Nyomorultul érzem magam a Friderikusz mûsor után. Magam is megdöbbentem, hogy elveszítettem önuralmamat és idegességemben a szereplésem nem volt méltó se magamhoz, se a Nemzeti Színházhoz, se annak tagjaihoz. Van magyarázatom, talán, elég soványka. Az adás elõtt telefonon beszéltem Friderikusszal, azt kérdeztem, hogy lesz-e egybefüggõ 3-4 percem, hogy világosan kifejthessem érveimet. Õ azt válaszolta, hogy "akár 10 is". Ehhez képest tapasztalnom kellett, hogy errõl szó sincs, az elõre felépített okfejtésemnek lõttek. És akkor bekövetkezett a katasztrófa: szinte sokkot kaptam a kétségbeeséstõl, nem tudtam uralkodni magamon. Sajnálom, így történt.
Az alábbiak tartalmazzák a elõre eltervezett mondandómat, amelynek kifejtésére nem kerülhetett sor. Hogy stílszerû legyek, Madáchot hívom segítségül. Ami itt zajlik, azt úgy kell megélnem, ahogy õ tanácsolja: "nézd legott komédiának".Elõször csokorba szedném az okokat, amelyek miatt úgy döntöttem, hogy a következõ szezonban már nem játsszuk Az ember tragédiáját.
Jordán Tamás
Amennyiben kíváncsi Jordán Tamás levelének folytatására,
olvassa el azt a Nemzeti Színházi Krónikában >>
- Amikor a Tragédia van műsoron, a kamara teremben semmit sem játszhatunk, mert a nagyszínpad ilyenkor a színház szinte teljes személyzetét foglalkoztatja
- A jövő szezonban 7 új darab áll be. A Tragédia díszlete, kellékei mellett megoldhatatlan raktározási gondjaink lennének
- A Tragédia 1000 helyről érkezett színészeit majdnem lehetetlen egyeztetni
- Marginális indoknak tartom én is, de azért nem lehet könnyedén legyinteni rá: napi több, mint 1 millió forint veszteséget termel
Ezek az okok együtt juttattak el a döntéshez.
Amennyiben kíváncsi Jordán Tamás levelének folytatására,
olvassa el azt a Nemzeti Színházi Krónikában >>
forrás: Nemzeti Színházi Krónika >>