Csárdáskirálynő Broadway módra

A Kálmán Imre Teátrum a Csárdáskirálynő itthon eddig soha nem játszott amerikai változatával, a Riviera girl című operettel nyitja meg kapuit.

Mint arról korábban hírt adtunk, április 20-án új színházat avatnak az egykori Moulin Rouge helyén. A Riviera girl című darabot a mai kor számára is érvényes és átélhető módon alakította át és magyarította vissza Kerényi Miklós Gábor rendező és csapata.

kal.jpg                 Kálmán Imre Teátrum (forrás: Budapesti Operettszínház)

A Riviera girl amerikai premierjét New York-ban tartották, amire az eredeti Kálmán muzsika köré egy teljesen új, az amerikai közönség elvárásainak megfelelő történetet készített Guy Bolton és a hazánkban is jól ismert népszerű angol szatirikus szerző, P.G. Wodehouse. A történet a francia Riviérán játszódik egy Monte Carlo-i kaszinóban, ahol központi szerep jut a rulettnek, és persze – operettről lévén szó –, a szerelemnek.

A Csárdáskirálynőben felcsendülő Kálmán dallamok a Riviera girl-ben is felhangzanak, a szövegek, a köré épülő jelenetek és a szereplők azonban változtak. A cselekmény fősodrában itt is egy énekesnő házassága körüli bonyodalmak állnak, de a főhősök mellett feltűnik egy amerikai fiatalember és felesége, egy német gróf, egy magyar báró és lánya, valamint egy titokzatos kaszinóvendég is.

KERO célja, hogy korszerű zenés színházat lássanak a nézők és olyan friss előadás szülessen, ami jóval túlmutat egy átlag operett előadáson. Ennek érdekében egy teljesen új, a mai fülnek való szövegkönyv készült, melyet Lőrinczy Attilával közösen jegyeznek, a dalszövegek frissességére és újszerűségére garancia Závada Péter népszerű fiatal költő és zenész személye.

kerenyi.jpg                 Kerényi Miklós Gábor rendező (forrás: Budapesti Operettszínház)

Nem nagyoperettet kell játszani, véli a rendező, hanem zenés színházat, magas színvonalon éneklő művészekkel, akik színészileg is igazán erősek. „Nagyon szerencsés dolog, hogy a szereposztás már azelőtt megvolt, hogy a végleges szöveg elkészült volna, így lehetőségünk volt arra, hogy a szerepeket ráírjuk az egyes színészekre.” 

A 180 néző befogadására alkalmas Kálmán Imre Teátrum színpadát az átépítés során igyekeztek a lehetőségekhez mérten maximálisan felfejleszteni, a 6x8-as színpadon van két nagy süllyedő, egy forgószínpad, egy díszletfal süllyedő-emelő, videó fal valamint komoly világítás- és hangrendszer. Ezek mindegyikét használják is a mostani bemutatón.

 „Rettenetesen sok helyen rendeztem életemben. Avantgárd rendezőként pincékben, padláson, öltözőkben, tornatermekben, aztán különböző kisebb és nagyobb színpadokon, óriási szabadtereken, mégis egészen különleges érzés és nagyon nagy élmény, hogy a Budapesti Operettszínház Kálmán Imre Teátrumát én nyithatom meg. A Riviera girl és a Csárdáskirálynő borzasztóan összecseng a mi össze-vissza életünkkel. Bízunk benne, hogy hasonló sikerszériát futhat be, mint nagy elődje” – fogalmaz a rendező.

A héttagú zenekarra átalakított, modern hangszerelés Bolba Tamás munkája, a piciny színpad adottságait kihasználó koreográfia az Operettszínházban első alkalommal dolgozó Horváth Csaba érdeme, a jelmezek Füzér Anni munkái, a Monte Carlo-i kaszinó világát a fiatal, most debütáló díszlettervező Rákay Tamás tervezte. 

Az előadás főbb szerepeiben Lévai Enikőt, Szendy Szilvit, Kardffy Aishát, Barkóczi Sándort, György-Rózsa Sándort, Kerényi Miklós Mátét, Németh Attilát, Szabó P. Szilvesztert és Vasvári Csabát láthatja a közönség.

(Forrás: Fidelio)