Kinyílik a szín mélyén egy járás. Bejön egy csámpás fiú sapkában, kezében fogyasztás közben lévő rúdszendvics. Kíméletlen térbeli mélységből érkezik. Valóságos távgyalogló. Zongorához ül jobbra, elől. Belecsap, fapofával kísérni kezdi a színi-ipari tanulók Gálffi-Ács osztályának vizsgaelőadását. Úgy hívják: H. Tamássyk Balogh Zsolt. Mintha Mándy Iván találta volna ki. De esküszöm ez a neve. A színlap szerint legalább. Debrecenben segédszínész lett egy műkedvelő énekesnő zongorakísérője valami szovjet bohózatban. Kicsomagolt szalvettából vajaskiflit, jobban érdekelte az ozsonnája a művészetnél. A segédszínészt Mensáros Lászlónak hívták.
Az örökzöld számokra a növendékek táncolják Fejes Kitty figuráit, éneklik Kovács Áron Ádám zenei vezetésével dalszövegeiket, mintha nem is 1975-ben készültek volna a Kenguru című honi road-moviehoz. Főszerepét a csőtésztatermetű, országúti szívtipró teherautósofőrt a színészet jelenlegi professzora, Gálffi László játszotta.
Most ő rendezte növendékeinek Máthé Zsolttal négykezesben Szilágyi Gyula szociológus 2005-ben megjelent Tiszántúli Emanuelle gyűjteményének felhasználásával a hasoncímű előadást.
Hol jobbszélre, hol az ellenkező oldalra kitett szék körül összeszűkül a fény. Egy-egy szereplő megvallja a nézőkkel, miként ismerkedett meg saját testével és partneréével. Nem a szerelemről esik szó, hanem a szemérem levetkőzéséről, a technikai kivitelezés nehézségeiről, a nemi felvilágosítás szakszerű hiányában önképzően végbevitt felnőttségbe ugrásról.
Egyetlen kemény szó sem hangzik el. Tapintatos, elemező megközelítése az első szeretkezésnek. Nem ingerel, nem érezzük magunkat kéjlesőnek. Részint a tiszta elemzések miatt. Másrészt az előadók ártatlansága következtében. A színészosztály elsősorban biológiai örömével hat. Nem testiségükkel, hanem fiatalságuk fényével. Játékkedvükkel. Belefeledkezésükkel. Vagy fegyelmezett kivitelezésükkel. Személyiségükkel. Ha van. Vagy ha kilátszik a teljesítmények alól.
Alberti Zsófia,Barabás Richárd, Farkas Dénes, Fehér Tibor, Földes Eszter, Juhász Lujza, Mohai Tamás, Molnár Áron,BalassaJusztina, Szatory Dávid, Tarr Judit különb-különb módon, mélységben, elhitető erővel működik. A szociológiai, pszichológiai, etnikai, morális tanulmányokat fanyar szelídség fűzi egymáshoz. Nem meghatott. Nem érzelgős. Okosan szeretetteli.
A dramaturgiai buktatókat (felteszem) a színlapra ki nem írt Örkény Színházbeli Máthé Zsolt oldotta meg. Személyesen ceremóniamester. Hol szigorral vizslatja a nézőket, elnémították-e mobiljaikat, hol szolgálatkész pedellus, bamba rendőr. Máthé szellemes színész és színházi ember. Tudja: a tehetséghez nem kell tér, sem szövegtáv. Tudja működtetni életismeretét, kaján líráját. Amint színpadhoz engedik, végzi dolgát. Összefüggő, alanyi világot néz maga köré.