2002-04-11 10:50 Info rádió
Info rádió - Hírek
Riporter Sulyok Máté
Mv.: - Ma este Jiri Menzel lesz a vendége a Bárka Színház egyetemi színpadának. A világhírű, Oscar-díjas cseh filmrendező a szervezők, Tausz Péter és Székely Szabolcs elmondása szerint gyorsan és könnyen mondott igent a fiatalok felkérésére. Tausz Péter szervezőt Sulyok Máté kérdezte.
Tausz Péter szervező: - A mostani nyitófesztivál Fiatal film alcímet viseli, hiszen Menzellel két fiatal filmes fog beszélgetni, Pálfi Gyuri és Hajdú Szabolcs, akinek a filmjeit előtte le is vetítjük. Az egész program az négy órától kezdődik, Macerás ügyek vetítésével és két rövidfilmmel, a Legkisebb film a legnagyobb magyarról és Menekül a papagáj című rövidfilmje és végül Pálfi Gyurinak a Hukle című filmje. Utána nyolctól lesz a nagy beszélgetés Menzellel. Tíz órakor Menzel magyarországi barátaival találkozik. Törőcsik Marival, Eszenyi Enikővel, Bán Jánossal, Gyarmati Líviával.
R.: - Párhuzamot próbáltam vonni, mint a cseh újhullám egyik kiemelkedő alakja, illetve a simóz tájból (fonetikus) kikerültek ifjú tehetségek, akik egyéni hangvétellel jelentkeztek.
Tausz Péter szervező: - Nem hiszem, hogy erőteljes párhuzamot kell hozni a mostani fiatal filmesek és Menzel indulása között, de most mindenki bizakodik a fiatal filmrendezők iránt. Egyedi hangot ütnek meg. Ahogy Menzel tette. Más a kor, más problémák vannak, de pontosan van valami kapocs közöttük, de annyira nem változatlan, hogy ne vennénk észre.
R.: - Már csak azért is kérdezem én ezt, mert ugye itt van egy hatalmas életművel rendelkező világhírű, Oscar-díjas rendező, akinek ugyanakkor pedig egy főiskolás filmjét, a Panelházakat mutatják be.
Tausz Péter szervező: - Igen. Menzel se tud erről, meglepetés lesz neki a beszélgetés alatt, hogy egyszercsak megjelenik egy vászon és levetítjük az egyik főiskolás filmjét, amit nem tudom hány éve látott.
R.: - A beszélgetés Jiri Menzellel címe Kilátás a kéményről.
Tausz Péter szervező: - Nem lövöm le a poént, csak félig. A díszlet, rendkívüli színházi vagy filmes díszlet próbál lenni. Ők se széken és egy asztal körül fognak ülni, hanem, hát egy kéményen, ami erőteljes jelkép úgy gondolom az egyik leghíresebb filmjéből.