Bodor Johanna koreografál az operett „legek” fesztiválján

A koreográfus két segítőjével a Marica grófnő mozgásvilágát állítja össze a Fertő-tónál megrendezett fesztiválon.

A Mörbisch-i Seefestspiele gigaméretű, 3600 négyzetméteres színpadának közepéig a kulisszából 35 lépést kell megtenni. Ez volt az első, amit rögtön kiszámolt a helyszínen Bodor Johanna, miután felkérték. A Mörbisch-i Seefestspiele voltaképpen a „legek” kulturális attrakciója. A legtermészetesebb díszletek között zajlik az operett világának egyik legjelentősebb és leglátványosabb fesztiválja Európa egyik legnagyobb és legszebb szabadtéri színpadán.

bodor_johanna.JPGBodor Johanna (forrás: Pentaton)

Bodor Johanna hétvégenként Mörbischbe utazik, keddtől péntekig pedig Budapesten próbálja az, István a királyt az Operettszínházban, aztán június 30-ától haza sem jön Ausztriából egészen július 12-éig: akkor lesz a premierje a Marica grófnőnek, Kálmán Imre operettjének a Mörbisch-i Seefestspiele monstre színpadán.

Bodor Johanna táncművész valamivel több mint huszonöt éve koreografál. Mégis meglepte, amikor végül őt kérte föl a Seefestspiele direktora. Eddig csak Seregi Lászlót hívták Mörbischbe a magyar koreográfusok közül.

Azért először ez kicsit megijesztett, aztán rájöttem, büszke is lehetnék erre, úgyhogy az vagyok. De nagyon fontos, hogy van két segítőtársam: Kováts Gergely Csanád és Hajdu Anita. A Mörbisch-i színpad túl monumentális ahhoz, hogy egyedül irányítsak 50 statisztát, 40 táncost és persze a szólisták mozgását” – meséli Bodor Johanna.

A Mörbisch-i Marica grófnő produkcióba Kálmán Imre lánya, Kálmán Yvonne ajánlotta be, aki látta a Budapesti Operettszínházban A chicagói hercegnőt, amelyhez szintén Bodor Johanna készített koreográfiát.

Küldenem kellett neki videófelvételeket a munkáimról. Azokat Kálmán Yvette megmutatta Karl Absenger rendezőnek, ő meg végül mellettem döntött. Pestre is eljött, megnézte a Dorian Grayt, és teljesen lenyűgözte. Nekem pedig az tetszett az ő rendezői elképzelésében: bár díszletében, jelmezében és táncokban is látványos előadást szeretne a Marica grófnőből, ugyanakkor nem akarja kihagyni belőle azt a színházi gondolkodást, azokat az emberi reakciókat, amelyektől egy előadásnak lelke lesz. Vagyis a hatást elsősorban bennünk képzi meg, nem a külsőségekkel” – említi Bodor Johanna

sfm_mariza.jpg

Nyilván minden társulatot meg kellett hódítani. De az összhang többnyire azon múlik, a rendező elképzeléseit mennyire érti meg mindenki, aki részt vesz az adott produkcióban. Ha annak mentén megyünk tovább, mindegy, melyik országban vagyunk épp, honnan jöttek a szereplők” – teszi hozzá Bodor Johanna, a Budapesti Operettszínház balettigazgatója, aki idén bekerült A kultúra 50 arca közé.

Nyaranta a Mörbisch-i Seefestspiele az operett centruma festői környezetben, a Fertő-tónál – Kismartontól 20 kilométerre, Bécstől is csak 60 kilométerre, Fertőrákostól pedig 35 perc sétahajóval.

(Forrás: Pentaton Művész- és Koncertügynökség)

Kapcsolódó cikkek

Bodor Johanna lett az Operettszínház tánctársulatának vezetője - Interjú