Feicht Zoltán nyerte a Monotánc Fesztivál közönségdíját

Hetedik alkalommal rendezte meg a Közép-Európa Táncszínház a Nemzetközi Monotánc Fesztivált a Bethlen Téri Színházban. Négy este alatt összesen tizenhárom szólótánc produkciót láthatott a közönség az elmúlt évek kínálatából válogatva. A nézők szavazatai alapján a fesztivál egyetlen díját, a Monodíjat Feicht Zoltán Pari című előadása kapta.

 

A fesztiválra a hazai alkotó-előadók - Feicht Zoltán, Gergye Krisztián, Góbi Rita, Halász Gábor, Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Hód Adrienn, Ivanov Gábor, Juhász Kata, Kovács Péter, Kun Attila, Nagy Csilla, Réti Anna, Újvári Milán – mellett ezúttal is meghívtak egy-egy külföldi művészt; a szlovák Tomas Danielis, a bolgár származású Miroljuba Petrova és a dél-koreai Lili Jungin Lee táncelőadása volt látható.

 

Az idei fesztivál programját a G.I.T.T . – Gangaray Improvizációs Tánctalálkozó színesítette a Bethlen kávézójában. A fesztivál első napján Dusa Gábor, Kenyeres Csilla és Lékó Tamás Test/Képek című közös fotókiállítása nyílt a Bethlen Galériában.

 

Feicht Zoltan Pari fotoDusaGabor

Fotó: Dusa Gábor


A fesztivál hagyományosan egyetlen díjat - a Monodíjat - oszt ki az arra legilletékesebb zsűri, a közönség szavazatai által. A nézők minden nap tehettek ajánlást tetszőleges számú előadásra. Az ő döntésük alapján idén Feicht Zoltán Pari című előadása kapta a Monodíjat.

 

Feicht Zoltán pályafutását klasszikus balettművészként kezdte, de az évek múltával a kortárs táncban találta meg az aktualitásnak és a szabad kifejezésnek számára kedvező utat. A közönség a Frenák Pál Társulat több előadásában is láthatta. Eddig csak elvétve dolgozott koreográfusként, akkor is többnyire a cirkusz világában, vagy más művészekkel kooperálva. A közönség legközelebb ősszel láthatja ismét a Bethlen Téri Színházban, amikor egész estés darabbal tér vissza a fesztivál helyszínére.


"A környezete ellen küzdő embert egy cellába zárják. Viaskodó természete apránként őrli lelkét, de ráébred, innen csak egy út vezet ki: a teljes megbékéléshez szembe kell néznie önmagával. A PARI mint cím is erre utal, az oppozíció szanszkrit megfelelője. A saját döntésén múlik, megállítja-e az őt körülvevő forgatagot, vagy belezuhan a teljes kétségbeesésbe. Az előadásban egy ember útja követhető végig a fogságtól a megszabadulásig" - olvasható a pari ajánlójában.

 

Közép-Euópa Táncszínház