Május közepén Marie Chouinard legújabb koreográfiája látható a párizsi színházban. Az Orpheusz és Eurüdiké címmel Louis Dufort zenéjére komponálta új előadását a kanadai koreográfusnő. A mitikus páros történetének ebben a feldolgozásában nem egyetlen Orphesuz és egyetlen Eurüdiké látható a színpadon, hanem a legkülönbözőbb szerelmi és szexuális szituációkban különböző karakterű táncosok lépnek fel, összesen öt pár. A burleszktől a súlyos érzelmek kifejezéséig terjed a skála az archaizmus és a kifinomultság között egyensúlyozó előadásban.
A Peeping Tom társulat a Trafóban is bemutatott Le Jardin (A kert) című előadását május 18-30. között játsszák a Théâtre de la Ville-ben.
Meg Stuart új bemutatója, Do Animals Cry a színház és a tánc határán mozog: egy botrányba, vitába fulladó családi összejövetelhez hasonlítható, amelynek alaphangját a kegyetlen nevetés határozza meg. Az amerikai koreográfus előadásában a szituációk, a testek, a táncosok jelenléte a teatralitás mozgatórugója.
Június elején látható a Poussières de sang, amely a tizenöt évvel ezelőtt alapított Compagnie Salia Nï Seydou talán legambiciózusabb vállalkozása. Ez a társulat az afrikai kontinensen a modern koreográfia egyik megteremtője. Ebben az előadásukban a zenészek a színpadon foglalnak helyet, és egy idő után köztük és a táncosok között nagyon mély, egymást inspiráló, közös játék alakul ki.
Forrás: ITI Magyar Központ