Tréninggel készültek A bábjátékosra Sopronban

Bábanimáció és a mutatványos színház címmel tíz napos felkészítő tréninget tartott Katona Imre rendező a Soproni Petőfi Színházban A bábjátékos című rockopera jövő évadi bemutatója előtt.

Katona Imre, a soproni színház vezető dramaturgja elmondta: nem egy különleges rockoperáról van szó, hanem egy igazi táncjátékról is, amely egyszerre ad énekesi, színészi és táncos feladatokat a szereplőknek. Így a Sopron Balett és a társulat összes tagja színpadra lép a produkcióban, amely színház lesz a színházban, fülbemászó zenével, népszerű énekesek közreműködésével, társadalmi tükröt tartó gondolatvilággal.

 

A nagyszabású előadást a zeneszerző, Várkonyi Mátyás vezényli. Ő most hangszereli újra a művét, kimondottan a soproni premierre. A rockopera 1985-ös ősbemutatója óta most láthatja újból színpadon a közönség ezt a darabot.

 

babjatekos


A jövő évadi bemutatóra való felkészülést segíti az a tréning, amelyet Katona Imre tartott az elmúlt napokban a stábnak. Ahogy megfogalmazta: speciális kihívás lesz a társulatnak ez a közös munka. Az előadásban bábfigurákat keltenek életre, majd később emberként kell viselkedniük, megőrizve a figurák belső tulajdonságait, mozgásvilágát. Ezért most egy olyan módszerrel készülnek, amit Charles Marowitz amerikai színházi szakember is alkalmazott, kutatott és fejlesztett. Ennek lényege, miként tudja a színész felépíteni önmagát a szerepben, és miként képes annak testét megjeleníteni a mozdulatrendszerek, a gesztusvilág segítségével. Pontos belső építkezést és összetett szerepformálást igényel A bábjátékos a szereplőktől.


A rendező ezért is tartotta fontosnak, hogy már az olvasópróbák megkezdése előtt ilyen formában is készüljenek az előadásra. Nem újdonság ez a soproni színházban, hiszen a teátrumra eddig is jellemző műhelymunka keretében az elmúlt évadok egyes előadásai előtt is tartottak produkciókhoz kapcsolódó work-shopokat, elemző foglalkozásokat.


A színészek szerint hasznosak ez ilyen tréningek, hiszen így jobban és mélyebben meg tudják ismerni az adott darabot, szerepeiket, a rendező elképzeléseit a műről, a játékstílusról, az előadásról. Így több idejük van felkészülni, a próbafolyamat megkezdésekor pedig már olyan ismeretek birtokában vannak, amely segítik őket abban, hogy teljességében is lássák a készülő előadást, a szerepeiket, helyüket a produkcióban.

 

Forrás, fotó: Soproni Petőfi Színház