TrainingSpot Maraton

Nevüket a Trainspotting ihlette, játékukban a szórakoztatás vágya egyesül a finom humorral és a zenés-táncos elemekkel. A TrainingSpot Társulat két előadást hoz el a Bakelit színpadára: február 27-én a Labirintusok, február 28-án a Családfa-rajzok lesz műsoron. García Márquezről, Új Hídavatásról és a jövő terveiről beszélgettünk Pap Gáborral, a társulat rendezőjével.

3_trainingspot_papp_gabor_gg_marquez_a_vilag_legnagyobb_szallodaja-5

 

- A TrainingSpot Tárulat nyerte el a Legjobb előadásnak járó kitüntetést a Belgák Fesztiválján tavaly októberben (olyan előadások kaptak bemutatkozási lehetőséget a Bakelitben, amelyeket eddig még nem játszottak országos színházi fesztiválon - a szerk.). A világ legnagyobb szállodája c. művet láthatják most a nézők új köntösben. Mi változott?


Pap Gábor: Bár a A világ legnagyobb szállodája eredeti műnek minősül, a García Márquez művekre vonatkozó szerzői jogi tiltás miatt ezt az előadást nem játszhatjuk tovább. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy az a fajta délszaki szellemiség, amelyet továbbra is követni szeretnénk, amelyet egy világra jóval nyitottabb mentalitás és az ember szellemi útjának folyamatos keresése jellemez, továbbra is jellemző marad ránk és az előadásainkra. Ennek lenyomata a Labiritusok című produkció. A helyszínünk ugyanúgy egy szálloda marad, amely labirintusként tűnik fel a bennük vándorló lelkek-szerepek szemével láttatva. A végcél pedig, hogy szembesüljünk a legnagyobb "szörnyeteggel": önmagunkkal.

- Engem megfogott a Szállodában játszó színészek üde, keresetlen játéka. Hogyan kezdtetek foglalkozni az előadás gondolatával?

P.G.: Az iménti ijesztő gondolat a lehető legelevenebb játékossággal párosul, sőt, azt kell mondjam, hogy az alap számunkra az eleven gyermeki játék volt. Ha megfigyelsz néhány kisebb gyereket, vagy bárhol a játékaik között, briliáns, ahogy egyik pillanatról a másikra képesek helyszínt, időt, szerepet váltani. Felnőttként aztán sajnos hamar elfelejtjük ezt a rugalmasságot, de mi kísérletet teszünk, hogy újratanuljuk. Azt már mondanom sem kell, hogy a szavak mellett, mi legalább ugyanannyi súlyt helyezünk a zenére és mozgásra, ezek egyenlő arányban vannak jelen az előadásainkban és aki hagyja magát jó értelemben megvezetni, az hamar belekerül a játék áramába.

- Sokan a Trainspotting c. filmre gondolnak a nevetek kapcsán.

P.G.: Persze, innen jött a ötlet és a szlogen is ehhez kapcsolódik: "munkával kábítunk és csábítunk". Páran össze is szokták keverni a nevünket, de ez se zavar. Az értelme talán világos: a következetes belső képzés van a középpontban, ez a születő előadások kovásza.

- Mit takar a Családfa-rajzok cím?

P.G.: A Családfa-rajzok előadás tisztán mozdulatokkal, énekkel és hangokkal szólítja meg a nézőt. Azért nem említenék további "hátsó gondolatokat" mert legutóbb én is megpróbáltam "tudatlanul" nézni az előadást és sokkal jobban hatott rám. Meg kell nézni, mert önmagáért beszél.

- Újrakezdésnek tekinted a februári Maratont?

P.G.: Úgy gondolom, van mondanivalónk, és a nevünkben szereplő "tréning" sem üres cégér, ezt az egyelőre kisszámú törzsközönségünk nagyon jól tudja, de persze nagyon örülnénk, ha mások is, egyre többen megtapasztalnák. Talán nem nagyképűség azt mondanom, hogy a csapat tagjai rendkívül felkészültek és ugyanakkor rugalmasak. Ezért sem kellett újrakezdenünk, egy folyamat új állomásának tekintjük az új bemutatókat, akárcsak áprilisi Új Hídavatás című bemutatónkat az Új Színház Stúdiójában. Emellett mindig hosszabb távra tervezünk, kicsit realistábban fogalmazva előremenekülünk, mert csak így lehet létezni manapság.

