Előadások októberben: 20. hétfő, 21. kedd, novemberben: 3. hétfő, 13. csütörtök, 18. kedd, 22. szombat, 24. hétfő Helyszín: Új Színház, Stúdió
August Strindberg:
CSAK BŰNÖK ÉS BŰNÖK...
Fordította: Kúnos László
Maurice: Almási Sándor
Jeanne: Solecki Janka
Marion: Kiss Sidney Olimpia/Kelemen Réka
Adolphe: Vass György
Henriette: Kecskés Karina
Emile, Detektív II.: Géczi Zoltán eh.
Madame Cathérine, Laura, Nő: Tordai Teri
Abbé: Keresztes Sándor
Rendőrbiztos, Pincér: Galkó Balázs
Temetőőr, Parkőr, Detektív I.,Kapitány
Sanzonénekes, Főpincér: Kisfalussy Bálint
Cselédlány, Bertha: Németh Orsolya
Díszlet-Jelmez: Füzér Anni
Koreográfus: Kadala Petra
Dramaturg: Hársing Hilda
Zene: Frankie Látó
Ügyelő: Rajkó Balázs
Súgó: Farkas Erzsébet
A rendező munkatársa: Gyulay Eszter
Rendező:
RUDOLF PÉTER
Hárman ülnek a kis, kopott kávéházi asztal mellett valahol a Montparnasse negyedben. Két férfi és egy meztelen nő. Strindberg egy színházjegyet tart a kezében, bizonytalanul nyújtja a nő felé. A nő mosolyog. A keskeny száj véres hasíték az arcon. Nagy, örvénylő szemei szinte hipnotizálják a férfit. Kékesfehér a bőre, mint egy vámpíré. A haja csápként tekeredik Strindberg hátára. A kép előterében a festő elkeseredett, fehér arca. Az émelyítően tiszta napfényben élesek a körvonalak. A képet Edvard Munch festette. A kép hirtelen megelevenedik. Színházban vagyunk. A nő gúnyosan felnevet.
A darabot Strindberg írta. A címe: Csak bűnök és bűnök.
Kevés August Strindberghez hasonló nagy író akad a világirodalomban, aki egy látszólag objektív műfajban, a drámában annyira leplezetlenül önéletrajzi lett volna, mint ő; aki életének és hozzátartozói életének minden eseményét, minden rezdülését ennyire kíméletlenül és őszintén tárta volna a világ elé. És micsoda gazdag élet volt ez: színtere fél Európa, ideje az olyannyira izgalmas századvég, "mellékszereplői" többek között Freud, Nietzsche, Zola, Wedekind, Munch, Gauguin, és eseményei: három házasság, hat gyerek, válások, őrülettel határos lelki állapotok, perek, politikai harcok, alkimista kísérletek, és, mindenek fölött, az alkotás szüntelen jelenléte.
A Csak bűnök és bűnök... hazájában a gyakran játszott Strindberg-darabok közé tartozik. Ősbemutatója a stockholmi Dramaten-ben volt 1900-ban. Későbbi felújításai közül háromban is Strindberg harmadik felesége, a norvég Harriet Bosse játszotta Henriette szerepét. A berlini Kleines Theaterben 1902-ben Max Reinhardt rendezte meg óriási sikerrel. Magyarországon - Strindberg egyik korábbi címváltozata, és az ezt követő német fordítások alapján - Mámor címmel vált ismertté Mikes Lajos fordításában, és ezzel a címmel mutatta be 1921-ben a Belvárosi Színház is."
(Kúnos László)
ÚJ SZÍNHÁZ
1061 Bp.Paulay Ede u. 35.
www.ujszinhaz.hu
ujszinhaz@ujszinhaz.hu
STÚDIÓSZÍNPAD
Előadások:
Októberben: 20. hétfő, 21. kedd
Novemberben: 3. hétfő, 13. csütörtök, 18. kedd, 22. szombat, 24. hétfő,