Kertész Ákos Biztosítás biztonság címû novellájából készített tévéfilmet Mispál Attila, a Csokonai Színház rendezõje. A Méhek tánca címû film debreceni helyszíneken készült, a fõszerepet Horváth Lajos Ottó játssza, a további szerepekben Ráckevei Anna, Katkó Ferenc, Újhelyi Kinga, Trill Zsolt, Szûcs Nelli, valamint a debreceni Csokonai Színház számos további színésze látható. A Méhek tánca tegnap este debütált a Magyar Televízió M2 csatornájának mûsorán.
|
A pályáját filozófiatanárként kezdő, jelenleg biztosítási ügynökként dolgozó Kiskovács Mihályt (Horváth Lajos Ottó) rövid idő alatt számos intenzív élmény éri. Megtudja, hogy a munkahelyéről hamarosan elbocsátják, feleségével új autót vásárol, majd nyílpuskát bíz gondjaira egy ismeretlen fiatalember, akit rendőrök vezetnek el. A következő három napon három különböző férfi tesz biztosítási ajánlatot az új kocsira. Az első rongálás, a második lopás, a harmadik robbantás ellen biztosítana, s egyik éjjel a lakótelep parkolójában valóban felrobban egy autó. A felháborodott, és családja által bátorított Kiskovács Mihály följelentést tenne előbb a rendőrségen, majd a főügyésznél, ha nem találná szemben magát éppen azokkal, akiket föl akar jelenteni. Az élmények hatására Kiskovács Mihály öszeroppan, majd a film végén családja segítségével újra talpra áll, hogy harcba induljon igazáért, mint keresztnév-rokona, a humanizmus korának ellentmondásos igazsághőse: Kohlhaas Mihály.
Mispál Attila
|
A tévéfilm Kertész Ákos 1997-ben megjelent Biztosítás biztonság című novellája alapján az Országos Rádió és Televízió Testület támogatásával, debreceni helyszíneken készült. A főszerepet Horváth Lajos Ottó játssza, a további szerepekben Ráckevei Anna, Katkó Ferenc, Újhelyi Kinga, Trill Zsolt, Szűcs Nelli, valamint a debreceni Csokonai Színház számos további színésze látható. A filmet Pap Ferenc fényképezte, az élvezetes, dzsessz alapú zenei betéteket Márkos Albert szerezte, a koreográfus Horváth Csaba, a producer Ozorai András, a rendező Mispál Attila.
Mispál Attila rendező ezúttal a tévéfilm műfajában alkalmazza azt a különleges, többszintes elbeszélő technikát, amit korábbi játékfilmjeiben - az Angstban, az Altamirában és A fény ösvényeiben - kifejlesztett. A Méhek tánca azt a kérdést feszegeti számos különböző aspektusból, hogy mit jelent egy Magyarországon élő mai átlagember számára az a fogalom, hogy biztonság.
Forrás: CSokonai Színház, Debrecen