Jéger Zsombor: „Az tud csak jó színész lenni, aki őszinte ember”

Az Örkény Színház fiatalja a Jupiter holdja című filmje kapcsán a forgatásról és a színészetről mesélt a wmn.hu-nak.

Jéger Zsombor tavaly végzett a Színműn, ezt követően szerződött az Örkény Színházhoz. Első nagyjátékfilmjével, a Mundruczó Kornél által rendezett Jupiter holdjával, amelyben egy szír menekültet alakít, azonnal Cannes-ban találta magát. Pedig egy héttel a forgatás megkezdése előtt, vagyis szinte beugróként kapta meg a film főszerepét, mivel a rendező eredeti elképzelése szerint egy németországi csecsen menekült alakította volna a főhőst.

jeger_2_talaber_tamas.jpgJéger Zsombor (fotó: Talabér Tamás)

A forgatás felénél volt egy komoly mélypontom, amikor elfáradtam. Nem voltam felkészülve rá, hogy ilyen hosszú ideig tart, és ilyen megterhelő lesz” – meséli a forgatásról a fiatal színész. Azt is elmondja az interjúban, hogy nem olyan alkat, aki teper a jó lehetőségekért: „Azt fogadom el, amit magától dob az élet”.

Mivel a film egy alternatív szuperhősös mozi, egyes jelenetei komoly fizikai megterhelést jelentettek és kaszkadőrmutatványokat követeltek meg tőle. „Soha nem sportoltam versenyszerűen, de nem okozott nehézséget sem a magasság, sem a mélység, sem a pörgés. És ebben a filmben a repülés sem. Elképesztő csapat állt mögöttem, és nagy volt a pörgés. Jöttek értem, és már fent is voltam a magasban, csinálni kellett. Álltunk, és ugrottunk” – fogalmazott Zsombor ezzel kapcsolatban.

jupiter_3.jpgJupiter holdja - Jéger Zsombor (forrás: Intercom / Port.hu)

Amíg fogatták a jelenetek, gyakran 30 méter magasságban, a játékkal volt elfoglalva, a félsz mindig a jelenet után fogta el: „Csak amikor meghallottam, hogy azt mondják: „Ennyi!”, akkor villant be, hogy „te jó ég, vékony köteleken lógok a házak felett!”. Látod, ahogy az emberek szaladnak lent a sátorba, hogy visszanézzék a felvételt, te meg ott lógsz fenn, egyedül. Na, olyankor mindig feltört belőlem, hogy induljunk lefelé, de azonnal – azok elég nehéz pillanatok voltak”.

Azonban nem a nehéz jelenetek jelentették számára a legnagyobb megterhelést, inkább „az a tudat, hogy mindig a topon kell lennie, és nem tudhatja, milyen hosszú távra kell beosztani az erejét” – mondja el, hozzátéve „Ez a folyamatos jelenlét jobban megviselt, mint a fizikai kihívások. Nem tudtam lazítani”.

A filmbeli partneréről, Merab Ninidzéről, illetve vele kapcsolatban az önazonosságról is mesél: „Ő egy nagyon kemény, de rendkívül érzékeny ember, akit egyszerűen jó volt megölelni. Nagyon jó ember. És mivel jó ember, jó színész is”. Zsombor vallja, hogy „az tud csak jó színész lenni, aki őszinte ember, mert annál érzem azt, hogy játék közben sem mímel, nem kamuzik. Attól lesz az embernek egy egészséges kisugárzása, ha önazonos tud lenni”.

jupiter_2.jpgMerab Ninidze és Jéger Zsombor a filmben (forrás: Intercom / Port.hu)

Cannes sajátos élmény volt számára. Előtte még tartott attól, mennyire tud természetes lenni szmokingban mosolyogva, végül Örkény színházbeli kollégája, Nagy Zsolt tanácsát követte, ami szerint: „menjek oda emelt fővel, kihúzott gerinccel, hiszen megcsináltam ezt a filmet, nehogy már elnézést kérjek érte. Ez volt bennem végig, gyakorlatilag ezt vittem véghez”.

Kicsit talán megnyugodtam, és felszabadultam tőle. Fontos volt, hogy lássam a végeredményt, a munkánk gyümölcsét, amitől kicsit megkönnyebbültem” – meséli a filmes munkája hatásáról, hozzátéve – „De nincs vége semminek. Ez rendben van, megvolt, és most jöhet a többi. A jövő évadban vár rám egy csomó előadás és külföldi vendégjáték”.   

Az eredeti interjúból az is megtudható, mit gondol Jéger Zsombor a sérült és ezáltal érzékeny idegállapotból építkező színjátszásról, illetve hogy voltak-e neki is hasonló alakításai.

A teljes interjú itt olvasható.