A TÁP Varieté és Performance Színház áprilisi előadásai 3 különböző helyszínen láthatók. Az Alatta fölötte a Sirályban, a fekvőhelyes Alvószínház a Zappa Cafféban a Mikszáth téren, az 5. éve futó Minden Rossz Varieté Színház és Performance előadássorozat következő epizódja pedig a Take 5-ban.
6. kedd 22.30
ALATTA FÖLÖTTE
SIRÁLY (Király u. 50.)
19. hétfő 22.30
ALVÓSZÍNHÁZ
Zappa Caffe (1088 Mikszáth Kálmán tér 2.)
Az Alvószínház előadását a közönség nem ülve nézi, hanem fekve; amint belép a terembe, úgy érezheti, hogy szentélybe lépett be: füstölők illatoznak, érkezéskor mindenki citromfű- és mentateát kap. A hangulat csendes, szertartásos, halk élő zene szól. A fekvő nézők a mennyezet alá kifeszített vászonra és tüllfüggönyökre vetített képek illusztrálásával élvezhetik a produkciót. Az előadás hosszabb meditatív zenével végződik, amely alatt a nézők el is alhatnak vagy csendben távozhatnak.
26. hétfő 22.30
MINDEN ROSSZ VARIETÉ
TAKE 5 (Paulay Ede u. 2.)
A TÁP Színház 2005 novemberében indította el a TÁP VARIETÉ, Színház és Performance elnevezésű előadássorozatát Minden Rossz Varieté címmel. Az előadások a méltatlanul elfeledett századfordulós varieték világát idézik. A 25-30 ismert vagy kevésbé ismert színészt felvonultató varieté állandó telt házak előtt kelti életre (a legkülönbözőbb helyszíneken) a méltatlanul elfeledett műfajt, amelyben egyszerre jelenik meg a magas művészet és az alternatív kultúra.
A „Rossz színház" -mely megvalósítására ezen előadások kísérletet tesznek- alapvető lényege, hogy szembeszáll az aktuális trendekkel és formabontó színházi megoldásokkal kísérletezik. Egyik legfontosabb törekvése a „jónak lenni" szorongásának feloldása, amit leginkább felszabadult, ihletett, improvizatív játékkal tud elérni, mely egyúttal mélyíti a színészek mesterségbeli tudását, gazdagítja művészi kifejező-eszközeiket.
A szereplők - színészek, táncosok, zenészek - mindig az adott produkcióhoz csatlakoznak, ugyanakkor sokan közülük rendszeres visszatérők.
„Nem másokon gúnyolódnak. Önmagukat teszik (virtuózan) nevetségessé. Vállalják komolykodásuk, előadói fontoskodásuk kínosságát. Megmutatják, mennyi alanyi nekifohászkodást igényel a rossz színház. Milyen mélyről fakad a tehetségtelenség és az alkalmatlanok szerepvállalása. Bölcseleti alapon hülyülnek. Elvből tiszteletlenek. Rendes, fölkészült anarchisták." - Molnár Gál Péter, kritikus
forrás: TÁP Színház