Berkes Gábor: „A színészet csak játék volt számomra”

A gyerekszínészként megismert, majd több népszerű zenekari formációban is sikeres zenész, zeneszerző most a Love Storyhoz írt zenéivel fog megríkatni minket.

Berkes Gábort gyermekszínészként ismerhettük meg, korosztálytól függően sokan emlékezhetnek rá többek között a Keménykalap és krumpliorr, az Utánam srácok vagy a Székács a köbön című filmekből, ifjúsági sorozatokból.  

berkes_gabor.jpgBerkes Gábor (forrás: Nyugat.hu)

A 80-as években az Első Emelet együttes hozta meg a sikert számára, majd a Rapülők és az Emberek együttes tagja volt. 2017. május közepén Patkó Béla Kikivel megalakították az Emelet elnevezésű zenekart. A két előadó elhatározta, hogy nem hagyják a régi Első Emelet dalokat elveszni és koncertezésbe kezdenek. A zenélés mellett produceri tevékenységet is folytatott. 2014 óta a napokban „nagykorúvá” vált Turay Ida Színház zenei vezetője. Legközelebb a nyolcadik kerületi teátrum Love Story című előadásában hallhatóak a dalai.

Tartod-e bárkivel is a kapcsolatot azok közül a az egykori gyerekszereplők közül, akikkel a 70-es években együtt szerepelt a filmekben, ifjúsági sorozatokban?

Sajnos csak Szergejről (Szergej Elisztratov – a szerk.) és a testvéremről (Berkes Zoltán – a szerk.) tudok napi szinten, a többiek szétszéledtek. Pár éve volt egy találkozó, oda azért sikerült néhány régi kollégát elhívni.

Úgy gondolom, nem sokan maradtak közülük a színészet, a film vagy a színház körül. Mi lehet ennek az oka?

Abban az időben nem tudatosan került oda senki, hanem az élet így sodort össze minket. Viszont többen is a pálya közelében maradtak: Martos Tamás, Berkes Zoltán, Szergej és jómagam is.

utanam_magyar_televizio.jpg            Berkes Gábor és Kovács Krisztián az Utánam, srácok!-ban (forrás: Magyar Televízió)

Sosem éreztél késztetést a színészi pálya iránt? 

Nem, ez csak egy játék volt számomra. A zene volt mindig is az első.

A színházi CV-dben szerepel egy gyermekmusical, Kutyánszki Kutya, a versíró kutya címmel.

Csukás Istvánt régebben ismertem már (például a Keménykalap és krumpliorr kapcsán), és amikor ezt a darabot megírta színpadra, tudta, hogy én éppen a csúcs fele közeledek az Első Emelettel, és valami friss fiatalos megoldást akart. Így jöttem a képbe.

Hogyan kerültél ilyen gyümölcsöző kapcsolatba a Turay Ida Színházzal? Mi a munkád ott zenei vezetőként?

Darvas Ilona alapító igazgató asszony keresett meg pár éve egy Első Emelettel kapcsolatos zenés darab ötlettel. Így született meg a Csakazért is szerelem! előadás. Azóta töretlen és sikeres az együttműködés. Ha kell, dalokat írok, hangszerelek, korrepetálok, mikor mit igényel a színdarab.

berkes_gabor.jpgA Love Storyhoz teljesen új zenéket írsz?

Kilenc teljesen új szám íródott a darabhoz.

Hogyan jöttek létre a dalok, hogyan dolgoztak együtt Topolcsányi Laura szövegíróval és a rendezővel, Bozsó Péterrel?

Laurával mar túl vagyunk lassan az 50 közös dalon, tehát igen jól értjük egymást. Nagyon szeretem a munkáját, teljesen másként ír, mint akikkel eddig korábban dolgoztam, ezért rendkívül inspiráló. Pétert is régen ismerem, kölcsönösen tiszteljük egymás munkásságát, és remekül működünk együtt.

                               (fotó forrása: Turay Ida Színház)

A próbafolyamat elejére már készen voltak a dalok vagy még mindig készülnek-alakulnak?

Általában az olvasópróbára mar készen vannak a dalok, de a próbák alatt mindig alakul valami, tempó, hossz, intro, hangnem, egyebek. Igazodnak a rendezéshez, koreográfiához.

Könnyebb vagy nehezebb olyan darabhoz, történethez írni dalt, amit nagyon jól ismerhetnek az emberek?

Teljesen mindegy, ez nem zavart sohasem.

Az email interjút Török Ákos készítette.

A Love Storyt december 1-én, este 7 órától mutatják be a Turay Ida Színházban. Ezt követően december 6-án látható a Ferencvárosi Művelődési Központban délelőtt fél 11-től, majd december 16-án (este 7 órától) és 20-án (délelőtt 11 órai kezdettel) ismét a Turay Ida Színházban.

Kapcsolódó cikkek

Mikó István lesz Schneider Mátyás a Hyppolitban
Nagykorú lett a Turay Ida Színház
Darvasi Ilona: „Egy fokkal igényesebbet adok a nézőnek, mint azt ő szeretné”