A Jókai Színház magyar évadja alatt megnyílt a teátrum Stúdiószínháza is. Ennek a házasságnak nemcsak hozománya van, de most már szerelemgyereke is.
|
A premieren ettől függetlenül azért a hölgyek voltak túlsúlyban és nagyon jól szórakoztak. Egressy Zoltán darabjának ugyanis, igen sok féle értelmezési tere van, és ezek közül egy mindenképen a hölgyek szemszöge. Vajon melyik hölgy nem nevetett barátnőivel azon, amikor a teremtés koronái olyan teljesen értelmetlen kifejezésekkel kombinálva hadoválnak, mint BL, KEK, FIFA vagy éppen az UEFA.
Egressy sebészi pontossággal tudja- érzi az értelmezési- érzelmi határokat három olyan figura esetében akik egy öltözőbe zárva, pitiáner sérelmeikkel, konfliktusaikkal töltik ki az egész játékteret. A darabban - ha valaki nem ismerné - két partjelző és egy játékvezető a három főszereplő. Az alakok nagypályán is kispályásak, és ezt pontosan mutatja a konfliktusok kezelése a "bosszú" is.
|
A három színész közül Bartus Gyula rutinosan hozza "Szappant" a végletekig pitiáner visszaminősített bírót, Gulyás Attila fiatalos hévvel, talán picit még kiforratlanul mutatja a karrierista játékvezetőt, míg Csomós Lajos majdnem ellopja a show-t, "Művészt" a kikészült másnapos partjelzőt alakítva. A "majdnem" itt azért dicséretes, mert (akarva vagy sem) Egressy írói szándékát valósítja meg, amikor nem üti le a magas labdákat, a verbális poénokra nem tesz plusz mimikát, a helyzeti geg beleszorul, szinte vele fáj a fejünk, ahogy nézzük. Ismerve komikus vénáját, ez vagy az ő vagy a rendező (esetleg mindkettejük) érdeme. A békéscsabai Sóska, még rottyanhat párat, finomodni fog, de nem hiába nincs rajta feltét. A Jókai Színház sokáig az étlapon kívánja tartani, nézzék meg feltétlen!
Holló Hedvig
Forrás: Békéscsabai Jókai Színház