A Bárka Színház elõadásán a nézõk alakítják ki a játékteret - székeiket bárhova rakhatják -, ezért Tim Carroll, a Globe Színház rendezõje arra törekszik, hogy színészei bárhol képesek legyenek elõadni a darabot. Ezért a legkülönbözõbb helyszíneken próbál: a Nemzeti Múzeumban, a lakásán és persze a Bárka Vívótermében.
Balázs Zoltán, a háttérben Varjú Olga (próba a rendező lakásában) |
Tim Carroll Hamlet-előadása igazi kihívás a Bárka színészei számára. A szerepeket a nézők közreműködésével sorsolják ki minden este az előadás kezdetekor. Sőt, a közönség hozza a kellékeket is, és a zenét. Vagyis, aki a Bárka Színház Hamlet-előadására vált jegyet, egyszeri és megismételhetetlen produkciót lát.
Balázs Zoltán, Tim Carroll |
A koncepció lényege a négyszáz évvel ezelőtti, Erzsébet-kori színházi rutinra épít. Shakespeare színházában egy héten akár három bemutatót is tartottak, vagyis nem sok időt szántak a próbákra. Persze, mindenki tudta, mi a dolga, de az előadás napján született csak meg a produkció. Tim Carroll éppen azt szereti a Globe előadásaiban, hogy a tér nyitottsága miatt bármi "megzavarhatja" a pillanatot, és akkor válik igazán élővé a darab, ha a színészek képesek reagálni ezekre a nem szokványos színházi körülményekre.
Fátyol Kamilla, Mészáros Tibor, Balázs Zoltán (próbafotó) |
Találkozunk kellékkel, CD-vel a zsebben, székkel a kézben a Bárka Vívótermében!
BEMUTATÓ: 2005. december 16.
Közönségtalálkozó: 2005. december 17. (az előadás után)
forrás: Bárka Színház