Mv.: - A házasságban kialakult pokol szemlélete és hátborzongató leírása amelyben az egymás gyötrése már valójában művészi tökélyre fejleszthető. Ez a Haláltánc amelyet August Trinberg írt és amelyet tragédiából komédiává fejlesztett. De azóta sem szól másról mint a polgári házasság tragédiájának komédiájáról. Egyik főszerepében Vallai Péter a jelmezeket és a díszletet pedig Dőry Virág tervezte. Jó reggelt kívánok! Milyen szerep Edgár szerepe?
Vallai Péter: - Jó szerep, látványos szerep. Sokáig van színpadon. Tulajdonképpen végig színpadon. Van egy óra 26 percig tart az előadás és az első perctől az utolsó percig. Akkor is a színpadon van amikor úgy mondva kimegy mert nem hagyja el a színpadot. A színpad amit a Virág tervezett egy ring, tehát a ring szélén tehát mint bíró, illetve menedzser. Állandó jelenlét mind a három szereplőnek természetesen. Aki Igló Éva és Rékasi Karcsi a másik.
Mv.: - Itt már láthatjuk tulajdonképpen a díszletet, illetve láthattuk a jelmezeket is. Ez volt az első olyan munkád amikor díszletet terveztél. Nagy feladat volt?
Dőry Virág: - Nem volt nagy feladat. Én ezt már nagyon régóta szerettem volna csinálni. De nem azért mert ezt is szerettem volna csinálni, hanem minden darabról van egyfajta elképzelésem. És úgy gondolom, hogy miután egy képet sem lehet, ketten meg három festő nem festhet egy képet, hogy egy színpadi megjelenítést vagy látványt is csak egy valaki láthat igazán együtt. Tehát amikor csak jelmezeket csináltam akkor alkalmazkodni kell ehhez-ahhoz mindenhez. És erről a darabról volt nekem egy nagyon határozott elgondolásom a házasságnak a különböző feszültségeit dolgozza fel hihetetlen veriábilisan. Mégpedig az efuserált házasságokat. Nagyon parádésan, pompás színekkel és változatokban. És ezért gondoltam azt hogy a díszletbe talán az kellene hogy a fém és a textílnek a különös feszültsége mert elvben ez nem passzol egymáshoz. És egy ilyen vulkán szerű alapszőnyeggel próbáltam ezt az egészet alátámasztani természetesen a színészek ezt nagyon jól eljátszák. Ez egy ilyen háttér dolog amit azt gondolom ezt valamilyen formában ezt elősegíti.
Mv.: - És mi ez a pokol, ez a bizonyos már annyira tragikus hogy inkább komikus házasság amit el kell játszani? Milyen fázisai, stációi vannak ennek?
Vallai Péter: - A házasság maga a pokol.
Mv.: - Én nem értenék ezzel annyira egyet.
Vallai Péter: - Meg kell nézni az előadást. Amelyik a Török Pál utcában van. Na most nem úgy pokol végül is, de minden jelenet végén, illetve a darab arról szól hogy miért gyűlölitek egymást azért mert házasok vagyunk. Máskülönben nem gyűlölnék egymást ha nem lennének házasok.
Dőry Virág: - Persze azért nem értesz ezzel egyet mert szerintem ő borzasztó fiatal és még ezeket a stádiumokat nem élte át.
Mv.: - Láttam egy-két olyan házasságot ami nem volt pokol és 30 éven át tart.
Dőry Virág: - Olyan is van. Igen.
Mv.: - És én azért ezekbe hiszek sokkal inkább mint abban mint amikor egymást kölcsönösen a végletekig kiszekírozzák a felek.
Vallai Péter: - De ez azért egy nagyon humoros pokol. Szóval még mielőtt elriadnának.
Mv.: - Milyen eszközökkel élnek a darabban a színészek, illetve milyen eszközöket láttat ahogy pokollá lehet tenni egymás életét.
Vallai Péter: - Miután ez egy ring amit a Virág is tervezett. Tulajdonképpen ezzel az alapszőnyegekkel, tehát egy ring. Egy torony. Ebben élik le az életüket 25 évet tulajdonképpen és menetek vannak. 12 menetből áll a dolog. Nekem az az érzésem hogy a Dürrenmatt ezt úgy írta Baselban mutatták be. Egy idő után úgy érezték már a színészek is, hogy ezt már valahogy fel kéne oldani és a Dürrenmatt akkor írhatta ezt 69-ben. Ebben minden benne van.
Mv.: - Melyik jelenetet volt a legnehezebb kidolgozni látvány szempontjából vagy melyik ruhát?
Dőry Virág: - Ez furcsa dolog, de miután megvolt nekem a kép, a színpadkép a ruhák tulajdonképpen adottak. Tehát az kiadta magát. Régi vágyam az hogy tulajdonképpen majdnem hogy mindegy hogy milyen ruhában játszanak egy darabot mert hogyha a kellő körítés megvan és a hangulat megvan amit a színpadkép ad akkor akár így ahogy most itt ülünk szinte bármilyen darabot el lehet játszani.
Mv.: - De azzal is óriási kontrasztokat lehet érzékelteni hogyha nagyon elüt a ruha a díszlettől.
Dőry Virág: - Az egy baj. Az egy műhiba. Tehát nem üthet el.
Mv.: - Annak nem lehet jelentéstartalma. Csak ez már egy dupla csavar amit a néző már nem tud bekódolni. Tehát erre nagyon kell vigyázni. Inkább arra törekednék ezután, hogy minél egyszerűbb ruhákban játszanak a színészek, mert én mint színésznő tudom hogy az nagyon jó egyszerű ruhában lenni és játszani.
Mv.: - Mikor látható a darab és hol?
Vallai Péter: - Április 2-a, április 5-e, április 25-e Török Pál utca Pickoló Színház.
Mv.: - Ezt a szerepet is jól megtanulta! Tehát mindenki aki kíváncsi rá április 2-án.
Vallai Péter: - Nagyon kicsi a nézőtér. A volt Pince Színház az idősebbek így emlékeznek rá.
Mv.: - Köszönöm hogy a vendégeim voltak!