"A Tavasz ébredésében szerepelõ fiatal gárda egy olyan csapatot alkot, amelynek tagjai - úgy tûnik (legalábbis az elmúlt két hét tapasztalatából okulva, vagy a konzekvenciákat levonva), hogy az elsõ perctõl kezdve maximálisan értik, hogy ez - sok szempontból - egy más nyelv, más kifejezési forma. Nem kellett eltelnie egy-két napnak ahhoz, hogy mindenkinek evidens legyen, hogy nem realista, hanem absztrakt színházat csinálunk minden egyes pillanatában az elejétõl végéig."
"Sok célom van ezzel az előadással, sok mindent szeretnék elmondani vele, de az egyik, s talán legfontosabb célom, hogy minden egyes pillanata - a szó jó értelmében véve - elvont legyen. A másik pedig az, hogy túl tudjon lépni a mű történetén, és a műből kiolvasható mélyrétegeket is próbálja meg ábrázolni. Erre szigorúan és csakis az a megoldás, ha az ember az absztrakció útján ábrázol."
- Horváth Csaba-
|
Frank Wedekind
nyomán
A tavasz ébredése
(fizikai színház)
Frank Wedekind azonos című drámájának "fizikai színházi" kísérlete, az élő, emberi testek kifejező erejével. A mozdulat és tánc, a zene és a hangok dominanciája a szókifejezéshullámok felett.
Bányai Geyza
fordítása alapján
Melchior
Krisztik Csaba
Moritz
Nagy Péter
Wendla
Földeáki Nóra
Ilse/Álarcos úr
Újhelyi Kinga
Hans Rilow
Mercs János
Ernst
Kádas József
Martha
Varga Gabi
Thes
Egres Katinka
Georg
Andrássy Máté
Otto
Mészáros Tibor
Egy férfi:
Horváth Lajos Ottó
Egy nő:
Zarnóczai Gizella
Továbbá:
Czaltik Ildikó, Iuga Anca, Nagy Olivér, Steuer Tibor, Tőke László
Színpadkép: Horváth Csaba
Dramaturg: Gyulay Eszter
Jelmez: Benedek Mari
Fény: Abuczki István
Súgó: Pethő Zsuzsa
Ügyelő: Karl József
Rendezőasszisztens: Gyulay Eszter
Táncasszisztens: Laczó Zsuzsa
Szcenikus: Hazsega Miklós
Rendező, koreográfus:
Horváth Csaba
Pilinszky János: A mélypont ünnepélye
Az ólak véres melegében
ki mer olvasni?
És ki mer
a lemenő nap szálkamezejében,
az ég dagálya és
a föld apálya idején
útrakelni, akárhová?
Ki mer
csukott szemmel megállani
ama mélyponton,
ott, ahol
mindig akad egy utolsó legyintés,
háztető,
gyönyörű arc, vagy akár
egyetlen kéz, fejbólintás, kézmozdulat?
Ki tud
nyugodt szívvel belesimulni
az álomba, mely túlcsap a gyerekkor
keservein s a tengert
marék vízként arcához emeli?