A dunaPart2011 Kortárs Előadóművészeti Platform keretében újra látható a Forte Társulat Godot-ra várva című előadása a Trafóban, január 22-én.
fotók: Klacsán Margó
További képek a foto.szinhaz.hu-n >>>
Beszéd és mozgás szoros egysége hozza létre azt a koherens nyelvet, amelynek tiszta megszólaltatása az alkotói teendő, és amelynek keresése mellett Horváth Csaba és a Forte Társulat elkötelezte magát.
Beckett esztétikai önmeghatározása szerint „nincs mit kifejezni, nincs mivel és nincs miből kifejezni, hogy nem létezik a kifejezés ereje, a kifejezés vágya, csak a kifejezés kötelessége"; olyan művészetről álmodott, mely „nem lázad saját fenséges jelentéktelensége ellen".
Koreográfus/rendező és társulata a beszélt nyelven és a vizualitáson keresztül érzékelteti Beckett világának a halálhoz, a csöndhöz és a zenéhez fűződő különleges viszonyát. Az előadás fontos eleme az eszköztelen test, és annak az elmúláshoz való viszonya.
Samuel Beckett: Godot-ra várva
Szereplők:
ANDRÁSSY Máté, BLASKÓ Borbála, FÖLDEÁKI Nóra,
HORVÁTH Virgil, KÁDAS József, KRISZTIK Csaba, SIMKÓ Katalin, SIPOS Vera
Díszlet: Milorad KRSTIĆ
Jelmez: BENEDEK Mari
Fény: PAYER Ferenc
Hang: KERESZTES Gábor
Koreográfus-rendező: HORVÁTH Csaba
Előadás időpont: 2011. január 22. 20:00
JEGYVÁSÁRLÁS >>>
Magyar nyelven angol felirattal
Támogatók: NKA, OKM
Örök körök
Török Ákos kritikája a Forte Társulat Beckett-estjéről a tanckritika.hu-n
(...) Mindkét előadás legfőbb erénye, hogy ötletei nem öncélúak, vagyis dramaturgiai szerepük van. Ezek hatására, és ezektől függetlenül is az előadás szinte minden pillanatában az az érzésünk, hogy most valami egészen rendkívüli fog történni, és ezt a rendkívülit várjuk, ami a bakiváráshoz hasonlóan egy újabb, más síkon mutat fel valamit a drámaszöveg alapintenciói közül.
tovább a cikkhez a tanckritika.hu-ra >>>