- Terveztek még további előadásokat a Bakelitben?

P.G.: Igen. Bár erről még nem beszéltünk, így csak terveket említhetek: szeretnénk felújítani az Emeletek című előadásunkat, melyet itt mutattunk be annak idején. Illetve tervezünk Hamvas Béla Babérliget- könyvéből egy előadást, amellyel régebben már műhelymunkát folytattunk Czajlik Józseféknél, Dunaszerdahelyen. A Gyár és Kert tervezett előadásában sétálószínházi formában vezetnénk végig a nézőket a történeten, melyhez a keretet az egyik novella adja. Igazából egy saját élményű csoport működési módját szeretnénk színházi formába ültetni, melyben vezető szerep jut a néző közvetlen megélésének a különböző helyszíneken. Reméljük, megvalósulnak ezek a tervek. Mi rajta leszünk.

Gödöllei Anna
Bakelit M.A.C.

 

3_trainingspot_papp_gabor_gg_marquez_a_vilag_legnagyobb_szallodaja-2

 

TrainingSpot Maraton
Labirintusok: 2011. 02. 27. 20:00,
Családfa-rajzok: 2011. 02. 28. 20:00

Helyszín: Bakelit Multi Art Center,
1095 Budapest, Soroksári út 164.

Jegyárak: felnőtt: 1600 Ft, diák/nyugdíjas: 1200 Ft, szakmai: 1000 Ft /előadás
(kultúra utalványt elfogadunk). Csoportkedvezmény: Diákcsoportok (10 fő felett)
annyi % kedvezményt kapnak, ahány fővel érkeznek (50 főig).

Jegyfoglalás: +36 1 347 0803 (hétfőtől péntekig munkaidőben),
+36 30 516 5225 (hétvégén és ünnepnapokon).
E-mail: jegy@bakelitstudio.hu
Web: www.bakelitstudio.hu

 

A TrainingSpot Társulat közel húsz tagot számlál. „A kemény mag egy jól sikerült felvidéki tábor után határozta el, hogy mozgásszínházat akar tanulni Vig Ágitól és kreatív zenét tőlem. De olyan erősnek bizonyult a kohézió, hogy több lett belőle." - mondja Pap Gábor. Tagjaik többsége a Keleti István Művészeti Szakközépiskola illetve a Nemes Nagy Ágnes Humán Szakiskola színészképzéseihez kötődnek tanárként-diákként. Egy-egy taguk a Kolibri Színház rendezőasszisztense, illetve a Kerekasztal TIE-Társulat színész-drámatanára, mások a Bárkában és az Új Színházban stúdióznak, ketten pedig a szintén Bakelitben is játszó Sz.A.F.T.- Társulat tagjai.
A Társulat trénerei: Vig Ágnes társrendező-koreográfuson és Pap Gáboron kívül Csató Kata bábszínész rendező (a tavalyi legjobb gyerekelőadás rendezője a színikritikusok szerint), Tompa Ádám színész-rendező, a Maladype Társualt tagja, a Spidron Műhely alapítója és Hajós Zsuzsa a Kerekasztal Színházi Nevelési Társulat drámatanár-rendezője. Emellett mentorként számíthatnak Solténszky Tibor dramaturg-rendezőre, Tóth Miklós rendezőre, Geisbühl Tünde képzőművészre, és várhatóan a jövőben Andai Katalin színművésznőre is.

Előadásaik a Millenáristól kezdve a Gödör Klubon át a Merlin Színházig, Sirályig, Fogasházig szinte minden budapesti játszóhelyen megfordultak. A Zöld Macska Diákpincében viszont otthonra leltek. Legelső bemutatójuk 2008 márciusában az Emeletek című produkció volt a Bakelitben.

Forrás: Bakelit M.A.C.