Hernádi Judit a purgatóriumba került. Szerencsére nem a pokol kénköves lángja közé, hanem a Purgatórium nevû lokálba, amely - ahogy a szerzõ leírja - egyesíti magában a füstös lebujok közvetlenségét és a fényes mulatók pompáját. Nevezett hely egyébként Berlinben található, ráadásul visszautazunk az idõben az 1920-as évekbe, a német kabaré virágzásának korszakába.
|
- Most épp abban a bűvös stádiumban vagyunk, amikor minden - ahogy a színházban ilyenkor lenni szokott - összeomlik, aztán összeáll, majd újra összeomlik. Ilyenkor tényleg olyan ez, mint egy purgatórium. Az embernek naponta meg kell küzdeni az új dolgokkal. Most jött be a díszlet, aztán majd bejön a ruha, majd a világítás, és minden egy kicsit a feje tetejére áll. Nem beszélve a zenéről, amelynek - miután ez egy táncos, zenés, prózai mű - meghatározó ereje van. Szeretem ezt a fajta német kabaré-dalok világát, hangulatát. Nagyon közel áll a mienkhez, mégis jellegzetesen más.
|
Hernádi Judit egyébként nem először lépi át a Vidám Színpad művészbejárójának küszöbét.
|
A Goodby Charlie emlékezetes nagy sikerszéria volt annak idején. Nyolc évadon tódult rá a nép a Kis Színpadon. Akkor Sztankay István volt a partnere. Ami azt illeti, Judit most is válogatott férfiakkal veszi körül magát. Persze csak a pesti színpadokon. A Játékszínben Gálvölgyi Jánossal bolondozik, szerelmi levelezést folytat Gálffi Lászlóval a Belvárosi Színházban, drámai arcát mutatja Cserhalmi György oldalán a Thália Színházban, a keserédes Egy csepp mézet pedig Tordy Géza rendezte a Tivoliban. Hernádi energiái - úgy tűnik - kiapadhatatlanok. Amikor arról faggatom, örül-e hogy dupla premierje szilveszter délutánján, illetve estéjén, jellegzetes "hernádis" grimasszal válaszol. "Háát nem. Tizenöt esztendővel ezelőtt fordult elő utoljára, hogy szilveszterkor játszottam, amikor a Lebegő fénybuborékot mutattuk be a Játékszínben".
Bíborvörös legyezőként nyílik szét a revüszínpad. Középen a díva fekete nagyestélyiben, a ruha merész oldalsó hasítása láttatni engedi hosszú combjait. A zongorista (Darvas Ferenc) a billentyűk közé csap. "Vamp a négyzeten" énekli (magáról) Rita Argot (Hernádi Judit). Mézes-karcos altja erotikával tölti meg a levegőt. Smink és frizura nélkül, a sápadt munkavilágításban is "átjön a rivaldán".
-kp-
A felvételeket Bálint F. Gyula készítette
forrás: Vidám Színpad
Kapcsolódó cikkek
- Szemfényvesztés
- Love Letters
Kapcsolódó galéria
- Képek az előadásról