Egy artista, aki a zuhanásba kapaszkodik - Újcirkuszi darab a Trafóban

Fragan Gehlker biztosító kötél nélkül mászik fel és esik le a Trafóban kifeszített köteleken, mindent elkövetve azért, hogy életben maradjon.

 

LeVide8 FratelliniAlanGuichaoua

 

Az előadást minden játszóhelyén újra kitalálják, átrendezik a helyszínre igazítva. Szükség is van erre, mert ez a produkció nagy belmagasságú elhagyatott terekbe készült, a Trafó csak azért láthatja vendégül, mert képes levetni magáról 18 éves köntösét, és visszaváltozik ipari térré. Csak a közönség, és az ő feszült figyelmük marad meg a kultúrtérből.

 

 

Az előadást minden játszóhelyén újra kitalálják, átrendezik a helyszínre igazítva. Szükség is van erre, mert ez a produkció nagy belmagasságú elhagyatott terekbe készült, a Trafó csak azért láthatja vendégül, mert képes levetni magáról 18 éves köntösét, és visszaváltozik ipari térré. Csak a közönség, és az ő feszült figyelmük marad meg a kultúrtérből.

 

Az Üresbe bele van kalkulálva a veszély, és az, hogy az ember akár össze is törheti magát. De amikor az artistát húzza a mélység, akkor örömmel zuhan, mert tudja, hogy újra és újra felküzdi majd magát a magasba, ahol ismét átélheti azt a szédítő és örömteli érzést, hogy életben maradt. Az előadás arra a felszabadító érzésre emlékezteti közönségét, hogy érdemes küzdeni, mert sziszifuszi munkával bármit elérhetünk. A zuhanás meg nem is olyan nagy baj, mert utána újra lehet élvezni, ahogy meghódíthatjuk a csúcsot.

 

fragan4

 

Az egyszerű eszközökkel dolgozó előadás filozófiai alapvetéseken nyugszik, kiindulópontja Camus tanulmánya, a Sziszüphosz mítosza. Ahogy Camus, úgy Fragan Gehlker is boldog embernek látja Sziszüphoszt, „…akinek szívét betölti a csúcsokért vívott küzdelem…”(Camus).  

 

levide HDPerrineCado

 

Az Üres első lépései 2009-ben születtek meg, amikor Gehlker szélsőséges elhivatottsággal gyakorolta az egyik legegyszerűbb cirkuszi mutatványt, a kötélen való fel- és lemászást. Ennek az abszurditását akarta megmutatni a projekt, és azt, hogy a küzdelem tényleg lehet olyan felszabadító, mint amilyennek Camus Sziszüphoszában látjuk. Az előadáshoz 2011-ben csatlakozott a technikus-zeneszerző Alexis Auffray, aki egy görkorcsolyás-hegedűs szereplőként mozgatja a háttérben a szálakat.

 

LeVide1 LeJeteeJeanCharmillot

 

Fragan Gehlkert itthon Schilling Árpád munkáin keresztül ismerheti a közönség. Schilling rendezte a francia CNAC cirkusziskolában Gehlkerék vizsgaelőadását, amit URBANRABBITs (Városi nyulak) címmel be is mutattak a Nagycirkuszban 2010-ben. Ezek után egy sor Krétakör előadásban szerepelt, a Trafóban például A Párt romantikus jelenetében lógott kötélen. A magyar rendezővel való találkozás fontos esemény volt az életében, amolyan mester-tanítványa viszony. Közös munkáik kapcsán ismerte meg az Üresbeni alkotótársát, Auffray-t is.

 

 

ÜRES

Fragan Gehlker, Alexis Auffray, Maroussia Diaz Verbèke: Üres

2016. május 26-27-28. 20.30 óra
Trafó Kortárs Művészetek Háza

 

Írta: Fragan Gehlker – kötél akrobatika; Alexis Auffray – zene és színpadtechnika, Maroussia Diaz Verbèke – dramaturgia

Eredeti ötlet: Fragan Gehlker

Fényterv: Clément Bonnin, asszisztense: Perrine Cado

Jelmezterv: Léa Gadbois-Lamer

Technikai vezetés: Adrien Maheux

Turné menedzsment: Anna Tauber

Adminisztráció: Roselyne Burger

Köszönet: Aourell Krausse, Bruno Dizien, Schilling Árpád, Lawrence Williams, Xavier Marco

 

A produkció honlapja

http://levide-insitu.blogspot.hu/