Pálmai Anna: „Olyan hangok jöttek ki belőlem, hogy magam is meglepődtem”

A Katona József Színház tagja szinte végigénekelte az elmúlt évadot: A bajnok után a Cosí fan tutte-ban láthattuk. A színésznőt a nullahategy.hu kérdezte.

Mindig szerettem énekelni, de a képességeimhez semmiféle tudás vagy énektechnika nem párosult. Erről szólt az elmúlt egy év, hogy legyen valamifajta biztonságom abban, amit eddig ösztönösen csináltam. Az éneklés kiszolgáltatott állapot, ha nem vagy énekes. Úgy tenni, mintha tudnám, miközben nem tudom: állandó lebukásveszély, és persze rendre le is bukok” – mondta Pálmai Anna

cosi fan tutte

Fotó: Brozsek Niki, Katona József Színház

Pálmai Anna elárulta, fél a zenés szerepeitől, ha meg nem fél, rázza a hideg az örömtől. „Nincs a kettő között semmilyen átmenet. Nyilván nem csinálnám, ha nem lenne benne sikerélményem. Az első zenés előadásaim a Katonában a Csokoládékatona, majd a Virágos Magyarország voltak. Ekkor kezdtem el az énektanulást Berecz Bea tanárnővel. Sokat dolgozott velem,hálás vagyok neki” – tette hozzá.

A színésznő azt is elmesélte, hogyan került a Cosí fan tuttéba. „Dinyés Dani a maga elragadó humorával behívott egy próbaéneklésre, ahol skáláztatott meg dumáltunk. Meglepődtem magamon, hogy egyáltalán nem görcsölök az ügytől, felszabadult vagyok és könnyed. Ez abszolút Dani személyiségének köszönhetően lett ennyire kellemes találkozás. Kolonits Klárával és vele egyből biztonságban éreztem magam, így ezen a 'hangfelmérésen' olyan hangok jöttek ki belőlem, hogy magam is meglepődtem.” 

Arról, miben különbözik az énekes szerep a prózaira való felkészüléstől, a színésznő így mesélt: „Az éneklés sport. A reggeli próba előtt be kell énekelni, ha ez elmarad, szenvedsz egész délelőtt a hangokkal. Vigyáznod kell magadra, meg a hangodra, szóval nem fázhatsz meg, nem ihatsz jegeset, vissza kell venni a cigit, sokat kell aludni. Keserves tapasztalás, már tudom hogy ennek ez a menete; ahogy egy táncos is vigyáz a testére. Prózai szerepnél hajlamosabb vagyok a lustaságra, pár perccel próbakezdés előtt, kialvatlanul beesni a színházba, nem tanulni szöveget, nem gyakorolni. Ez az 'ahogy esik úgy puffan' üzemmód majdnem minden esetben, de az éneklésnél különösen megbosszulja magát”

A teljes interjú itt olvasható.