Kik tudják legjobban „eladni” a színházat?

A Magyar Teátrumi Társaság díjakkal jutalmazta a színházak marketing aktivitását és ötleteit. A legjobb weboldal, plakát és FB oldal mellett a legjobb színházi széket is elismerték. 

Színházat vegyenek! címmel harmadik alkalommal rendezte meg a Magyar Teátrumi Társaság a színházmarketing szakma konferenciáját a Pécsi Országos Színházi Fesztivál (POSZT) nyitónapján, melyen a Színházat vegyenek! díjak is gazdára találtak.

bekes.JPGA Békéscsabai Jókai Színház nézőtere (forrás: Jókai Színház honlapja)

A konferencia célja, sikeres marketing-modellek megismertetésével elősegíteni a színházi marketing munka fejlesztését.

A Magyar Teátrumi Társaság Színházat vegyenek! néven színházmarketing díjat alapított, melyre hat kategóriában lehetett nevezni.

A két hetes jelölési időszak alatt 121 pályázat érkezett, 43 színháztól. A legtöbb pályázat az évad legjobb plakátja kategóriában érkezett. A versenyen indult színházak maguk szavaztak a pályaművekre úgy, hogy a saját nevezésekre nem lehetett szavazni.

A díjazottak 

Az évad legjobb színházi weboldala: Maladype Színház (Budapest)

Az évad legjobb színházi közösségi oldala: Vígszínház (Budapest)

Az évad legjobb színházi nyomtatott kiadványa: Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata

Az évad legjobb színházi plakátja: Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata

Az évad legjobb színházi büféje: Békéscsabai Jókai Színház

Az évad legjobb színházi széke: Békéscsabai Jókai Színház 

marosvasarhely_plakat.jpg    (A győztes marosvásárhelyi plakát - forrás: Facebook)

Minden kategória-győztes nyereménye egy-egy 150 000 forint értékű Facebook kampány, melyet a színház az általa meghatározott időszakú és témájú kampányra költhet el. 

A nyertesek továbbá közösen részt vesznek egy kétnapos színházi marketing képzésen. A képzés célja, hogy a nyertes színházak saját intézményükre szabottan kapjanak a mindennapi gyakorlatukba beépíthető hasznos, gyakorlati tudást.

„Lényeges, hogy a színházak hogyan tekintenek saját magukra, mennyire veszik komolyan és mennyire tervezik a kommunikációjukat. A kreativitás, a marketingeszközök tudatos használata éppolyan fontos a színházi világban, mint bárhol máshol” – mondta el Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára. 

(Forrás: Magyar Teátrumi Társaság)