Kreatív Ifjúsági Munka Szimpózium Richard Holmes-szal az Átriumban

Az eseményen olyan szervezetek képviselői adnak elő, akik eredményes projekteket valósítottak meg a művészetpedagógia és az ifjúsági munka ötvözésével. 

A Nyitott Kör Egyesület szervezésében létrejövő Kreatív Ifjúsági Munka Szimpóziumot megelőző három napban első alkalommal tart nyilvános tréninget Magyarországon Richard Holmes angol színházi nevelési szakértő a Jurányi Ház TÁP termében. A nemzetközileg elismert Big Brum színházi nevelési társulat jelenlegi művészeti vezetőjét és rendezőjét a Nyitott Kör Egyesület hívta meg. 

richard_holmes.jpgRichard Holmes (forrás: Nyitott Kör Egyesület)

A mellette meghívott előadók között ott van az Artemisszió, az Élményakadémia, az Egyesek vagy éppen a Szubjektív Értékek Alapítvány képviselője. A Szimpózium programjában lesz szó drámáról, színházról, slam poetry-ről, önkéntes táborokról, kültéri expedíciókról, zenéről, képzőművészetről és filmről egyaránt. 

A Big Brum színházi nevelési társulat nézete szerint „a Művészet a megismerés egy módja”, nem pedig valamiféle tudás vagy megértés átadásának eszköze. A fiatalokkal való több mint húsz éve tartó munkájában a társulat az életük értelmének megteremtéséhez a Történetek és a Dráma erejét használja. A Dráma szerintük társadalmi képzelet, amely az érzés és a gondolat szintézisét alkotva jövőbeli cselekvésre sarkall. 

„Azt gondolom, hogy a Történet az egyetlen módja az emberiség megértésének. Mi magunk a történeteink vagyunk. A történetek nélkül nincs közösség, közösség nélkül pedig nincs emberség és emberiség” – mondta el Richard Holmes. – „Akik nem dolgoznak fiatalokkal, hajlamosak azt gondolni, hogy a Big Brum drámái talán túl sok mindent kívánnak a fiatal közönségtől. Pedig nem. Olyan területeket és nézőpontokat fedünk fel, amelyek a valóság alapvető részei, csak épp ritkán esik róluk szó.”  

nyitott_kor.png

A tízéves Nyitott Kör Egyesület célja megteremteni a párbeszéd lehetőségét az egyes szervezetek és területek közt, hogy ezek a szervezetek ne csak megismerjék egymás jó gyakorlatait, hanem egy fórumot generálva beszélgethessenek a bevonás eszközeiről, a fiatal generáció igényeiről és lehetőségeiről, valamint a nevelés és a nem-formális tanulás szerepéről. 

„A nem-formális tanulási helyzetek egyszerre ruháznak fel új képességekkel, bővítik az ismereteinket és hatnak a nyitottságunkra és érzékenységünkre. A művészetek segítenek abban, hogy a konkrétról az absztraktra következtessünk, összetettebben lássuk a világot” – monda el Jozifek Zsófia, a Nyitott Kör Egyesület projekt koordinátora. – „Azok a fiatalok, akik ilyesmiben részt vesznek, sokkal kreatívabb válaszokat adnak az élet kérdéseire, mint mások. Fontos, hogy nem művészeket nevelünk, hanem a művészetekre jellemző alkotó hozzáállást támogatjuk, ami minden tevékenységben hasznos.” 

A március 25-én az Átrium előterében zajló esemény minden érdeklődő számára nyitott, a szervezők első sorban pedagógusok, ifjúságsegítők, művésztanárok és kutatók bekapcsolódására számítanak. A szimpóziumon való részvétel ingyenes és belépést biztosít a Nyitott Kör Egyesület Közöd? 2.0 című március 25-ei előadására. Az esemény magyar nyelven zajlik, az angol nyelvű előadók mellé fordítókat biztosítanak a szervezők.

(Forrás: nyitott Kör Egyesület)