A Katona József Színház Igazgatósága közli, hogy április 3-án, vasárnap este a MÉDEIA címû elõadás Fullajtár Andrea betegsége miatt elmarad. A jegyek április 11-ig a Katona József Színház jegypénztárában visszaválthatók.
Szereplők:
Médeia - Fullajtár Andrea
Iaszón - Máté Gábor
Kreón - Bezerédi Zoltán
Dajka - Szirtes Ági
Nevelő - Szacsvay László
Aigeusz - Elek Ferenc
1. nő - Bodnár Erika
2. nő - Pelsőczy Réka
3. nő - Tóth Anita
Hírnök - Hajduk Károly
Gyerekek - Aranyi Csaba,
Szilágyi István / Rammer Alex
Díszlet - Khell Csörsz m.v.
Jelmez - Szakács Györgyi m.v.
Dramaturg - Fodor Géza, Ungár Júlia
Zene - Dargay Marcell m.v.
Mozgás - Gyöngyössy Tamás
Asszisztens - Tiwald György
Rendező - Zsámbéki Gábor
Játékidő: 19:00-20:45 (szünet nélkül)
Euripidész Médeiáját Kr. e. 431-ben mutatták be Athénban. A görög tragédiák közül ez fejtette ki a legnagyobb hatást a drámatörténetben, ennek témáját dolgozták fel a legtöbbször. Euripidész sok darabjának középpontjában áll a pusztító női szenvedély. A szerelemtől, féltékenységtől gyötört asszonyszív foglalkoztatja. A dráma- és színháztörténetben szintén nagy szerepet játszó Phaidra mellet, a legdöbbenetesebb nőalakja éppen a férje hűtlenségét nemcsak vetélytársának, hanem gyermekeiknek a megölésével is megbosszuló Médeia - értelmét legyőző indulatával, belső meghasonlottságával és harcával, szörnyű cseleivel, sárkányfogatával, amelyen démonikusan elszáll.
Egy görög tragédia történeti szellemű megidézésének a színházban nincsen értelme. Különösen nem egy olyan tragédia esetében, amelynek problémája ma is forró és véresen érvényes. A Médeiában Euripidész hatalmas feszültségeket és vulkanikus erőket kötött meg a klasszikus tragédia formájával. Ez a forma, és különösen a klasszikus nyelvi stílus, az antik retorika ma már némileg eltávolítja, lehűti a darab elementáris voltát. Ezért célszerűnek látszott az Euripidész-szöveg menetét követve, de kötetlenebb formában és mai nyelven újrafogalmazni a drámát, s ezt a mai magyar költők egyik legkiválóbbja, Rakovszky Zsuzsa tette meg, nagy empátiával, modern költőiséggel.
Egy színházi bemutató mindig kockázatos kísérlet - egy görög tragédiáé kiváltképpen az. Zsámbéki Gábor rendezése, a címszereplő, Fullajtár Andrea és a produkció minden alkotójának és résztvevőjének munkája remélhetőleg igazolni fogja: Euripidész sok ma alkotó színműírónál is inkább kortársunk.
Az előadás támogatója a Nemzeti Kulturális Alapprogram.