Egy változó világ elõadása. A Forradalom és polgárainak elõadása. Új színház egy régi Világban. Kezdõdik a harmadik évezred. Újabb forradalmak: információs, kozmikus, interplanetáris, lilás... Újabb világok épülnek, univerzális kormányzással, háborúk halálpontos fegyverekkel; az emberek már meg sem halnak, csupán semlegesítik õket, nem beszélnek, csupán énekelnek. Na, és a hazugság? MARAT / SADE - elõadás a példátlan francia forradalomról a "bolondok" szemével nézve. Elõadás egy bolondról, akibõl árad az igazság. A bolond Sade igazat beszél! Semmit az emberekrõl, mindent az Eszmékrõl.
|
Az arisztokraták már nem léteznek. A szellem halott.
A Forradalmárok agyamentek
DE
Sade a világ hóhéra.
Előadás a Forradalomról és bolond emberekről, akik a Történelmet írják: EGYENLŐSÉG, SZABADSÁG, TESTVÉRISÉG
Az előadás új színházi formát alkalmaz, amely a közvetlen hozzáállást és a társadalmi kereteket feszegeti, mint formátumot. Eredeti zenével, élő egyenesben.
A charentoni elmegyógyintézet erre az alkalomra kibérelte az Új Színház nézőterét és színpadát a betegekkel létrehozott előadásának bemutatására. Ugyanekkor az előcsarnokban a betegek által készített alkotásokból látható kiállítás.
Végül minden az utcán ér véget...
- Victor Ioan Frunză -
|
Victor Frunză a mai színházművészet meghatározó alakja. Több tucat rendezés áll mögötte. Magyarországon talán leginkább a vendégjátékokon látható temesvári Lorenzaccio-jára, Hamlet-jére (ez utóbbit a budapesti közönség a Nyugati pályaudvar ceglédi várójában láthatta) és Ionescu Leckéjére emlékeznek. De olvashattuk, hogy a legutóbb a bukaresti színházi fesztiválon is a legjobbak közt szerepelt, ezúttal Ionescu Székek-jével.
Állandó munkatársa-alkotótársa Adriana Grand, akivel közösen találják ki az előadás látványát. Adriana Grand is megfordult már több tucat színházban, Romániában, Magyarországon egyaránt, több díj tulajdonosa. Különös látásmódja minden előadásban szokatlan érzelmeket, gondolatokat ébreszt a nézőben. Néha mondják, mennyire igényes, mennyire sokat követel munkatársaitól, de igazából arról van szó, hogy a tér kitalálásától a jelmezeken át a legapróbb kellékekre is gonddal ügyel, sok mindent saját kezűleg készít el az előadásokhoz.
|
PETER WEISS: MARAT/SADE
(JEAN PAUL MARAT ÜLDÖZTETÉSE ÉS MEGGYILKOLÁSA, AHOGY A CHARENTONI ELMEGYÓGYINTÉZET SZÍNJÁTSZÓI ELŐADJÁK DE SADE ÚR BETANÍTÁSÁBAN)
1964.
- Dráma két felvonásban -
Fordította: Görgey Gábor
FORRADALMI KABARÉ
De Sade márki: Gáspár Sándor
Jean Paul Marat: Huszár Zsolt
Simonne Evrard: Nagy Mari
Charlotte Corday: Pokorny Lia
Duperret: Hirtling István
Jacques Roux: Balázs Attila m.v.
Popó: Vass György
Kukuriku: Kovács Krisztián
Rozi: Botos Éva
Kokó: Almási Sándor
Várandós lány: Pálfi Kata
Dr. Guillotin: Széll Attila
Coulmier: Keresztes Sándor
Coulmier felesége: Tordai Teri
Főápoló: Galkó Balázs
Rendezőasszisztens: Gyulay Eszter
A rendező munkatársa: Szikszai Rémusz
Dramaturg: Lőkös Ildikó
Konzultáns: Perczel Enikő
Hangvilág: Cári Tibor
Díszlet, jelmez: Adriana Grand
Rendező: Victor Ioan Frunza
Bemutató: 2006. december 16. szombat, 19.00
|
Forrás: Új Színház
Fotók: Nehéz Andrea