozatát nyerte el a Szabadtéri. Ezt elsőként kapta meg Szegeden a fesztivál. Az Országos Városmarketing Díj célja, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre.

 

Az Európai Fesztivál Szövetség pedig a kiemelkedő európai fesztiválok sorában választotta be a Dóm téri Játékokat. Az EFFE a minősítéssel elismeri a fesztiválszervezők mindennapos, helyben, az adott közösséggel végzett munkáját, a művészeti szcénáért kifejtett kiemelkedő erőfeszítését. A 2015-2016-os EFFE-minősítetteket fesztiválkalauz mutatja majd be, melynek segítségével a fesztiválok átléphetik határaikat, ez pedig az Európán kívüli közönség számára is tájékozódási pontként szolgálhat az európai fesztiválkínálatot illetően.

 

Harangozó Gyula, a Szabadtéri művészeti igazgatója kiemelte: Gérard Depardieu tavalyi és Katarina Witt idei vendégszereplése, Az álarcosbál amerikai karmesterének meghívása is azt mutatja, hogy a Játékok hosszú távon szeretne bekapcsolódni a nemzetközi művészeti életbe.

 

Herczeg Tamás fontosnak tartja hangsúlyozni: a Szabadtéri sikere Szeged sikere. A fesztivál továbbra is kiemelten fontosnak tartja, hogy szerepet vállaljon a fentiekben. Az előadások jegyértékesítését serkentő országos kommunikációs kampány a tavalyi évben jelentősen növelte a Szabadtéri médiaértékét, ezáltal a város hírnevét. Mindezt mutatja az a kedvező tendencia is, miszerint az elmúlt években megfordult a szegedi és a Szegedre vidékről érkező nézők aránya a Dóm téri előadásokon: ma már a közönség 61 százaléka más városokból érkezik a Szegedi Szabadtérire.

 

 

Forrás: Szegedi Szabadtéri