Kabaré Székesfehérvárott

Az 1929-30-as évek táján egy fiatal, lelkes ám még kiforratlan írójelölt, Clifford Bradshaw Berlinbe érkezik, hogy megírja élete nagy regényét. Ebben az időben Berlin izgalmas és szexi, harisnyatartóban fogadja az idegeneket, táncol és pompázik, olcsón kapható gyönyörökkel csábít bárkit, aki az élvezeteket és a szabadságot keresi.

kabare_400

 

Berlin ebben az időben ugyanakkor meglehetősen szegény, egész családok prostituálódnak, még a felsőbb osztályokból is. Berlin ebben az időben még nem is sejti, hogy a Ruhr-vidék gyárosai mekkora hatalmat adnak majd egy Ausztriából érkező festő, Adolf Hitler kezébe. Az életet átjárja a „dafke" nemtörődömség érzése, a kilátástalanságot elnyomja az alkoholos bódulat, a mámor, és a leplezetlen, fülledt testiség.

A danse macabre e különös világába érkezik tehát Cliff, és első írói munkájaként beleszeret egy angol cabaret-énekesnőbe, Sally Bowles-ba, aki a politikáról semmit nem tud, de a férfiakról és saját érvényesüléséről annál többet gondol. S ha már így történt, s megkívánták egymást, hát el is kezdik életüket Fräulein Schneider békés panziójában, mely élet megmaradhatna akár egy békés és konszolidált lányregény vagy egy könnyed operett műfaji keretei közt, ha az emberek nem vágynának mindig egy kicsit többre, vagyis nem ragaszkodnának ahhoz a kevéshez, ami az ő sorsuk, az ő hitt, remélt és vágyott saját történetük - s ha ezzel nem tennék tönkre mások életét.
Amikor Fräulein Schneider bejelenti a zsidó származású gyümölcskereskedővel, Schultz úrral tervezett házassági szándékait, minden megváltozik...

Illetve kiderül, hogy immár semmi sem megváltoztatható...

Az élet, a történelem legnagyobb tragédiái is oly alig észrevehető és „jelentéktelen" apróságokon múlnak, mint egy elkent rúzsfolt az inggallér szövetén - elsőre kicsinynek és lényegtelennek tűnő álmokon, sértődéseken, terveken, ambíciókon áll vagy bukik milliók élete. Gyakran magunk sem sejtjük, nem látjuk, hogy e sok apróságból, hogyan épül fel valami, amit már nem tudunk irányítani. Berlinben sem látja senki, vagy túl későn veszi észre, hogy a formás testű girl-ök kórusa mögül színpadra vonulnak a Harmadik Birodalom rohamosztagosai.

De mi, ameddig még lehet, ameddig együtt van a zenekar, amíg van elég ital, amíg itt vannak e kívánatos lányok, amíg csak élünk mulatni szeretnénk még egy kicsit...

Mi most megmutatjuk, milyen volt egy szerelem, milyen volt az élet, milyen volt a Kabaré, amikor már annyira nem lehetett hinni semmiben, hogy az ember könnyedén elhitt bármit, ami egy percnyi örömöt adott, s mely perc, talán, élete utolsó boldog pillanata volt.
Csikós Attila

Kabaré
- musical 2 részben -

Fordította: Orbán Eszter
Dalszövegek: Csikós Attila

Konferanszié/vámtiszt: Farkas Gábor/Kozáry Ferenc
Sally Bowles: Balogh Anna/Tompos Kátya/Ullmann Mónika
Clifford Bradshaw: Keller János/Magyar Bálint
Ernst Ludwig: Buch Tibor/Csizmadia Gergő
Fraulein Schneider: Mézes Vivi
Herr Scultz: Kozáry Ferenc/Pusztaszeri Kornél
Fraulein Kost: Nyilas Edina/N. Deák Fruzsina

Közreműködik a Vörösmarty
Színház tánckara

Jelmeztervező: Győri Gabi
Díszlettervező: Libor Katalin
Dramaturg: Csikós Attila
Zenei vezető: Zádori László
Koreográfus: Kovács Gergely Csanád
Karmesterek: Zádori László, Lovas Gabriella, Rácz Márton
Ügyelő: Horváth Iza
Súgó: Weil Szilvia
Rendezőasszisztens: Vári János

Rendező: Szűcs Gábor

Premier: 2009. december 18., 19.00

forrás: Vörösmarty Színház, Székesfehérvár

süti beállítások módosítása