A kulturális kiadványairól ismert médiacég alapító-ügyvezetője, Zsoldos Dávid nemcsak a cégvezetést, hanem a Fidelio.hu és a Fidelio Magazin főszerkesztői pozícióját is átadja, a továbbiakban pedig tanácsadóként segíti a Fidelio munkáját.
Márkus Gábor és Zsoldos Dávid
A sokéves médiás tapasztalattal rendelkező Márkus Gábor 2011. április 15-től az ügyvezetés mellett közvetlenül irányítja majd a médiaértékesítést is. A tulajdonosok - Nagy Bálint és Zsoldos Dávid - döntését elsősorban az indokolta, hogy felismerték: a dinamikusan bővülő cég további növekedéséhez, az átalakuló médiapiac jelentette kihívásokhoz át kell strukturálni a cég operatív működését és nagyobb hangsúlyt kell helyezni az értékesítésre és a portfolió bővítésére is.
A Fidelio Média a válság ellenére az utóbbi két év alatt megháromszorozta árbevételét és mind a kulturális média, mind az ehhez kapcsolódó szolgáltatások területén a piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. A kilenc éve klasszikus zenei portálként induló cég ma már számos területen (online tartalomszolgáltatások, print és ügynökségi szolgáltatások stb.) jelentős piaci szereplő, a Fidelio pedig a hazai kulturális élet egyik legerősebb márkája lett.
A Fidelio Média két fontos médiumának élén is változás történik: mindkét új főszerkesztő a jelenlegi Fidelio-stáb tagjai közül kerül ki. A Fidelio.hu főszerkesztője Kádár-Csoboth Judit lesz, aki a Fidelio Magazin első felelős szerkesztője volt, a 2003-tól megjelenő - néhány évig Fidelio EST néven az EMG-vel közösen kiadott - Fidelio Magazint pedig a korábbi felelős szerkesztő, Rajkó Anna jegyzi április 15-től. Zsoldos Dávid a továbbiakban tanácsadóként dolgozik a Fideliónál: elsősorban a termékfejlesztésekre és a stratégiai együttműködésekre koncentrál, de néhány kiemelt ügyféllel is foglalkozik majd.
A Fidelio tulajdonosai komoly lehetőséget látnak abban, hogy egy jelentős média- és ügynökségi tapasztalatokkal bíró, ugyanakkor a kulturális terület iránt elkötelezett ügyvezető kezébe tehetik le a Fidelio további fejlődésének sorsát. „Márkus Gábort évek óta ismerem és mind emberi tulajdonságai, mind pedig szakmai kvalitásai miatt ideális választásnak tartom a Fidelio élére. Dávid döntése, hogy mostantól a napi, operatív vezetés helyett elsősorban a stratégiai irányításhoz és termékfejlesztéshez kötődő témákkal kíván foglalkozni, garancia arra, hogy a Fidelio a magyar kulturális élet leginnovatívabb márkája legyen" - mondta el Nagy Bálint a változás bejelentésekor.
Az új ügyvezető, Márkus Gábor - aki közgazdász végzettségét a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerezte - szakmai pályafutását a Danubius Rádiónál kezdte 1997-ben. 2001-től a Juventus Média Kft. értékesítési vezetője, majd kereskedelmi igazgatója volt. 2005 óta elsősorban prémium célcsoportoknak szóló rádióállomások - a radiocafé 98.6 és a 90.9 Jazzy - online felületeik, valamint off-air szolgáltatásaik számára végzett értékesítés és termékfejlesztés jellegű stratégiai tanácsadást. Március végéig - létrejötte óta - a Klasszik Rádió 92.1 stratégiai tanácsadója volt.