A Finita la Commedia Társulatot a színházi mozgástervezõ- koreográfus, O. Caruso (Juhász Anikó) és a kortárs tánchoz az electric-boogie, a hip-hop tánc, illetve harcmûvészeti irányzatok felõl érkezõ, összetéveszthetetlen stílusú táncos õstehetség, Fehér Ferenc neve fémjelzi. Az est nyitánya, a Medusa Piercing egy zaklatott, sötét világba kalauzolja a nézõt. Medusa megpillantásakor a halhatatlanok is elnémulnak - hasonló élményben van része a közönségnek, amikor a tetõtõl talpig feketére kent Fehér Ferenc árnyszerû mozdulatsorát nézve ki-kivillan a táncos világos, átható tekintete....
TRAFÓ 2004. december 15. 20 h
koreográfia: O. Caruso, Fehér Ferenc
előadja: Fehér Ferenc
A Finita la Commedia Társulatot a színházi mozgástervező-
koreográfus, O. Caruso (Juhász Anikó) és a kortárs tánchoz az electric-boogie, a hip-hop tánc, illetve harcművészeti irányzatok felől érkező, összetéveszthetetlen stílusú táncos őstehetség, Fehér Ferenc neve fémjelzi. Az est nyitánya, a Medusa Piercing egy zaklatott, sötét világba kalauzolja a nézőt. Medusa megpillantásakor a halhatatlanok is elnémulnak - hasonló élményben van része a közönségnek, amikor a tetőtől talpig feketére kent Fehér Ferenc árnyszerű mozdulatsorát nézve ki-kivillan a táncos világos, átható tekintete.
Az előadás nyújtotta élmény kapcsán keresgélni kell a szavakat. Utazás, látomás,
remálom? Fehér Ferenc higanyszerű, vibráló mozgását a The Corporation tagjai által jegyzett, apokaliptikus világképet idéző videó egészíti ki és fokozza szinte az elviselhetetlenségig a mű sokkoló erejét.
'Fehér Ferenc (...) alakja a számítógépes játékok hőseit, ijesztő
démonalakokat, korunk egomán izompacsirtáit, és az egyes világok
között szörfölő fantasy hősöket olvasztja össze egyetlen ambivalens
huszonegyedik századi ikonná, mely kitörölhetetlenül beleég az
emlékezetünkbe.' (Balkon, Tóth Ágnes Veronika)
Fehér Ferenc másik szólójában, az Exit (Kaspar-variációk)-ban is
érvényesül Juhász Anikó kiforrott színházi látásmódja. Képzőművészeti
igényességgel felépített fény- és látványterve, precíz dramaturgiája
elegáns keretet nyújt a fiatal táncos vad energiákat képviselő
mozgásvilágának. Az Exit-ben Fehér Ferencnek sikerült mozgásában a
nyers erőt, a break-es, utcai táncos elemeket professzionális színházi
jelenléttel ötvöznie.
'Fehér Ferencet lenyűgöző színpadi jelenléte, robbanékonysága,
vibráló lénye, egyre eredetibb, sajátos mozdulatvilága jelenleg a
szakma talán legizgalmasabb táncosává emeli.' (ÉS, Tóth Ágnes
Veronika)